Beantwoord

Wanneer wordt eSIM (embedded-SIM) beschikbaar?

  • 3 June 2019
  • 28 reacties
  • 26850 keer bekeken

Wanneer kan ik een eSIM-abonnement afnemen bij KPN?
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 21 August 2019, 15:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Thomas.

Op de korte termijn, en vermoedelijk ook de lange, zal dit niet beschikbaar komen in Nederland. Zover ik weet ook niet bij andere providers, verbeter me gerust.

Mag ik vragen waarom je dit nodig hebt of wat je precies probeert te doen/bereiken? Ik denk graag met mee. 🙂
Zou top zijn voor de Apple watch..
Reputatie 7
Badge +24
Duidelijk. Daarin moet ik je helaas teleurstellen, voor nu zal de Apple watch toch verbonden moeten blijven met de iPhone zelf. Positiever kan ik het helaas niet maken.
Hi Thomas.

Op de korte termijn, en vermoedelijk ook de lange, zal dit niet beschikbaar komen in Nederland. Zover ik weet ook niet bij andere providers, verbeter me gerust.

Mag ik vragen waarom je dit nodig hebt of wat je precies probeert te doen/bereiken? Ik denk graag met mee. :)


Ik heb een iPhone gekocht die naast nano-SIM ook eSIM ondersteunt. Ik zou graag een tweede eSIM-abonnement met een nieuw telefoonnummer afsluiten voor zakelijk gebruik. Op die manier kan mijn telefoonverkeer scheiden zonder dat ik twee telefoons bij me moet hebben.
Ik zit in hetzelfde schuitje, ook ik zou graag een e-sim ondersteuning willen voor mijn zakelijke nummer via mijn iPhone. Ik las net dat t-mobile er binnenkort waarschijnlijk mee gaat starten (https://tweakers.net/nieuws/155604/gerucht-t-mobile-begint-half-augustus-met-e-simondersteuning.html)
Jammer dat KPN hierin niet voorop wil lopen: E-SIM t-mobile
Reputatie 5
Badge +3
KPN kan nu toch niet achterblijven ?
Vind ik ook: KPN kan niet achterblijven. Maar voor mij is het al te laat. Juist omdat KPN niet voorop wil lopen met dergelijke nieuwe ontwikkelingen. En ook niet concreet antwoord wil geven op eerdere vragen of het op de planning staat, zal ik mijn nummer verhuizen naar andere provider.
Vind ik ook: KPN kan niet achterblijven. Maar voor mij is het al te laat. Juist omdat KPN niet voorop wil lopen met dergelijke nieuwe ontwikkelingen. En ook niet concreet antwoord wil geven op eerdere vragen of het op de planning staat, zal ik mijn nummer verhuizen naar andere provider.

Wij gaan de verhuizing ook inzetten, jammer dat KPN stil blijft zitten. 😠
Hoi allen, ik heb niet het verlossende woord voor jullie. Wel een topic waar we de boel bewaken en áls er een update is, zal die daar in verschijnen. Uiteraard hebben we contact gezocht met onze achterban maar daar rollen nog geen concrete antwoorden uit. Zo gaat dat wel vaker bij innovaties.
https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/komt-kpn-ook-met-esim-na-introductie-van-t-mobile-478479

Mijn advies is dus om je op bovenstaand topic te abonneren en eventuele extra vragen dáár te stellen.
Hier zat ik dus ook op te wachten. Eindelijk! Als Kpn niet snel genoeg volgt gaat deze jongen ook over op T-Mobile.
Wanneer kan ik een eSIM-abonnement afnemen bij KPN?
Ik lees net dat t mobile dit wel aanbied
Reputatie 7
Wanneer kan ik een eSIM-abonnement afnemen bij KPN?Ik lees net dat t mobile dit wel aanbied
Klopt, maar KPN dus (nog) niet.
Reputatie 2
Zo gaat dat wel vaker bij innovaties.


Innovaties?
Euh, in het buitenland kan je al jaren je apple watch gebruiken zonder je iphone. Dus jullie lopen gewoon hopeloos achter.
Reputatie 7
Euh, in het buitenland kan je al jaren je apple watch gebruiken zonder je iphone.
En in Nederland is er nog geen enkele provider waar je jouw Apple watch kunt gebruiken zonder iPhone, ook bij T-Mobile niet.
Reputatie 2

Euh, in het buitenland kan je al jaren je apple watch gebruiken zonder je iphone.En in Nederland is er nog geen enkele provider waar je jouw Apple watch kunt gebruiken zonder iPhone, ook bij T-Mobile niet.


