Beantwoord

Vroeg een seniortelefoon, kreeg Galaxy A42

  • 8 May 2021
  • 8 reacties
  • 210 keer bekeken

Misleid

We wilden een seniorentelefoon. Hebben er zelf niet zoveel verstand van. Toen de verkoper ( heel vriendelijk) de telefoon liet zien, vroeg ik nog : is dat een seniorentelefoon ? En hij bevestigde dat.

Toen ik jaren terug een smartphone bij de kpn kocht werd hij netjes ingesteld en alles werd uitgelegd. Ik nam aan dat nu ook alles gebruiksklaar was. 

Thuis gekomen bleek van niet. We moesten alles zelf uitvogelen, en toen ik bij iemand aanklopte om hulp vertelde die mij dat de Galaxy A42 beslist geen senioren telefoon was.

Ik ben benieuwd of dit meer voorkomt. Als ons abonnement afloopt, moeten we nog eens goed nadenken  of de KPN wel het bedrijf voor ons ouderen is.

icon

Beste antwoord door Olifantje-ik 10 May 2021, 20:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Olifantje-ik Dat is een naar verhaal. Om de praktische kant eerst te bespreken: hoe lang is het geleden dat je de aankoop hebt gedaan? En is het in combinatie met een abonnement? Je hebt 14 dagen de tijd om te annuleren, dus als je daar binnen zit kun je de aankoop ongedaan maken. Je kunt terug naar de winkel, mocht je dit willen, om dit in orde maken. 

Dan iets inhoudelijker. 

Als je specifiek aangeeft op zoek naar een seniorentelefoon te zijn dan mag je verwachten dat je daar goed advies over krijgt. Ik ben niet bij het gesprek geweest en ik kan uiteraard niet beoordelen wat er precies is gezegd, maar ik denk ook dat de Galaxy A42 niet zozeer een seniorentelefoon is; eerder voordelige smartphone. Wat ik wel herken is dat je nieuwe toestel in de regel niet meer voor je wordt ingesteld: daar is minder tijd voor als er ooit was. 

Je vraagt of dit vaker voorkomt: er gaat ongetwijfeld wel eens iets mis in een verkoopgesprek. Als verkoper heb je de plicht om de juiste informatie te geven en als consument heb je de plicht om jezelf te informeren. Ik ga er niet vanuit dat zoiets moedwillig gebeurt, maar ik kan me goed voorstellen dat het hoe dan ook niet prettig voor je voelt. 

Dank voor uw antwoord. We hebben de tel. 6 april jl. gekocht . Met abonnement.

We vroegen echt om een seniorentelefoon. En toen hij getoond konden we zien hoe groot de letters waren. Ik heb echt nog een keer gevraagd of het een senioren telefoon was en dat werd bevestigd.

Wij weten niet hoe een senioren telefoon eruit ziet dus we namen aan dat het zo was.

Intussen is er met behulp van verschillende familieleden alles wat nodig is er wel opgezet. 

Voor degene voor wie de telefoon bedoeld is is het even lastig. Er moet wat geoefend worden met het aantikken en vegen.  

Maar we hebben besloten hem te houden en hopen dat het hem lukken gaat.

Reputatie 7
Badge +24

Wat is de bedoeling van het toestel? Alleen bellen en sms-en? Of moet er meer mogelijk zijn? Bijvoorbeeld Whatsapp? Word dat gebruikt? 

ja hoor. Whatt's app, mailen, parkeren, en de hele mikmak. Maar dat staat er nu allemaal op. 

Het probleem was ( en is nog enigszins) de bediening van het toestel. We dachten dat die bij een seniorentoestel gemakkelijker zou zijn. 

Maar er wordt geoefend..

Van mij mag dit onderwerp nu afgesloten worden.

Dank voor de reacties.

Reputatie 7
Badge +24

ja hoor. Whatt's app, mailen, parkeren, en de hele mikmak. 

Dan moet je dus inderdaad een smartfoon hebben. En volgens mij bestaat er geen senioren smartfoon.

Ik denk dat je met de A42 gewoon een goed toestel hebt.

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Olifantje-ik Fijn om te lezen dat alles toch goed is geïnstalleerd en dat jullie er hard mee aan de slag zijn. Misschien is het even wennen als je er niet heel veel ervaring mee hebt, maar met even oefenen kom je er echt wel uit. En je kunt hier altijd terecht als je vragen hebt: zoals je ziet is hier een hele community actief, die graag met je mee denkt en altijd goed advies heeft. 

 

Dan moet je dus inderdaad een smartfoon hebben. En volgens mij bestaat er geen senioren smartfoon.

Ik denk dat je met de A42 gewoon een goed toestel hebt.

Ik denk ook dat de A42 een prima toestel is. Een toestel dat je wat mij betreft een seniorentelefoon kunt noemen is de Emporia Smart4. Emporia richt zich -volgens mij- wel heel specifiek op de wat oudere gebruiker. 

 

 

 

Nick ook bedankt voor het meedenken. 

Ik denk niet, gezien van de leeftijd van de gebruiker, dat er nog een keer een ander toestel gekocht gaat worden. Maar ik heb het genoteerd voor het geval dat. 

En Bart, ik weet niet hoe het gaat in deze community, maar dit onderwerp mag nu echt afgesloten worden. Volgens mij kan een moderator dat. 

Allemaal mijn dank voor de reacties. 

Een senioren-GSM is in mijn ervaring juist veel lastiger te gebruiken. O.a. ontbreekt bij al die dingen (Fysic, Profoon) o.a. het T9 protocol om met de 10 echte knoppen makkelijk smsberichten te maken.

Een smartphone voor senioren bestaat wel. Maar of je daar vrolijk van wordt…. Vaak werken toepassingen niet.

KPN heeft een “senioren"-smartphone niet in de collectie. Dat is vast niet voor niks zo.