En beide keren wist ik met veel moeite een ingang te vinden waar ik de fout door KPN werd erkend en ik alsnog mijn gelijk en mijn recht kreeg. Helaas het betreffende telefoonnummer kan ik niet meer vinden.
KPN is een organisatie waar mensen werken. (Ook computers zijn geprogrammeerd door mensen)
Mensen kúnnen fouten maken, en dus zúllen ooit fouten maken.
En dus dient er ergens in een organisatie een ingang te zijn waar klachten kunnen worden ingediend, die vervolgens met compromisloze kennis van zaken en alle vereiste bevoegdheden worden onderzocht.
Graag verneem ik waar een klacht laagdrempelig kan worden afgehandeld. Dat wil uiteraard niet zeggen dat ik bij voorbaat gelijk zal hebben, maar een afdoening waabij men niet naar mij luistert is onaanvaardbaar.
Beste antwoord door Marcia_
Ha Rutger, bedankt voor de toelichting.
Het werkt inderdaad als volgt: stel jij hebt nu 300 minuten en je verlengt naar een abonnement met ook 300 minuten, dan blijf je recht hebben op 300 minuten per maand. Als je besluit te verlengen en dit gaat op de 20e van de maand in, worden de kosten naar rato berekend. Als je abonnement 30 euro per maand kost, betaal je over de eerste 20 dagen van de maand 20 euro van je 'oude' abonnement. Omdat je niet het gehele bedrag betaalt, krijg je ook niet het gehele aantal belminuten: ook dit wordt naar rato berekend. Je krijgt 200 belminuten.
De 20e gaat je nieuwe abonnement in. Je betaalt hiervoor t/m de 30e dus ook naar rato 10 euro. Er zijn immers nog 10 dagen over. Wederom: omdat je niet voor de volledige 300 minuten betaalt, maar nu maar een derde, krijg je ook maar 100 minuten voor de rest van de maand. In totaal heb je dus 30 euro betaald voor 300 minuten. Het is echter wel zo, doordat je contract niet alleen verlengd, maar ook veranderd wordt (we kunnen het beter 'vernieuwing' noemen), het tegoed en de periode gesplitst wordt. Dit staat ook vermeld in de algemene voorwaarden voor mobiele telefonie onder punt 9.2 en in de mail die je krijgt als het nieuwe abonnement ingaat.
Uit jouw verhaal begrijp ik dat dit voor jou helder was, klopt dat? Ik ben wel benieuwd hoe jij dit anders had willen zien. Dan kan ik dit intern meenemen.
Bekijk origineel
Het werkt inderdaad als volgt: stel jij hebt nu 300 minuten en je verlengt naar een abonnement met ook 300 minuten, dan blijf je recht hebben op 300 minuten per maand. Als je besluit te verlengen en dit gaat op de 20e van de maand in, worden de kosten naar rato berekend. Als je abonnement 30 euro per maand kost, betaal je over de eerste 20 dagen van de maand 20 euro van je 'oude' abonnement. Omdat je niet het gehele bedrag betaalt, krijg je ook niet het gehele aantal belminuten: ook dit wordt naar rato berekend. Je krijgt 200 belminuten.
De 20e gaat je nieuwe abonnement in. Je betaalt hiervoor t/m de 30e dus ook naar rato 10 euro. Er zijn immers nog 10 dagen over. Wederom: omdat je niet voor de volledige 300 minuten betaalt, maar nu maar een derde, krijg je ook maar 100 minuten voor de rest van de maand. In totaal heb je dus 30 euro betaald voor 300 minuten. Het is echter wel zo, doordat je contract niet alleen verlengd, maar ook veranderd wordt (we kunnen het beter 'vernieuwing' noemen), het tegoed en de periode gesplitst wordt. Dit staat ook vermeld in de algemene voorwaarden voor mobiele telefonie onder punt 9.2 en in de mail die je krijgt als het nieuwe abonnement ingaat.
Uit jouw verhaal begrijp ik dat dit voor jou helder was, klopt dat? Ik ben wel benieuwd hoe jij dit anders had willen zien. Dan kan ik dit intern meenemen.