Beantwoord

Wel 4g geen internet

  • 4 November 2019
  • 6 reacties
  • 339 keer bekeken

Ben gisteren van uit Duitsland (waar ik nog gewoon mobiel internet had) naar amsterdam gevlogen in vliegmodus. Op Schiphol nog gewoon mobiel internet. Toen naar Boston (Amerika  gevlogen ook in vliegmodus. Nu wel 4 g alleen geen internet. Alles geprobeerd gewisseld van provider, handmatig APN ingesteld volgen voorbeeld op kpn site, toestel meerdere keren aam uit echter alles zonder resultaat. Wat moet ik doen om mobiel internet weer werkend te krijgen?

icon

Beste antwoord door Bart_ 7 November 2019, 12:59

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Da's bijzonder,@Ronnie 4g Vooral omdat het in Duitsland wel werkt in in de VS niet. Je hebt zo te lezen ook al alles gedaan wat goed is om te testen. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? Dan kijk ik mee. (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Bart

 

Heb ik gedaan zonet

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Ronnie 4g Dank. Ik zie aan mijn kan van de lijn eigenlijk niets vreemds. Alles staat goed en er lijkt geen blokkade of zoiets actief. Je bent nu nog in de VS, neem ik aan? En je hebt nog geen verbinding? Ik zie wel dat je telefoon iets van data verbruikt, maar dat is minimaal. Met welke lokale provider maak je verbinding en wat gebeurt er precies als je een ander selecteert? Wat zie je in je scherm staat: zie je de ‘r’ van Roaming ook staan waar normaliter het bereik wordt vermeldt? 

Nu met AT@T als ik een andere kies maakt het geen verschil, ik heb gewoon geen internet.

Nu heb ik alleen een hoofdletter R er staan.

Heb meerdere providers geprobeerd echter geen resultaat 

Reputatie 7
Badge +20

Helder. Heb je al eens overgeschakeld naar het 3G-netwerk? Wellicht helpt dit nog. Ik zie dat je trouwens nog geen buitenlandbundel hebt ingeschakeld. Dat is wel zo verstandig om te doen, voor als het weer gaat werken. Ik heb ondertussen bericht gestuurd naar de collega's van onze Technische Dienst om dit verder te onderzoeken. 

Nog een extra vraag: ben je met iemand in de VS die ook een Nederlandse simkaart heeft? Werkt het daar wel? Wat gebeurt er als je jouw simkaart in een ander toestel stopt? 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Ronnie 4g Ik zie dat je al een sms-bericht hebt gekregen van de collega's van de Technische Dienst. Ze gaven aan dat er geen blokkades zichtbaar zijn en dat het één en ander zou moeten werken. Mijn vraag is uiteraard of dat nu ook het geval is. Heb je inmiddels wel verbinding, of is er nog steeds de noodzaak tot actie?

Reageer