Beantwoord

Wat gebeurd met mijn abonnement indien ik niet verleng of opzeg

• 4 mei 2016
  • 7 reacties
  • 2632 keer bekeken

Beste KPN,

Wat gebeurd er met mijn mobiel abonnement indien ik niet (tijdig) opzeg of verleng?

Wordt mijn abonnement dan stilzwijgend verlengd? Of is mijn abonnement na de initiele contract duur is verlopen maandelijks opzegbaar?

icon

Beste antwoord door PeterG 4 mei 2016, 12:39

De 2 laatste vragen kan ik bevestigend beantwoorden.

Als je niet verlengd (ofwel vernieuwd) of opzegt

• loopt je huidige abonnement gewoon door voor onbepaalde tijd
  • vervallen eventuele kortingen, behalve die voor Compleet (indien aanwezig)
  • wordt per maand opzegbaar
  • kan elk moment verlengd (vernieuwd) worden
  • bij overstappen naar andere provider kan nummerbehoud dan ook snel
Wat dat laatste betreft hoop ik natuurlijk dat je bij KPN blijft. Dat kan dus gewoon met je huidige abonnement 😉 De mijne is al bijna 2 jaar 'verlopen', want met vernieuwen kwam ik duurder uit. Dus gewoon door laten lopen.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +31
De 2 laatste vragen kan ik bevestigend beantwoorden.

Als je niet verlengd (ofwel vernieuwd) of opzegt

• loopt je huidige abonnement gewoon door voor onbepaalde tijd
  • vervallen eventuele kortingen, behalve die voor Compleet (indien aanwezig)
  • wordt per maand opzegbaar
  • kan elk moment verlengd (vernieuwd) worden
  • bij overstappen naar andere provider kan nummerbehoud dan ook snel
Wat dat laatste betreft hoop ik natuurlijk dat je bij KPN blijft. Dat kan dus gewoon met je huidige abonnement 😉 De mijne is al bijna 2 jaar 'verlopen', want met vernieuwen kwam ik duurder uit. Dus gewoon door laten lopen.

Reputatie 7
Badge +30
Kortingen vervallen alleen als deze alleen voor 1 of 2 jaar geleden. Er zijn ook kortingen die gewoon blijven lopen
Hoe zit het dan met een abonnement met toestel. Je hebt immers, gelet op de recente uitspraak, je toestel volledig afbetaald. Gaat de prijs van het abo dan omlaag..dus minus de prijs van het toestel ?
Reputatie 7
Badge +31
Toestellen zijn al een paar jaar geen lease meer. Zeer kleine kans dat van een nu nog lopend abonnement je toestel dus niet je eigendom is. De prijs van het abonnement is de prijs van het abonnement. Dat verandert niet na de "einddatum".

Als je toestel je nog bevalt kun je vernieuwen met sim-only. Wil je niet te lang gebonden zijn 1 jaar. Met lager maandbedrag.

Dat is niet wat ik bedoel. P2 jaar terug een abo genomen met toestel en bijbetaling. Getuige de recente uitspraak zit er in je abo een aflossing die er voor zorgt dat je uiteindelijk zelf je toestel betaalt. Dus in de prijs van het abonnement zit een aflossing. Aldus de uitspraak los je naast het abonnement af op een verleend krediet. Na een termijn die gelijkstaat aan de contractuele termijn, vaak 2 jaar, heb je zelf het toestel volledig voldaan vanuit een in het verleden niet gespecificeerd deel in je abonement.  In de nieuwe abonnementen moet men het benoemen. Ik vraag mij dus af ...hoe verder als je het toestel volledig hebt betaalt?. Je zou mogen verwachten dat je, bij niet verlengen, abo wordt voorgezet exclusief de kosten die je over de periode van 2 jaren voor het toestel hebt betaald. Ben dus benieuwd hoe KPN hier mee omgaat. Sowieso is het toestel na.2 jaar volledig eigendom. Hoe ziet het abo er uit na 2 jaar exclusief de aflossing ?

Reputatie 7
Badge +31
2 jaar terug was er al geen toestellease meer. Maar goed.

, weet jij bovenstaande misschien?

Reputatie 7
Badge +30
Ja ja dat ik heb gedeeltelijk gevolgd. Persoonlijk zou ik gaan voor een schriftelijke klacht zodat je zeker weet dat deze bij de goede afdeling komt. Eventueel kan je deze aangetekend versturen zodat je zeker weet dat deze aankomt. Als je daar dan refereert naar de uitspraak waar je het over hebt mag ik aannemen dat KPN wel weet waar het over gaat. Mocht het volgens jou alsnog niet kloppen, kan je tegen de oplossing v/d klacht ingaan

Er liep hier volgensmij eerst ook een topic over, maar volgensmij is die inmiddels al "vergeten" en is het opgelost met de mensen die hier een vraag of klacht over hadden.

Reageer