Beantwoord

Wel of geen aansluitkosten bij overstappen van Telfort naar KPN?

  • 11 June 2019
  • 14 reacties
  • 1552 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +4
Ik heb momenteel een mobiel abonnement bij Telfort. Dit loopt tot 29 oktober 2019. Kan dus vanaf 29 juni verlengen of nieuw abonnement afsluiten.

Nu wil ik best overstappen naar KPN maar als ik dan op de site kijk zie ik dat als ik aangeef te willen overstappen ik geen aansluit kosten betaal, maar als ik dan aanvink dat ik ook KPN Internet heb moet ik ineens wel aansluitkosten van 25 euro betalen.
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 1 July 2019, 20:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi TMG. DIt is gek, wanneer je van Telfort Mobiel naar KPN mobiel overstapt met nummerbehoud worden geen aansluitkosten in rekening gebracht. Zou je hier een screenshot willen plaatsen van wat je precies ziet?
Reputatie 6
Badge +4


Reputatie 6
Badge +4


Reputatie 7
Je blijft lachen bij KPN.


Ooit gehoord van "Gratis kosten"?
Nee ... ik ook niet. 😋

Beste KPN, het is "Geen activatiekosten" of "Gratis activatie".
Reputatie 6
Badge +4
Ik heb nog even de tijd maar Telfort is nog altijd stukken goedkoper dan KPN en de belminuten/data die je over hebt kun je 2 maanden meenemen. Ben trouwens aan het denken om alleen belminuten en geen data te nemen.
Reputatie 7
Badge +24
Ik zie het hier ook. Dit is volgens mij een fout, ik heb het doorgezet naar de ontwerpers. Overigens kun je het wel bestellen mocht je het willen, de Compleet aanmelding voor de verdubbeling en korting van € 5.- kan later ook. Als je de tijd nog hebt kun je ook nog wachten.

Ik heb nog even de tijd maar Telfort is nog altijd stukken goedkoper dan KPN en de belminuten/data die je over hebt kun je 2 maanden meenemen. Ben trouwens aan het denken om alleen belminuten en geen data te nemen.

Dat laat ik aan jou over.

Je blijft lachen bij KPN.


Ooit gehoord van "Gratis kosten"?
Nee ... ik ook niet. 😋


Beste KPN, het is "Geen activatiekosten" of "Gratis activatie".


Ik zie het ook. 😂 Ook gelijk erbij gezet. We zijn wel royaal met de gratis kosten iig. 😛
Hi TMG. DIt is gek, wanneer je van Telfort Mobiel naar KPN mobiel overstapt met nummerbehoud worden geen aansluitkosten in rekening gebracht. Zou je hier een screenshot willen plaatsen van wat je precies ziet?
Is dat nieuw of een tijdelijke actie vanwege het verdwijnen van het Telfort merk ik weet niet beter dat je altijd aansluitkosten betaald als je zelf overstapt. Omdat TMG al KPN internet klant is weer niet maar dit schijnt een hardnekkig iets te zijn wat al een paar jaar speelt. De activatiekosten moeten bijna altijd achteraf worden gecrediteerd.


@TMG1961 als je bij Telfort wil verlengen kan dit vanuit de Mijn Telfort omgeving.
Als je geen TV afneemt is de afweging wil je dubbele belminuten en de korting op de telefoon abonnement.

Of weegt het mee kunnen nemen van de minuten zwaarder. Het is nog maar de vraag tot wanneer je onder de Telfort voorwaarden kan verlengen, mochten de Telfort voorwaarden je voorkeur hebben is het slim dit te doen zodra het kan.

Is er 1 of zijn er 2 mobiele abonnementen met twee telfort abonnementen op 1 adres heb je ook recht op de verdubbeling.
Reputatie 7
Badge +24

Hi TMG. DIt is gek, wanneer je van Telfort Mobiel naar KPN mobiel overstapt met nummerbehoud worden geen aansluitkosten in rekening gebracht. Zou je hier een screenshot willen plaatsen van wat je precies ziet?Is dat nieuw of een tijdelijke actie vanwege het verdwijnen van het Telfort merk ik weet niet beter dat je altijd aansluitkosten betaald als je zelf overstapt. Omdat TMG al KPN internet klant is weer niet maar dit schijnt een hardnekkig iets te zijn wat al een paar jaar speelt. De activatiekosten moeten bijna altijd achteraf worden gecrediteerd.


