Beantwoord

Vraag factuur en aanbieding

• 22 september 2018
  • 7 reacties
  • 69 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
Dag,

Aangezien ik de klantenservice geen mail mogelijkheid meer kent stel ik mijn vragen toch maar hier, ook al houd ik daar niet zo van:
1. Op mijn laatste factuur (klantnr: **** ) zie ik op 21 augustus een telefoongesprek vanuit het buitenland (Turkije) tweemaal op de nota vermeld. Dit gesprek van 29,17 minuten kost EUR 29,28. En dit bedrag wordt twee keer gerekend, dus totaal EUR 58,57.
a. Waarom tweemaal? en
b. Klopt het tarief van meer dan een 1 euro per minuut? Dit verbaasd me nml.
2. Ik zie bij controle van mijn factuur nu ook net op Mijn KPN dat mijn abonnement een einddatum kent van 13-72017 (dus meer dan een jaar geleden) . Waarom heb ik geen aanbieding ontvangen, herinnering of een korting voor mijn doorgelopen abonnement? Zou ik nu voor Sim only kiezen als verlenging voor 1 jaar dan betaal ik EUR 31 per maand in plaats van EUR 64,90. Een verschil van meer dan EUR 33 per maand, feitelijk een jaar lang te veel betaald. Mijn fout misschien, maar ik had hier tocht een actie van KPN verwacht, in de zin van een aanbieding, actie of herinnering. Wat kunnen jullie hier nog aanbieden? Ik ben aan het oriënteren voor een ander abonnement, dus welk aanbod kunnen jullie hierin in combinatie doen?
3. De dekking bij ons (zie woonplaats op de factuur, ivm privacy) is ronduit slecht te noemen. Bellen binnenshuis gaat niet of nauwelijks (vooral stil blijven zitten bij een telefoongesprek). Is te verwachten dat hier op korte termijn nog verandering in gaat komen (dit ook met het oogpunt op ander abonnement/ keuze provider)?

Mvrg
BDH

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
icon

Beste antwoord door Marina_ 25 september 2018, 13:38

Hoi BDH, welkom op het forum. We hebben geen klantenservice meer die via e-mail vragen in behandeling neemt, maar via deze weg kun je jouw vragen altijd stellen. Ik zie ook dat het bedrag tweemaal in rekening is gebracht. Ik heb deze kosten gecrediteerd. De kosten worden verrekend met je volgende factuur. Het tarief van bellen vanaf Turkijke is inderdaad €1,00 per minuut. Je kunt dit nagaan op onze website via deze link. Mocht je in de toekomst weer eens naar Turkije gaan, dan is het voordeliger om een bundel te activeren.

Jouw contract is al een tijdje afgelopen. We proberen uiteraard zoveel mogelijk klanten te bellen met een verlengaanbod, maar niet iedereen kunnen we bereiken. Daarom staat er online altijd een verlengaanbod klaar. Via deze link kun je zien wat we jou kunnen aanbieden. Als je het prettiger vindt om persoonlijk contact te hebben, dan kan ik ervoor zorgen dat een collega van ons je hiervoor benaderd. Het is dan handig om aan te geven wanneer je bereikbaar bent. We zullen daar dan rekening mee houden. Mijn collega zal je dan bellen met een anoniem nummer op één van deze momenten.

Wat betreft de dekking op jouw postcode. Ik zie dat de dekking niet optimaal is. Op dit moment is er nog geen sprake van veranderingen. Je postcode wordt opgeslagen en wordt aan de netwerkbeheerders aangeleverd ter analyse zodat je postcode in de toekomst wel wordt meegenomen met verbeter trajecten. We zijn wel bezig met het faciliteren van bellen over WiFi. Het is er nog niet, maar hopelijk is dit voor jullie postcode gebied een oplossing.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hallo @BDH
Deze vraag kan webcare voor je beantwoorden.
Zet als je wilt vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier , wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan kunnen ze je sneller helpen.
Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi BDH, welkom op het forum. We hebben geen klantenservice meer die via e-mail vragen in behandeling neemt, maar via deze weg kun je jouw vragen altijd stellen. Ik zie ook dat het bedrag tweemaal in rekening is gebracht. Ik heb deze kosten gecrediteerd. De kosten worden verrekend met je volgende factuur. Het tarief van bellen vanaf Turkijke is inderdaad €1,00 per minuut. Je kunt dit nagaan op onze website via deze link. Mocht je in de toekomst weer eens naar Turkije gaan, dan is het voordeliger om een bundel te activeren.

