Beantwoord

Wat doet KPN aan SIMSwapping?

• 8 december 2018
  • 7 reacties
  • 2843 keer bekeken

Is er al iets bekend wat KPN doet om simswapping te voorkomen?
Blijkbaar is het mogelijk om voor criminelen je 06-nummer over te laten zetten naar een andere simkaart, met alle gevolgen van dien (gekoppeld aan account verificatie, of 2staps-authenticatie etcetera!).

Artikel nu.nl over simswapping

Alhoewel ik het wel heel erg raar vindt dat een persoon dit blijkbaar weet te bewerkstelligen!
icon

Beste antwoord door Paul_ 10 december 2018, 12:23

Hoi! Ik ben persoonlijk niet zo bekend met de details van hoe deze vorm van fraude precies in z'n werk gaat, dus hebben we intern navraag gedaan. Hierbij de officiële reactie:

“Onze maatregelen zijn erop gericht om dit soort vormen van fraude tegen te gaan. Daarvoor maken we ook gebruik van een aantal verificatiemethoden, die zorgen ervoor dat deze vorm van fraude bij KPN op dit moment niet of nauwelijks aan de orde is, maar vanzelfsprekend zijn en blijven we hier alert op.”
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Op deze video kun je zien hoe je je beter kunt beveiligen. 😉
Deze video doet niets aan de zwakste schakel, namelijk kpn .
Het probleem zit bij de eerste een tegelijk de zwakste schakel :KPN. Als die dit zonder enige vorm van serieuze authenticatie toestaan ben jij alles kwijt.

De vraag is dus terecht en nog steeds onbeantwoord: wat doet KPN hieraan?
Reputatie 7
Badge +20
Deze video doet niets aan de zwakste schakel, namelijk kpn .
Het probleem zit bij de eerste een tegelijk de zwakste schakel :KPN. Als die dit zonder enige vorm van serieuze authenticatie toestaan ben jij alles kwijt.

De vraag is dus terecht en nog steeds onbeantwoord: wat doet KPN hieraan?

Beste @MichaelR64, ik moet je die antwoord nog schuldig blijven, maar ik hoop hetzelfde als jij dat KPN hier een antwoord op heeft. Grrr! Die stomme criminelen ook! 😠
Reputatie 7
Badge +24
Hoi! Ik ben persoonlijk niet zo bekend met de details van hoe deze vorm van fraude precies in z'n werk gaat, dus hebben we intern navraag gedaan. Hierbij de officiële reactie:

“Onze maatregelen zijn erop gericht om dit soort vormen van fraude tegen te gaan. Daarvoor maken we ook gebruik van een aantal verificatiemethoden, die zorgen ervoor dat deze vorm van fraude bij KPN op dit moment niet of nauwelijks aan de orde is, maar vanzelfsprekend zijn en blijven we hier alert op.”
Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je bericht @Paul_ hopelijk hoeven de klanten hier geen last van deze fraude te hebben. 😉
Hoi Paul,

dank voor je antwoord.
Scheelt weer dat KPN zich ervan bewust is, er iets mee gedaan hebben en alert hierop blijven :-)

Nogmaals dank,

Enne, fijne feestdagen.

Marcel
Reputatie 7
Badge +24
Graag gedaan. 🙂 Als er nog eens vragen zijn dan weet je ons te vinden.

Reageer