Beantwoord

Zeer slecht bereik

• 5 september 2018
  • 8 reacties
  • 1134 keer bekeken

Beste KPN,

Ik heb sinds april dit jaar een simonly abonnement afgesloten voor twee jaar en vanaf het begin af aan heb ik thuis zeer slecht bereik. Ik weet dat ik niet kan verwachten dat ik overal in huis even goed bereik kan hebben in verband met muren waar het signaal door heen moet, maar buiten in de straat en binnen direct bij het raam verwacht ik toch wel iets van bereik wat er dus niet is.

Ik heb via de chat contact gehad met een medewerker van de klantenservice. Samen hebben wij alle telefooninstellingen doorgenomen maar dit heeft geen verbetering gegeven. Vervolgens ben ik bij een KPN winkel geweest en hebben zij nogmaald alles gecheckt maar nog steeds geen verandering.

Het vervelende is dat een paar weken geleden eerst mijn moeder en daarna mijn vrouw mij thuis probeerde te bereiken omdat mijn vader in het ziekenhuis lag, en dat zij mij niet te pakken konden krijgen. Met mijn vorige provider heb ik nooit klachten met bereik thuis gehad. Hierdoor ben ik er nu wel klaar mee en wil ik niet tot april 2020 wachten om dan pas van provider te veranderen. Ik woon vlak buiten het centrum van Rotterdam dus niet afgelegen in een buitengebied en had meer van mijn abonnement verwacht. Daar waar ik wel bereik heb doet KPN het prima, maar ik zit toch ook regelmatig thuis en daar doet hij het belabbert. Ik laat mijn telefoon nu in de studeerkamer liggen omdat ik daar 1 streepje bereik heb mocht er weer wat met mijn vader gebeuren, en dat is geen doen.

Daar jullie geen telefoonnummer of mailadres hebben waar ik dit kan regelen hoop ik dat dit forum uitkomst bied. Hoe moet ik dit regelen? Ik hoor graag van u!

Met vriendelijke groet,
Bart
icon

Beste antwoord door Erik_ 13 september 2018, 17:32

Dank je, Bart. Dan heb ik bij dezen een melding aangemaakt. Er wordt binnen drie weken telefonisch contact met je opgenomen (het is wat druk bij hen). Dat zal dan op het mobiele nummer zijn, dus hou dat in de gaten. De collega's bellen met een afgeschermd nummer.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hallo Bart, welkom op het forum! Wat vervelend dat je bereik in huis zodanig is dat je niet bereikbaar bent. Wil je jouw gegevens invullen op je profiel, en me hier laten weten als je dit gedaan hebt? Dan kijk ik met je of we hier nog iets aan kunnen doen, en zo ja wat.
Beste Erik,

Ik heb de gegevens in mijn profiel ingevuld.

Met vriendelijke groet,
Bart
Reputatie 7
Badge +27
Dank je Bart, Ik heb hier gekeken naar de instellingen van onze kant. Ik zie dat we op 3G indoor inderdaad geen voldoende bereik verwachten. De overige frequenties zouden zowel binnen als buiten in orde moeten zijn. Welk toestel heb je? Je hebt hem niet toevallig ingesteld staan dat hij 3G als voorkeursnetwerk pakt?

Je geeft aan dat je de problemen hebt sinds je bij ons het abonnement hebt. Heb je ook op dat moment een ander toestel genomen? Of is dit nog hetzelfde toestel dat je daarvoor ook had? Heb je de mogelijkheid om onze simkaart eens in een andere telefoon te stoppen en die in huis te testen? Op die manier weten we zeker dat jouw telefoon geen factor is hierin.

Als dat ook niet helpt, dan kan ik hier een melding voor aanmaken.
Beste Erik,

Dank je voor je bericht! Mijn toestel is een iphone 6s en staat ingesteld op 4G. Ik had dit zelfde toestel al bij mijn vorige abonnement, vandaar het simonly abonnement bij KPN. Het toestel zelf heb ik zelf los gekocht in een applestore en is dus niet via een provider geleverd en van een netwerk afhankelijk. Het toestel heb ik al volledig gereset en op opnieuw geinstalleerd. De instellingen zijn nagelopen door een medewerker van de klantenservice via de chat en een tweede keer in de KPN winkel. Ik heb mijn simkaart uitgeprobeerd in het toestel van mijn vrouw (een sony experia) en in het toestel van mijn werk (een samsung s8) en beide gaven het zelfde resultaat.

Graag dan een melding aan maken. Zoals ik al zei, het is geen doen om mijn telefoon boven in de studeerkamer te laten liggen om maar bereikbaar te kunnen zijn mocht er weer wat met m’n vader gebeuren. Dit is niet wat ik van een KPN abonnement had verwacht en dit ga ik tot april 2020 niet uit houden.

Met vriendelijke groet,
Bart
Reputatie 7
Badge +27
Dank je, Bart. Dan heb ik bij dezen een melding aangemaakt. Er wordt binnen drie weken telefonisch contact met je opgenomen (het is wat druk bij hen). Dat zal dan op het mobiele nummer zijn, dus hou dat in de gaten. De collega's bellen met een afgeschermd nummer.
Dank je wel Erik voor je hulp, ik ga het telefoontje afwachten.

Met vriendelijke groet,
Bart
Beste Erik,

Ik heb helaas nog niets van je collega's mogen vernemen. Je vertelde al dat zij het druk hebben, echter zijn we nu bijna 1,5 maand verder. Zou je nog een keer kunnen informeren?

Met vriendelijke groet,
Bart
Reputatie 7
Badge +19
Dag Bart. Bart hier. Ik neem het even van Erik over. Wat raar dat je niets gehoord hebt. Volgens een aantekening die ik in mijn systeem zie staan heeft een collega van de Technische Dienst eind september telefonisch contact met je gezocht. De collega kreeg je niet te pakken en zou je een sms-bericht hebben gestuurd. Wellicht is het mis gegaan, mijn excuses in elk geval dat je al zo lang wacht. 😞 Ik denk dat het de kortste klap is om zelf even contact met ze te zoeken via de klantenservice (0800-0105). Je kunt dan aangeven dat je belt voor de Technische Dienst die je vorige maand geprobeerd heeft te bellen.

Reageer