Jouw contract is al een tijdje afgelopen. We proberen uiteraard zoveel mogelijk klanten te bellen met een verlengaanbod, maar niet iedereen kunnen we bereiken. Daarom staat er online altijd een verlengaanbod klaar. Via deze link kun je zien wat we jou kunnen aanbieden. Als je het prettiger vindt om persoonlijk contact te hebben, dan kan ik ervoor zorgen dat een collega van ons je hiervoor benaderd. Het is dan handig om aan te geven wanneer je bereikbaar bent. We zullen daar dan rekening mee houden. Mijn collega zal je dan bellen met een anoniem nummer op één van deze momenten.

Wat betreft de dekking op jouw postcode. Ik zie dat de dekking niet optimaal is. Op dit moment is er nog geen sprake van veranderingen. Je postcode wordt opgeslagen en wordt aan de netwerkbeheerders aangeleverd ter analyse zodat je postcode in de toekomst wel wordt meegenomen met verbeter trajecten. We zijn wel bezig met het faciliteren van bellen over WiFi. Het is er nog niet, maar hopelijk is dit voor jullie postcode gebied een oplossing.
Reputatie 7
Badge +19
Ik heb geen bericht meer van je gehad. Mocht je later nog vragen hebben, kom dan gerust bij ons terug. 🙂
Dag Marina,

Goed dat het bedrag gecrediteerd is, dat scheelt weer.

Met betrekking tot het aflopen van het contract vind ik het erg gemakkelijk om online een aanbieding te doen door KPN, zonder daar een melding of herinneringen over te ontvangen via mail of sms. Andere meldingen, berichten komen ook via de mail of sms. Qua kosten betaal ik feitelijk al 14 maanden EUR 30 per maand te veel, dus meer dan EUR 420. Dat vind ik een heel bedrag. Wat kan KPN hier in betekenen?

Jammer om te horen dat er op de korte termijn nog geen oplossing is voor het slechte bereik. Vodafone heeft al wel de mogelijkheid om via de Wifi te bellen in ons gebied.

Groet
BDH
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen BDH, fijn om te lezen dat je blij bent met het gecrediteerde bedrag. Ik snap dat een online aanbieding wenselijk is, maar via deze weg kan/mag ik geen verkoop doen. Ik kan ervoor zorgen dat een collega je belt of je kunt hierover contact opnemen via de collega's van chat. Via deze link kun je een chat starten. Als je nog andere vragen hebt, dan kan ik je natuurlijk wel helpen 🙂
Hallo Marina,

Het is me niet direct om een aanbieding/verkoop te doen, ik zie graag een compensatie voor het teveel betaalde bedrag. Een collega kan hierover zeker telefonisch contact met mij opnemen, jullie hebben mijn nummer 😉.

Groet,
BDH
Reputatie 7
Badge +19
Snap ik BDH. Het zou kunnen dat je nog teveel betaald i.v.m. de kosten van je toestel die je bij je abonnement hebt afgesloten. Bij de oude abonnementen zitten toestelkosten onlosmakelijk verbonden aan de maandelijkse kosten. De enige manier waarop we die kunnen splitsen is als je over gaat naar een abonnement uit de huidige linie. Verlengen is daarin de makkelijkste optie. Dit omdat je dat zelf via je MijnKPN kunt regelen en het dan ook gelijk ingaat. Vervolgens kan ik helpen met een aanvullende creditering voor de tussenliggende periode waarin je nog wel toestelkosten hebt betaald. Als je pertinent niet wilt verlengen is er een mogelijkheid om je om te zetten naar een maandelijks opzegbare sim only, maar ook dat betreft sim only uit de huidige linie. Welke keuze je ook maakt, ik kan je helpen.

Reageer