Sticky

Zorgeloos mobiel internet met Unlimited Data van KPN

• 7 juni 2021
  • 11 reacties
  • 879 keer bekeken
Zorgeloos mobiel internet met Unlimited Data van KPN
Reputatie 7
Badge +16

Geniet nu nog meer van Unlimited!

Kende je ze al? Onze Unlimited abonnementen? Met onze Unlimited Data abonnementen kun je zorgeloos en onbeperkt internetten op je mobiel. :smiley: Dat betekent eindeloos films, series en muziek streamen, online gamen, (thuis)werken via je hotspot en meer!

Verruiming dagbundel, extra bundel en deelbare MB's

Per 1 juni 2021 kan je de volgende verbeteringen verwachten:

• Het aantal MB’s dat je kunt delen met je huishouden, is verhoogd van 25 GB naar 50 GB.
  • De dagbundel wordt verhoogd van 5 GB naar 8 GB.
  • De extra bundel die je kunt activeren, is verhoogd van 1 GB naar 2 GB. Je kunt een extra bundel bestellen via je MijnKPN account of door NL2000 AAN te sms’en naar naar 1266. NL1000 AAN blijft ook bruikbaar, maar je zal 2 GB ontvangen!

KPN Unlimited en roaming binnen de EU

Binnen de EU krijg je 25 GB data per maand, dit blijft hetzelfde. Ben je door je 25 GB EU bundel heen? Dan wordt je snelheid net als in Nederland verlaagd naar 64 Kb/s downloadsnelheid en 32 Kb/s uploadsnelheid. Wil je gewoon verder gaan op de 4G snelheid? Dat kan! Voor slechts € 2,99 kan je een EU top-up van 1000 MB aanvragen. Je kunt deze bundel aanvragen via MijnKPN of door NL-EU 1000 AAN te sms’en naar 1266.

In MijnKPN is het verbruik via roaming momenteel niet in te zien bij een Unlimited abonnement. Deze wens hebben we voorgelegd aan de ontwikkelaars van MijnKPN, echter is niet bekend of en wanneer deze optie toegevoegd gaat worden aan MijnKPN. Als hier meer over bekend is, laten we dat natuurlijk hier op het forum weten. En geen paniek, we hebben tips om toch je verbruik op vakantie of in het buitenland bij te kunnen houden. :blush:

Hoe houd ik mijn verbruik via roaming dan in de gaten?

Het is mogelijk om het verbruik dat je toestel registreert in een bepaalde periode bij te houden. Als je als startdatum van de verbruiksmonitor het moment kiest dat je de grens over gaat, houdt je toestel je verbruik vanaf dat moment bij, zodat je dit tóch inzichtelijk hebt :slight_smile:

Bij iOS(14.6):

Ga naar de instellingen en klik op ‘mobiel netwerk’, bij ‘mobiele data’ zie je hoeveel er is verbruikt sinds de laatste keer dat de periode is gereset.
Helemaal onderaan klik je op ‘stel gegevens opnieuw in’ en daarna is de teller gereset!

Bij Android(11):

Ga naar de instellingen en klik op ‘verbindingen’. Kies daar voor ‘gegevensverbruik’
Klik daarna op ‘gebruik mobiele gegevens’. Je ziet hier het verbruik van de ingestelde periode.

Je kunt via het tandwieltje, een andere factuurcyclus oftewel startdatum kiezen. Vervolgens begint de ‘teller’ dan op de datum die je geselecteerd hebt! 

11 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Ik ben zelf heel blij met mijn unlimited abonnement, eergisteren heb ik heerlijk bij mijn Zusje op het balkon gezeten waar het Wifi knap waardeloos is (Geen KPN klant trouwens ;)  ). Dankzij mijn databundel kon ik heerlijk stabiel werken zonder mij zorgen te hoeven maken :-)  

Reputatie 3
Badge

Hier ook heel blij met mijn Unlimited en wil Kpn ook bedanken voor de wijzigingen die doorgevoerd zijn en de wens van velen vervullen.Mag ook wel eens gezegd worden :)

Reputatie 7
Badge +15

@SjorsK @albert2110 Wat fijn om te horen! Dank voor het delen :blush:

Reputatie 1

In de EU krijg ik met mijn Unlimited 25GB per maand om zelf te gebruiken. Maar wat gebeurt er met die 50GB die ik mag delen met mijn huisgenoten? Zijn die ook in het buitenland beschikbaar of werken die slechts tot aan de grens? 

Reputatie 3
Badge

Persoonlijk absoluut geen fan van dagbundels en extra bundels. Je hebt unlimited of niet. En dan ook nog maar een extra bundel van max 2GB. Unlimited wordt zo wel bewust tegen gewerkt lijkt het wel. Maar goed, dat doen alle providers (let wel, dat maakt het geen goede ontwikkeling).

Net zo goed als ik max 25GB in strijd vind met "geen dataroaming". 

