Beantwoord

Wat word er gedaan met de gegevens bij een ingeleverde mobiele telefoon?

  • 16 June 2019
  • 7 reacties
  • 315 keer bekeken

Goedendag.

Gaat hier om een Samsung Galaxy s8+

Mijn telefoon is kapot en doet niets meer. Krijg via de claim een nieuw toestel toe gestuurd. Maar wat word er gedaan met de gegevens en foto's etc. Die op mijn oude telefoon staan. Kan ze zelf niet meer eraf halen of watdan ook. Doordat het scherm wit flikkerd als ik hem wil gebruiken. Veel is opgeslagen in de Samsung en google cloud. Maar laatste back-ups zijn van 2 of 3 maanden geleden.

Mvg Eran westerhof.

HELPPP!
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 17 June 2019, 20:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Kan je de telefoon nog wel via een USB kabel als "netwerkschijf" aansluiten op een PC zodat je daarmee bestanden van jouw telefoon naar jouw PC kunt kopiëren?
@wjb nee helaas gaat dat niet. Ik moet namelijk op de telefoon "toestemming geven om bestanden in te zien. Je krijgt dan zo een menu of je wilt opladen. USB thetering ofzo en bestanden inzien. Helaas.. Ik vraag me alleen af of de verzekering/reparatie desk deze informatie vernietigt. Of dat ze dit ergens op gaan slaan.
Reputatie 7
Ik neem aan dat die gegevens vernietigd worden doordat de telefoon een factory reset zal krijgen. Maar ja, wie ben ik.
Ik hoop dat er snel iemand van KPN zal reageren om je hier duidelijkheid in te verschaffen.
@wjb ik heb voor deze topic contact gehad met de klantenservice die kon hier geen uitspraak over doen, (leek mij een nieuwe werknemer) de persoon moest namelijk 10 min zoeken naar het telefoon nummer van de verzekering. Morgen ochtend ook maar weer mee bellen. Voor verdere informatie. Had gehoopt dat ik meer info kon krijgen. Daarom via hier en anders morgen ochtend even bellen. Bedankt voor je snelle reacties
Reputatie 7
Badge +21
@EranW
Je kan proberen of je je telefoon nog kan "vinden" via je Google account.

Google op een computer naar vind mijn telefoon en login met je Google account.
Dan verschijnt als het goed is een kaart met de laatste/huidige locatie van je telefoon.
Daarnaast krijg je drie opties, waarvan de laatste is APPARAAT WISSEN.

Eigenlijk bedoeld voor als je telefoon verloren/gestolen is, maar voor jou ook een oplossing ?


Ook Samsung zelf biedt deze functies (via je Samsung account), maar daar heb je de extra functie om op afstand een back-up te maken van de gegevens op je apparaat naar de Samsung Cloud.
https://www.samsung.com/nl/apps/find-my-mobile/

Kan je goed gebruiken om je nieuwe telefoon weer mee in te richten.
Reputatie 7
Badge +24
Hi Eran, welkom hier.

Als ik het goed begrijp wil jij weten wat wij doen met de gegevens die nog op je telefoon staan als je deze inlevert bij ons. Is dit juist?

Daar ga ik voor nu vanuit. Daar kan ik duidelijk over zijn. Als we het toestel nog aan de praat krijgen wordt er altijd een reset uitgevoerd, dan wordt alles gewist. Als we er niets meer mee kunnen doen zal je toestel worden vernietigd en de onderdelen worden gerecycled waar mogelijk. In beide gevallen geldt de harde regel dat wij niets met je gegevens/data doen, laat staan bekijken.

Weet je zo voldoende?
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @EranW
Heb je nog via één van de "vind mijn telefoon" functies van Google of Samsung je gegevens kunnen redden en/of definitief kunnen verwijderen? Of was je telefoon ook daar niet meer toe in staat?