Wat is bijzonder aan persoonlijke aanbieding?

• 15 december 2014
  • 5 reacties
  • 523 keer bekeken

Zoals gewoonlijk kijk ik altijd even een aantal maanden voordat mijn abonnement afloopt of er een mooi aanbod is van KPN.

Dus even googlen....en je komt op de geweldige pagina terecht van KPN: https://mobiel.kpn.com/verlengen-abonnement

Je voert netjes je 06 nummer in en je krijgt een "persoonlijke" code, die voor je vervolgens in en ..... voila, je hebt een mooi overzicht van je "persoonlijke" aanbod.

Maar hoe "persoonlijk is dit aanbod?

Ik ga op zoek en vergelijk mijn "persoonlijke" aanbod met de "normale" aanbiedingen van KPN, GEEN verschil.

Als er dan geen verschil is (wat ik ook terug lees in het forum), waarom dan zo een aparte verleng pagina van KPN.

Als ik dan verder google op mooie aanbiedingen van KPN, maar dan via sites als https://www.studentmobiel.nl/, dan krijg ik wel interessante aanbiedingen waarbij de abonnementenprijzen exact overeenkomen met die van de KPN site maar wel de toestelprijs ongeveer 100 tot 150 euro goedkoper zijn.

Als een andere aanbieder van mobiele telefoons het wel kan, waarom KPN dan niet. Ik ben al vele jaren klant bij KPN en Hi, dan verwacht ik toch ook een serieus aanbod van KPN om mij als klant te behouden. 

Dus bij deze dan de uiteindelijke vraag aan KPN. Waarom bieden jullie bestaande klanten niet, via de aparte KPN verleng website, een "Serieus" aanbod waar we als bestaande klanten ook daadwerkelijk het gevoel krijgen dat we worden gewaardeerd?

Mvg,

Martijn

5 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Beste Martijn,

Welkom op het forum! Begrijpelijk dat je dit persoonlijke aanbod verwarrend vindt! Het is inderdaad zo dat er geen verschil zit in de prijzen m.b.t. toestel/abonnement. Wel zie je dan in je overzicht het eventuele verlengvoordeel en andere extra's zoals KPN Compleet. We kiezen voor deze pagina, zodat je direct kunt zien óf je kunt verlengen en na het kiezen van abonnement en toestel, je dit direct online kunt regelen. 

Externe partijen, zoals bijvoorbeeld Studentmobiel, kopen hun eigen toestelvoorraad in en bepalen zelf de prijs van deze toestellen. Daarom bieden zij andere aanbiedingen als KPN zelf. Het staat je altijd vrij om via een externe partij te verlengen. 

Wil je echt een persoonlijk gesprek, kan ik je laten bellen. Mijn collega neemt dan je belgedrag met je door en luistert naar je wensen m.b.t. een toestel. Als je dit zou willen, stuur je me dan je 06-nummer, postcode + huisnummer in een privé bericht?
Ik krijg een steeds beter beeld van KPN hoe ze met bestaande klanten omgaan.

Op 15/12 heb ik een berichtje geplaatst in dit forum en al heel snel netjes een bericht van Marcia ontvangen met het verzoek om middels een PM mijn gegevens door te geven zodat KPN mij alsnog telefonisch een op maat gemaakt aanbod zou kunnen geven.

Op 16/12 heb ik netjes mijn gegevens doorgegeven maar ik ben nu nog aan het wachten.

Mijn gevoel zegt me dat KPN schijnbaar geen klanten wilt behouden, misschien een cursusje marketing nodig bij KPN? Iedereen weet immers dat het binnenhalen van nieuwe klanten vrij makkelijk is (zeker met de aanbiedingen die nieuwe klanten krijgen) en dat het behouden van bestaande klanten erg lastig kan zijn. Daar heeft KPN dus ook last van.

Binnenkort dan toch maar de afdeling opzeggingen bellen.
@Marcia, ik verwijt jou niets. Je hebt me prima en snel beantwoord, ik zou echter je collega's die mij zouden bellen wel even laten weten dat ze hun werk niet doen.

Reputatie 7
Badge +27
Beste Martijn,

Ik heb het nog even gecontroleerd, maar ik heb inderdaad wel gevraagd of je gebeld kon worden na onze conversatie! Mijn excuses dat dit niet is gebeurd.. Ik kan me goed voorstellen dit een domper is.

Mogen we het goed met je maken en toch nog een poging doen om je te bellen? Mocht het zo zijn dat je in het gesprek besluit dat we genoeg kansen hebben gehad en dat je toch op wil zeggen, dan kan dat ook bij diezelfde collega. Graag hoor ik van je!
@Marcia

Bellen mogen jullie altijd, ik ben benieuwd hoe en of jullie het goed kunnen maken.

Ik begin inderdaad een beetje moe te worden van KPN.

Laten we afspreken dat ik vandaag of morgen nog gebeld wordt. Zo niet, dan houdt het voor mij op.

Reputatie 7
Badge +27
Als het goed is, ben je gebeld en hebben we het goed kunnen maken! Helemaal super 🙂 Ik wens je fijne dagen, Martijn!

Reageer