Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

Voortijdig verlengen abonnement

Goede morgen,
Mijn telefoon is helaas 2 jaar terug gesneuveld, net na verlengen van mijn abonnement en dus de nieuwe Iphone. Gelukkig kreeg ik destijds een telefoon van de zaak en kon deze ook prive gebruiken. Ik heb dan mijn eigen nummer van KPN al 2 jaar niet gebruikt. Nu moet ik mijn zakelijke nummer per 1 oktober inleveren, echter kan ik pas half november mijn abonnement verlengen. Nu is mijn vraag of ik wellicht 1,5 maand eerder deze kan verlengen, anders zit ik 1,5 maand zonder telefoon en zou ik voor een andere provider moeten kiezen, terwijl ik graag zou blijven.
Ook zou ik een nieuw nummer willen hebben. Is dit mogelijk? Hoor het graag en de procedure welke ik hierin moet volgen.
Alvast dank.
icon

Beste antwoord door Jiske_ 13 september 2017, 14:17

Bedankt voor je gegevens Ilse ik vul meteen het formulier voor je in we nemen binnen 2 weken weer contact met je op!

Je kan op elk gewenst moment een nieuw telefoonnummer aanvragen dit duurt 15 minuten en is helemaal gratis. Dat gaat dan via de Chat op onze site of telefonische via 0800-0105.
Het nieuwe telefoon nummer komt dan onder je huidige abonnement, dit staat dan los van je verlenging.

Bekijk origineel

11 Reacties

Reputatie 6
Badge +23
Hoi, vervelend van je telefoon. Je kunt echter niet eerder dan v.a. 4 maanden voor de einddatum van je contract een nieuw abonnement afsluiten (=verlengen).

Zit je half november 4 maanden voor het contracteinde?

• Als je je abonnement verlengt, wat eigenlijk vernieuwen is, gaat het nieuwe abonnement in aansluitend op je oude. Je oude loopt dus eerst door tot de einddatum en dan je nieuwe.
  • Het nieuwe abonnement kun je 4 maanden of korter voor je oude afloopt afsluiten. (niet eerder!)
  • Een nieuw toestel krijg je wél direct mee en kun je al meteen gebruiken.
  • Lees ook dit door i.v.m. de nieuwe BKR regels voor je toestellening.
  • Oh ja, als je niet verlengt loopt je oude abonnement na de einddatum gewoon door. Het wordt dan per maand opzegbaar. Het stopt niet vanzelf! Vernieuwen, overstappen met nummerbehoud of opzeggen kan dan per direct. (opzegtermijn ook bij overstappen 1 maand)
  • Check hier of je kunt verlengen.
Half november, klopt.
Dus er wordt dan gezegd; stap maar over? Prima, bedankt voor de informatie en klantvriendelijkheid.
Reputatie 6
Badge +23
Overstappen? Met nummerbehoud kan dàt pas als het contract helemaal is afgelopen. Overstappen (meestal bedoeld men met nummer) kan voor jou pas half maart.

En wat is er dan op tegen, aangezien nummerbehoud geen optie is, om gewoon een nieuw contract bij KPN af te sluiten??? Met een nieuw nummer want dat kan dan niet anders. Een contract afsluiten bij een andere provider is dan toch niet nodig? Kan nu toch ook niet met nummerbehoud. En andere providers als Vodafone, T-mobile, Tele2 etc hanteren ook de 4 maanden bij verlengen. Dus dat 'probleem' heb je daar ook als je toestel 5 maanden tevoren stuk gaat.

Als je een nieuw contract neemt, bij KPN of een ander, vergeet dan niet tegen half maart je huidige op te zeggen.

Ook is er natuurlijk de optie om bij een retailer een toestel te kopen. Zonder abo kan dat niet met afbetaling, maar dan krijg je ook geen registratie bij de BKR!
Begrijp ik het goed als ik een ander telefoonnummer wens, ik deze dan pas half maart kan krijgen terwijl ik half november al wel kan verlengen?
Verlengen met een ander nummer dus geen optie?
Ik vind het sowiewso heel gek deze hele contructie gezien het feit dat ik in september 2015 de Iphone heb gekregen, dus al ruim 2 jaar bezit. Deze termijn is dus flink opgeschoven.
Reputatie 6
Badge +23
Verlengen met ander nummer? Dat bestaat niet. Dan neem je een nieuw abonnement, waarbij je huidige doorloopt. Je hebt dan tijdelijk 2 abonnementen.
Ilse36 schreef:

Ik vind het sowiewso heel gek deze hele contructie gezien het feit dat ik in september 2015 de Iphone heb gekregen, dus al ruim 2 jaar bezit. Deze termijn is dus flink opgeschoven.

Dit is ontstaan door wijzigingen in het verlengen. Eerst 6 maanden tevoren waarbij abonnement direct inging. Nu 4 maanden waarbij nieuwe abo ingaat aansluitend op oude. Maar door het eerste wordt die 6 maand er nu bij opgeteld. Maar die kunnen er ook weer van af:
👉🏼 Je zit dus nu (precies) 2 jaar aan het toestel. Dat klopt dus. Je abonnement kan, na 24 maanden (die zijn nu dus zo'n beetje) omgezet worden naar sim-only zonder looptijd. Als dat gebeurt is dan is direct verlengen met nieuwe telefoon (weer) mogelijk. Ik heb hiervan al een melding gemaakt bij het KPN-team. Die komen hier (hopelijk) binnen 24 uur op.
Fijn te horen dat er nog mogelijkheden zijn. Ik wacht het af.
Bedankt voor de moeite.
Reputatie 3
Badge +5
Hey @ilse36, @peterG heeft ons op de hoogte gebracht over de situatie wat vervelend dat je telefoon stuk is en je nog niet kan verlengen! Omdat je het abonnement langer dan 24 maanden in gebruik hebt kan ik een formulier invullen bij de afdeling die je hier verder mee gaat helpen. Wil je hiervoor reageren op mijn privébericht?
Reputatie 3
Badge +5
Bedankt voor je gegevens Ilse ik vul meteen het formulier voor je in we nemen binnen 2 weken weer contact met je op!

Je kan op elk gewenst moment een nieuw telefoonnummer aanvragen dit duurt 15 minuten en is helemaal gratis. Dat gaat dan via de Chat op onze site of telefonische via 0800-0105.
Het nieuwe telefoon nummer komt dan onder je huidige abonnement, dit staat dan los van je verlenging.
Top! Helemaal tevreden! Ik wacht het af
Reputatie 3
Badge +5
Super, als we contact met je hebben opgenomen en het is helemaal gelukt geef je mij en PeterG dan hier een update 🙂?
Doe ik!

Reageer