Vraag

Waarom duurt mijn mobiele abbonnement 3 jaar

• 26 oktober 2016
  • 3 reacties
  • 81 keer bekeken

Ik ben net aan het kijken voor een verlenging van mijn abonnement, maar ik moet wachten tot september 2017. Maar dan betekent dat mijn abonnement een contract duur heeft van 3 jaar en dat klopt niet, bij verlenging neem ik altijd 2 jaar en ik ben al zeker 20 jaar klant. Ik begrijp er niks van.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +31
Het zal hooguit 2½ jaar zijn.
In hier vermeld topic wordt uitgelegd hoe dat komt. KPN zoekt naar een oplossing, maar die is er nog niet.
Verrassing na verlenging, abo gaat pas in over 6 maanden!
Reputatie 7
Badge +28
Hey Dizzy, welkom op het forum! Peter geeft al een handige link. Ik zal het nog even kort toelichten, dan hoef je niet alles door te spitten. Vroeger was het zo dat je het abonnement al zes maanden voor het einde van je contract kon verlengen. Het nieuwe abonnement ging dan al gelijk in, in dat je een nieuw toestel gelijk kreeg, en ook gelijk de nieuwe bundels en prijzen kreeg. Je moest echter nog wel de resterende maanden van dat originele abonnement volmaken. Waardoor je dus in de praktijk een abonnement had dat langer liep dan de standaard 1 of 2 jaar. Omdat je dan steeds weer zes maanden van te voren kon verlengen merkte je daar niet zoveel van. Nu is het echter zo dat als je verlengt, deze verlenging pas ingaat aansluitend op het huidige contract. Waardoor je dus inderdaad langer dan de standaard 1 of 2 jaar moet wachten.
Reputatie 7
Badge +28
Hey Dizzy, we zijn dit nog aan het uitzoeken, maar daarvoor heb ik je gegevens nodig. Je krijgt een privébericht van me. Reageer daarop met je gegevens, dan gaan we zo verder.

Reageer