Beantwoord

wat valt er binnen mijn abonnement in Zwitserland

• 24 juli 2013
  • 8 reacties
  • 5980 keer bekeken

binnenkort vertrek ik voor vakantie naar Zwitserland. Ik heb een KPN 2010 Bel-sms 155 en surf & mail totaal abonnement. Voorzover mij bekend betekent dit onbeperkt internet. Geldt dit ook in Zwitserland?

icon

Beste antwoord door jeroen470 25 juli 2013, 10:20

Het lijkt er inderdaad op dat Zwitserland buiten de voorwaarden van de EUbundel valt. De tarief zonde voor dat land is 'rest van Europa'. Misschien kan iemand van KPN hier uitsluitsel over geven.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Hier kan je alle tarieven opzoeken van het bellen en sms'en in Zwitserland.

https://www.kpn.com/prive/mobiel/tarieven/buitenland.htm

Internet kan je uitzetten dan heb je geen extra kosten.

Ook kan je voor 10 euro 100mb kopen welke gebruikt kan worden binnen Europa.

Aanzetten kan per sms: Sms “INTERNETMAANDEU AAN” naar 1266 voor de EU bundel

Meer info: https://www.kpn.com/prive/mobiel/extraopties/internetbundels-buitenland.htm

Sorry als ik de vraag niet op het forum had moeten stellen. Maar Zwitserland is geen EU land, dus zal ik aan een wereldbundel moeten. Dan is het goedkoper om internet af te sluiten op de telefoon tijdens het verblijf daar en op de gratis WIFI punten aan te melden.

Reputatie 6
Badge +2
Het lijkt er inderdaad op dat Zwitserland buiten de voorwaarden van de EUbundel valt. De tarief zonde voor dat land is 'rest van Europa'. Misschien kan iemand van KPN hier uitsluitsel over geven.

De fout met Zwitserland en de EU wordt door velen gemaakt en is een echt instinkertje.

Heel goed dat je de vraag hier op het forum hebt gesteld. Ik vrees alleen dat er vanuit KPN geen (snel) antwoord komt. In Frankrijk is een storing, maar hier lijkt er wel een staking gaande. Vanaf 22 juli wordt in dit onderdeel vrijwel geen antwoord meer gegeven.

Zelf heb ik ook al eens met dit probleem zitten stoeien.

Hier vind je de tarieven voor Zwitserland

https://www.kpn.com/prive/mobiel/tarieven/buitenland.htm

Klik daar op “Rest van Europa” en als je in dat venster klikt op landen binnen deze zone dan zie je Zwitserland daar bij staan.

Belangrijk is dat daar ook, heel klein staat “Voor internet in Andorra en Zwitserland geldt het EU tarief.”

Vervolgens vind je hier de bundels

https://www.kpn.com/prive/mobiel/extraopties/internetbundels-buitenland.htm

en daar staat (bijna onderaan)

“KPN InternetMaandbundel EU: 100 MB voor €10,- per maand. Geldig in alle landen waar de EU tarieven gelden.”

Hieruit zou je naar mijn idee mogen afleiden dat dit tarief ook in Zwitserland geldt.

Maar bij Telecom-providers is het altijd oppassen geblazen.

Het zou daarom netjes zijn als KPN dit voor je zou kunnen bevestigen. Het voorwerk hebben we al gedaan. :D

Reputatie 4
Badge +2
Beste hettyv,

Je mag deze vraag gewoon op het forum stellen hoor, geen probleem :-)

Het klopt dat Zwitserland niet tot de EU behoort. Uiteindelijk is het inderdaad altijd het voordeligst om WiFi te gebruiken waar mogelijk.

Met vriendelijke groet,

Jemy

Dit is wel een erg simpele beantwoording.

Wil je daarmee zeggen dat mijn redenering niet klopt, want dan moet daar maar eens snel duidelijkheid over komen.

Vanmorgen 1 telefoontje gepleegd naar kpn en voor mij is het duidelijk. Zwitserland valt buiten de EU dus de goedkoopste manier is telefoon op roaming zetten. De kosten van het mobiel bellen zitten dan in mijn bundel, alleen is je bundel sneller op omdat de kosten per minuut hoger zijn. Internet gebruiken bj WIFI punten. Even de code vragen en invoeren en je kan je mail checken en fb bekijken en berichtjes verzenden. En verder??? Vakantie houden en je niet oplaten jutten.

In je eerste bericht geef je aan dat het je om internet gaat. Als daarop wordt gereageerd, meld je in je volgende post dat je een bundel zoekt omdat je anders naar WiFi -punten op zoek moet.

Zo’n bundel is er, maar nu wil je toch gratis Wifi. Natuurlijk is dat altijd goedkoper, maar soms moeilijk te vinden.

Voor Wifi hoef je trouwens je telefoon niet op roaming te zetten. Beter niet zelfs omdat je dan de kans loopt dat er toch mobile data via je provider gaat lopen. Dan kun je bij thuiskomst wel eens voor verrassingen komen te staan.

Voor het dagelijks gebruik in het buitenland zou ik ook mobile data uitschakelen, voor telefoneren is dat niet nodig.

Fijne vakantie.

Reageer