Klopt, zie boven.
Reputatie 7


Euh, in het buitenland kan je al jaren je apple watch gebruiken zonder je iphone.En in Nederland is er nog geen enkele provider waar je jouw Apple watch kunt gebruiken zonder iPhone, ook bij T-Mobile niet.
Klopt, zie boven.

Dus lopen T-Mobile, Vodafone en andere providers in Nederland ook hopeloos achter?
Ik hoop dat je begrijpt dat de vraag naar dual-sim in Nederland beduidend lager lijkt te zijn dan in andere landen. Daardoor was/is er dan ook weinig noodzaak om in de eSim te investeren immers 100% van de mobiele telefoons heeft een gewoon sim-slot, zelfs de laatste iPhones.
Het aantal Apple watches met alleen een eSim is veel te laag om alleen daarvoor de benodgde investeringen te moeten plegen. De Apple watch kan dus alleen mee liften op de introductie van eSim voor de mobiele telefoon.
Reputatie 2



Euh, in het buitenland kan je al jaren je apple watch gebruiken zonder je iphone.En in Nederland is er nog geen enkele provider waar je jouw Apple watch kunt gebruiken zonder iPhone, ook bij T-Mobile niet.
Klopt, zie boven.
Dus lopen T-Mobile, Vodafone en andere providers in Nederland ook hopeloos achter?
Ik hoop dat je begrijpt dat de vraag naar dual-sim in Nederland beduidend lager lijkt te zijn dan in andere landen. Daardoor was/is er dan ook weinig noodzaak om in de eSim te investeren immers 100% van de mobiele telefoons heeft een gewoon sim-slot, zelfs de laatste iPhones.
Het aantal Apple watches met alleen een eSim is veel te laag om alleen daarvoor de benodgde investeringen te moeten plegen. De Apple watch kan dus alleen mee liften op de introductie van eSim voor de mobiele telefoon.



Je hoopt maar een eind weg. Zie boven.
Reputatie 7
Je hoopt maar een eind weg. Zie boven.
Wat moet ik boven dan zien, waar wil je naartoe want ik kan je echt niet volgen.

Of bedoel je met "zie boven" soms jouw eigen bericht.
Zo gaat dat wel vaker bij innovaties.Innovaties?
Euh, in het buitenland kan je al jaren je apple watch gebruiken zonder je iphone. Dus jullie lopen gewoon hopeloos achter.

En als je inderdaad dat bericht bedoelt, dan geef ik je de oorzaak van dat "achter lopen".
Misschien is dat "achter lopen" juist wel heel slim want uiteraard speelt er ook nog zoiets als kosten/baten bij dergelijke investeringen.
Ik wil toch even reageren op een bovensters reactie dat de e-Sim toch niet veel gebruikt wordt in NL, omdat er maar weinig Apple Watch gebruikers er 1 hebben met e-Sim. De Apple Watch met e-Sim wordt gewoon niet verkocht omdat Apple ze niet aanbied in NL omdat de providers ze niet ondersteunen. Zodra er een provider komt die de e-Sim op de Apple Watch ondersteund, stappen alle Apple Watch gebruikers in de aankomende 4 jaar over. Ik weet niet hoe veel het er zijn, maar ik verwacht toch minstens 1-2 miljoen. Dus de provider die dit als eerste gaat aanbieden, krijgt alle Apple Watch gebruikers als nieuwe klanten. Leuke opsteker voor de eerste provider die ermee komt. Ik stap in ieder geval over.
Reputatie 2
Kijk, iemand die het wel snapt.
Reputatie 7
Ik weet niet hoe veel het er zijn, maar ik verwacht toch minstens 1-2 miljoen.
Keep on dreaming. 😉
Reputatie 2
Hier al 2 👍🏻

Ik weet niet hoe veel het er zijn, maar ik verwacht toch minstens 1-2 miljoen.Keep on dreaming. 😉

Als je cijfers hebt, die het tegendeel bewijst, zou ik die graag zien. Ik heb echt geen flauw idee. Ik weet alleen uit de cijfers dat Apple zo’n 60-70 miljoen Apple Watches heeft verkocht de laatste 4 jaar. Deze worden allemaal nog gedragen, want ze worden pas na 4-5 jaar afgeschreven. Zouden wij als Nederland niet minstens 1/70 deel hebben gekocht?
Reputatie 2
Wachten is op de providers

https://www.onemorething.nl/2019/09/apple-watch-series-5-niet-alle-varianten-in-nederland/