@TMG1961 als je bij Telfort wil verlengen kan dit vanuit de Mijn Telfort omgeving.
Als je geen TV afneemt is de afweging wil je dubbele belminuten en de korting op de telefoon abonnement.

Of weegt het mee kunnen nemen van de minuten zwaarder. Het is nog maar de vraag tot wanneer je onder de Telfort voorwaarden kan verlengen, mochten de Telfort voorwaarden je voorkeur hebben is het slim dit te doen zodra het kan.

Is er 1 of zijn er 2 mobiele abonnementen met twee telfort abonnementen op 1 adres heb je ook recht op de verdubbeling.


Dat is inderdaad het geval nu dat Telfort samengaat met KPN.
Reputatie 6
Badge +4
IK vind het raar dat wanneer ik overstap ik geen aansluitkosten betaal als ik aanvink alleen Telfort mobiel te hebben maar wanneer ik aangeef ook kpn internet te hebben ik ineens wel aansluitkosten moet betalen ook algeef ik aan momenteel telfort mobiel te hebben. Scheelt wel even 25 euro als je overstapt. En aangezien ik nog geen miljonair ben is 25 euro toch een aardig bedrag om wel of niet te moeten betalen.
Reputatie 7
Badge +24
IK vind het raar dat wanneer ik overstap ik geen aansluitkosten betaal als ik aanvink alleen Telfort mobiel te hebben maar wanneer ik aangeef ook kpn internet te hebben ik ineens wel aansluitkosten moet betalen ook algeef ik aan momenteel telfort mobiel te hebben. Scheelt wel even 25 euro als je overstapt. En aangezien ik nog geen miljonair ben is 25 euro toch een aardig bedrag om wel of niet te moeten betalen.

Dat klopt, dat hoort ook niet zo. Zijn we mee bezig om op te lossen op de site. Daarom gaf ik ook onderstaande aan, bestellen zonder internet aan te geven. Dan betaal je geen aansluitkosten, de korting en voordelen kunnen we later aanzetten voor je. Of je kunt zoals je zelf aangeeft nog even wachten. 🙂
Ik zie het hier ook. Dit is volgens mij een fout, ik heb het doorgezet naar de ontwerpers. Overigens kun je het wel bestellen mocht je het willen, de Compleet aanmelding voor de verdubbeling en korting van € 5.- kan later ook. Als je de tijd nog hebt kun je ook nog wachten.
Reputatie 6
Badge +4
Ik wacht nog even, heb nog de tijd. Huidige contract loopt nog tot 29 oktober.
Ik zag bij mij hetzelfde wat ook vreemd is dat de optie ik wil overstappen niet meer zichtbaar is als ik internet van Telfort aanvink.


@TMG1961 klein advies wacht niet tot oktober zeker niet als de Telfort voorwaarden je meer aanspreken.

In jouw geval zullen de activatiekosten worden gecrediteerd mochten deze toch in rekening worden gebracht. Bedenk goed wat je wil je kan het ook laten hoe het is, dat is tot nog toe mijn insteek.

Verlengen betekend een nieuwe verplichting voor 24 maanden of je kiest er voor om extra te betalen om maandelijks te kunnen opzeggen.
Reputatie 7
Badge +24
Ik wacht nog even, heb nog de tijd. Huidige contract loopt nog tot 29 oktober.

Top, ik zie dat het nog niet is aangepast dus ik blijf het ook volgen hier.
Reputatie 7
Badge +24
Update: het is opgepakt en staat wel op het lijstje om het te integreren. Helaas wel een beetje achteraan, ze zijn nu vooral bezig met de integratie van alle merken, en dat gaat voor nu voor.

Oplossing, gewoon het abonnement nemen zonder aan te geven dat er ook internet aanwezig is en dus zonder aansluitkosten. Daarna het nummer aanmelden bij Compleet voor de voordelen. (korting, verdubbeling en eventueel het gratis zenderpakket)