Vraag

Wijzigingen in mobiele abonnementen bieden geen voordeel voor bestaande klanten

• 5 september 2016
  • 8 reacties
  • 390 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +3
Hallo KPN,

Prima dat jullie 26 september de abonnementen gaan aanpassen.

Nieuwe klanten zullen er echt blij mee zijn !!!.

Echter wij als bestaande klanten moeten € 5,-- per maand extra betalen als wij hetzelfde willen als de nieuwe klanten. Heel raar.

Ik dacht dat KPN blij was met haar trouwe vaste mobiele klanten, die indruk krijg ik bij het lezen van het nieuws over de aanpassingen c.q. nieuwe abonnementen niet.

Dit is nu zoals klantenservies niet moet !!!.

8 reacties

Badge
En KPN kun deze optie per maand aan/uit zetten?
Reputatie 7
Badge +28
Dag Marijoke,

Het aanbod in abonnementen wordt regelmatig vernieuwd. Soms valt dit voordelig uit, soms niet. Zodra je kunt verlengen kun je hier uiteraard gebruik van maken. We passen bestaande abonnementen achteraf niet aan. Ter overbrugging is er wel de mogelijkheid om EU uitbreiding in te schakelen voor € 5 per maand.

@Abaco: Nee, dat is niet mogelijk. De EU Uitbreiding is niet maandelijks opzegbaar en loopt net zo lang door als het onderliggende abonnement. Dit is voornamelijk handig voor klanten die vaak in het buitenland zijn. Bij incidenteel bezoek is een EU bundel een voordeliger optie.
Reputatie 4
Badge +3
Hallo KPN / Joran,

Dit zou volgens U betekenen dat een trouwe vaste klant 18 maanden a € 5,-- (18 x 5=90) moet bij betalen als hij in maart zijn contract heeft verlengt, wil hij hetzelfde genieten als een nieuwe klant.

Nu had KPN alle abonnementen gelijk kunnen trekken, ook van de bestaande trouwe klanten.

Het netwerk wordt steeds beter van KPN !! maar de klantenservies slechter !!!.
Reputatie 6
Badge +9
@marijoke

Ik zou me niet te druk maken, je betaald 12x 5 euro extra, of een nieuwe abonnementsprijs voor nieuw abonnement.

Echter is er zit nogal een grote adder onder het gras, een adder die je alleen ziet als je bij veelgestelde vragen kijkt.......

Heb je een Zorgeloos abonnement dan mag het abonnement maximaal 60 dagen per jaar in de EU (en/of VS en Canada) gebruikt worden. Dit is voor meer dan 90% van de Nederlanders voldoende om tijdens vakanties en stedentrips het abonnement te gebruiken zoals ze in Nederland gewend zijn. Het abonnement is niet geschikt voor klanten die bijvoorbeeld een halfjaar in het buitenland wonen. Gebruik je straks je abonnement meer dan 60 dagen in de EU (en/of VS en Canada)? Dan behoudt KPN zich het recht om, in overleg met de klant, extra kosten tegen paygo tarief in rekening te brengen of roaming tegen paygo tarief uit te schakelen. KPN informeert je hier vroegtijdig over.

Volgens die nieuwe regels die per volgend jaar ingaan zal die termijn per 1 juni 2017 opgerekt worden naar waarschijnlijk 90 dagen (voorstel Europese commisie)

Iets met rooskleuriger dan het lijkt als je het mij vraagt....
Reputatie 4
Badge +3
Hallo sveld84 / KPN,

Het gaat mij niet zozeer om die € 5,-- per maand.

Waarom moeten bestaande klanten bij betalen of wachten tot 15 juli 2017, dan gaat de regeling in van de EU.

Trek als KPN alles gelijk en laat bestaande klanten niet bloeden voor al die dure managers.
Reputatie 6
Badge +9
Ik vermoed dat marketing niet echt je vakgebied is ;)

Btw gaat de regeling per 1 5juni 2017 in, voorafgaande aan het vakantieseizoen. De genoemde 90 dagen is een voorstel, in december zal men bepalen wat de voorwaarden van het roamingloos datagebruik zullen zijn en zal men de limiet van de fair use policy bekend gaan maken.
Reputatie 4
Badge +3
Hallo sveld84 / KPN,

Inderdaad is marketing niet mijn vakgebied.

Ik was internationaal auditor voor Nederlands bedrijf met diverse vestigingen in Afrika en nu met de vut.

Maar inderdaad het moest 15 juni 2017 zijn, sorry.

Toch vind ik dat KPN verkeerd bezig is als ze hun vaste trouwe klanten niet mee laten genieten met verbeteringen voor de klanten.
Reputatie 6
Badge +10
Aha, daar komt het "de voorwaarden" voor roaming
na 15 juni 2017. Dacht al waar bleef het.

Reageer