Beantwoord

Voortijdige switch naar duurder abonnement KPN

• 22 september 2016
  • 7 reacties
  • 244 keer bekeken

Hallo,

Ik heb nu haast anderhalf jaar een losse iPhone gehad met een mobiel internet abonnement van KPN. Inclusief onbeperkt bellen en sms, dit kostte me 37,50 in de maand. Aangezien mijn iPhone gesneuveld is bij deze de vraag of ik per direct kan switchen naar een ander abonnement inclusief telefoon die duurder is dan mijn huidige abonnement? Ik blijf dus bij KPN maar wil alleen voortijdig ontbinding van mijn huidige abonnement aanvragen en een duurder abonnement afsluiten.

Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door PeterG 22 september 2016, 19:03

Hoi Joriamb. Wat vervelend dat je telefoon stuk is gegaan.
Een bestaand abonnement kan niet gewijzigd of opgezegd gedurende de looptijd.

Zit je echter 6 maanden of minder voor de in het contract genoemde einddatum dan kun je nu al je volgende abonnement afsluiten. Dat gaat in zodra je huidige abo is afgelopen, maarrr je kunt wel direct je nieuwe toestel meenemen en gebruiken.
  • Op dit moment kun je alleen verlengen mét toestel i.c.m. een 2-jarig contract; je kunt wel 1-jarig sim-only verlengen
  • Als je je abonnement verlengt, wat eigenlijk vernieuwen is, gaat het nieuwe abonnement in aansluitend op je oude. Je oude loopt dus eerst door tot de einddatum en dan je nieuwe.
  • Het nieuwe abonnement kun je van af 7 november 4 maanden voor je oude afloopt afsluiten. Tot en met 6 november is dat nog 6 maanden. (niet eerder!)
  • Een nieuw toestel krijg je wél direct mee en kun je al meteen gebruiken.
  • Oh ja, als je niet verlengt loopt je oude abonnement na de einddatum gewoon door. Het wordt dan per maand opzegbaar. Vernieuwen kan dan per direct.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Hoi Joriamb. Wat vervelend dat je telefoon stuk is gegaan.
Een bestaand abonnement kan niet gewijzigd of opgezegd gedurende de looptijd.

Zit je echter 6 maanden of minder voor de in het contract genoemde einddatum dan kun je nu al je volgende abonnement afsluiten. Dat gaat in zodra je huidige abo is afgelopen, maarrr je kunt wel direct je nieuwe toestel meenemen en gebruiken.
  • Op dit moment kun je alleen verlengen mét toestel i.c.m. een 2-jarig contract; je kunt wel 1-jarig sim-only verlengen
  • Als je je abonnement verlengt, wat eigenlijk vernieuwen is, gaat het nieuwe abonnement in aansluitend op je oude. Je oude loopt dus eerst door tot de einddatum en dan je nieuwe.
  • Het nieuwe abonnement kun je van af 7 november 4 maanden voor je oude afloopt afsluiten. Tot en met 6 november is dat nog 6 maanden. (niet eerder!)
  • Een nieuw toestel krijg je wél direct mee en kun je al meteen gebruiken.
  • Oh ja, als je niet verlengt loopt je oude abonnement na de einddatum gewoon door. Het wordt dan per maand opzegbaar. Vernieuwen kan dan per direct.
Is het dan ook mogelijk om via belsimpel een verlengend abonnement af te sluiten?
Reputatie 7
Ja, Want je kunt bij hen gewoon een KPN abonnement nemen. Je hebt het toestel dan via hun, en het KPN abonnement is dan sim-only.
Verlengen (wat aansluitend op je huidige abonnement doorloopt) kan v.a. 6 maanden voor de einddatum. Niet eerder. (alleen bij 'verlengen' houd je je nummer natuurlijk).

V.a. 7 november wordt de verlengperiode ingekort naar 4 maanden. Ik hoop voor jouw (kapot toestel) dat je voor die datum al in de 6 maanden periode zit.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi @joriamb, welkom! Balen dat je toestel kapot is gegaan. Peter heeft je al goed geïnformeerd als ik dat zo lees. Het enige wat ik wil benadrukken is dat het belangrijk is dat je abonnement "verlengbaar" is. Dat staat bijvoorbeeld in MijnKPN.

Is het inmiddels gelukt? Als je nog vragen hebt hoor ik het graag.
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb niets meer van je gehoord @joriamb dus ga ik ervan uit dat het is gelukt 🙂
Mijn abonnement is 31 mei afgelopen dus kom ik net niet meer in aanmerking voor 6 maanen van tevoren verlengen zeker?
Reputatie 7
Badge +24
Hoi @joriamb, dat klopt inderdaad. Dan zal het 4 maanden van tevoren kunnen.

Reageer