Beantwoord

Welk mobiel abonnement?

• 16 november 2017
  • 3 reacties
  • 81 keer bekeken

Ik sloot telefonisch een SIM only abonnement af binnen mijn KPN compleet....naar nu blijkt is dat een " basis" abonnement waarin bellen vanuit NL naar een EU land extra belast wordt! Dit is absoluut niet meegedeeld...sterker, in alle tarief stukjes stast dat al het verkeer binnen de EU vanaf 1 juni 2017 gratis is....na goed zoeken blijkt dit voor een " basis" abonnement niet te gelden: ik vind dit absoluut misleidend....mijn keuze voor KPN was al een duurdere in vergelijk met andere aanbieders maar vooruit, ik had al een KPN compleet dus last maar gaan.....als deze misleidende info beter was uitgelegd zou ik zeker voot iets anders hebben gekozen! Gaat KPN iets doen naar mij?

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Bart_ 20 november 2017, 16:02

Hallo Kostenbespaarder. Dat is een enorm vervelende ontdekking, uiteraard en ik snap dat je er niet blij mee bent. Het is inderdaad zo dat sinds 1 juni van dit jaar er geen bijkomende kosten meer in rekening worden gebracht voor het gebruik binnen de EU.

Voor de Budget- en Basis-abonnementen geldt echter wel dat bellen vanuít Nederland naar een buitenlands nummer hier niet onder valt. Dat staat op onze site en je leest het ook in dit topic op ons Forum. Ik kan me goed voorstellen dat hier van baalt, al is deze informatie dus wel degelijk te vinden.

Wat je zou kunnen doen is je abonnement wijzigen naar de Zorgeloos Instap. Dat is weliswaar iets duurder, maar met dat abonnement loop je hier niet meer tegen aan. Bovendien heb je onbeperkt bellen en de dubbele hoeveelheid data in vergelijking met je huidige abonnement.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hallo Kostenbespaarder. Dat is een enorm vervelende ontdekking, uiteraard en ik snap dat je er niet blij mee bent. Het is inderdaad zo dat sinds 1 juni van dit jaar er geen bijkomende kosten meer in rekening worden gebracht voor het gebruik binnen de EU.

Voor de Budget- en Basis-abonnementen geldt echter wel dat bellen vanuít Nederland naar een buitenlands nummer hier niet onder valt. Dat staat op onze site en je leest het ook in dit topic op ons Forum. Ik kan me goed voorstellen dat hier van baalt, al is deze informatie dus wel degelijk te vinden.

Wat je zou kunnen doen is je abonnement wijzigen naar de Zorgeloos Instap. Dat is weliswaar iets duurder, maar met dat abonnement loop je hier niet meer tegen aan. Bovendien heb je onbeperkt bellen en de dubbele hoeveelheid data in vergelijking met je huidige abonnement.
Reputatie 7
Bv ook bij Vodafone valt bellen v.u. Nederland naar een land in de EU bij de goedkoopste abonnementen niet in de bundel.
Bij Vodafone kun je met de Red abonnement (v.a.€ 26 p/m) v.u. Nederland kosteloos binnen EU bellen.
Bij KPN kan dat met de Zorgeloos abonnementen. V.a. € 24,50 (met Compleet)
Dus of KPN écht een duurdere keuze is . . .

Prijzen excl. toestelkosten; abonnementen 1 jaar
Reputatie 7
Badge +19
Hallo Kostenbespaarder. Ik heb geen reactie meer van je gezien op mijn bericht. Ik hoop van harte dat ik het één en ander iets duidelijker voor je heb kunnen maken. Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust.

Reageer