Reputatie 7
Badge +29

In de EU krijg ik met mijn Unlimited 25GB per maand om zelf te gebruiken. Maar wat gebeurt er met die 50GB die ik mag delen met mijn huisgenoten? Zijn die ook in het buitenland beschikbaar of werken die slechts tot aan de grens? 

Gedeelde data is in de hele EU te gebruiken, @RJWG 

Reputatie 1

Gedeelde data is in de hele EU te gebruiken, @RJWG 

Dus als ik een opzegbare 1GB data sim voor €6 per maand aanschaf en die als tweede sim in mijn dualsim toestel zet of in mijn MiFi, dan kan ik per maand 25GB van mijn Unlimited bundel en 50GB gedeelde data tetheren met mijn toestel? Correct? 

Reputatie 1

Data delen of onbeperkt, aanbiedingen kortingen  combivoordelen etc. het blijft een warboel en gehussel.

Nou het blijft onoverzichtelijk bij KPN laat staan het gehussel, zelf de forum een onoverzichtelijk puinhoop, het wordt voor de consument er niet makkelijker op gemaakt  met al die ondoorzichtelijke abonnementen.

Dit gezegd te hebben, wij hebben Alles-in-1 Instap glasvezel  wij hebben als gezin 3 mobiele telefoons verschillende providers en abonnementen daar komt 1 bij voor mijn dochter totaal 4 die gaat naar voortgezet onderwijs.

Als je combineert internet en mobiel krijg je ergens korting iets met gehussel dat hebben wij niet we hebben Alles-in-1 Instap glasvezel .

Ben al enkele weken aan het zoeken en kijken voor een geschikt en voordelig abonnement  bij KPN voor mijn hele gezin dat wordt dan 4 mobiele aansluitingen en internet en tv  glasvezel.

Wat ik heb gelezen je kunt ook data delen  bij kpn stel ik neem als hoofdpersoon een mobiel abonnement met onbeperkt data onbeperkt bellen/sms de andere drie in het gezin nemen alleen maar mobiel abonnement met onbeperkt  bellen/sms maar geen data  nu rijst de vraag kan ik mijn data delen naar mijn gezinsleden, als voorbeeld te noemen hoofdpersoon neemt abonnement onbeperkt data en wil delen naar de rest van het gezin zeg maar partner 5 gb data mijn eerste dochter ook 5 gb en derde dochter ook 5 gb data delen .

Daar kan ik niets over vinden laat staan het gehussel met combivoordeel en korting ze maken wel reclame maar in de praktijk maken ze je het niet makkelijk.

Het wordt er niet duidelijker op voor hoe ik deze combi nou moet samenstellen voor mijn gezin,  en levert het voordeel op is ook nog de vraag.

Alles met verschillende providers mobiel wordt je ook niet vrolijk en er 1 bij komt en alles bij 1 is wat overzichtelijker moet wel voordeel op leveren.

Wat ik voorstelde  internet tv glasvezel en 4 mobiele abonnementen met evt. 1 mobiel telefoon voor mijn dochter

Huidige abonnementen zijn datum al verstreken direct overstappen is van toepassing.

Nu vraag ik mij af met welke reactie KPN nu mee of niet komt hoe ik het beste dit kan aanpakken om alles over te zetten naar KPN het glasvezel abonnement hebben we al van KPN instap alles in 1

Wacht  met smart af op reactie . Mvg, J.E

Reputatie 7
Badge +9

Hi @J.E! Ik kan me ergens wel wat voorstellen dat de combinatie van oude en nieuwe abonnementen en welke voordelen daarbij passen wat verwarrend kan zijn. Wel is het dus zo dat alle abonnementen die je omzet Hussel abonnementen zullen worden met daarbij de Hussel voordelen. Wat ik in dit geval zou willen aanraden is 0800-0402 te bellen en even iemand te spreken. Het gaat namelijk om een flink aantal producten en ik ben bang dat als we het hier behandelen dat het er niet overzichtelijker van wordt. Telefonisch kunnen ze met je een voor een de abonnementen doornemen om te zien hoe we de contracten zo goed mogelijk bij jou kunnen laten aansluiten. 

Reputatie 1

Dank voor het antwoord zover, hellemaal uitgebreid uitleg hoeft eigenlijk ook niet het gaat specifiek mij om  of de vraag of het mogelijk is wel of niet betreft data delen met je gezin, in mijn uitleg als er 1 lid onbeperkt data abonnement neemt en dat deelt met je gezin terwijl zij geen data nemen alleen onbeperkt bellen/sms.

Dat je door de hussel molen moet  of overgaat naar hussel, het zei zo is niet zo van belang betreft  voordeel of kortingen komen later aan te pas en wat voordelig kan uitpakken.

Het gaat mij specifiek om de vraag dat schept voor ons meer duidelijkheid.

Wacht nog op uw antwoordt simpele vraag eigenlijk.

Communiceren via deze weg vindt ik het prettigst  dan telefonisch contact dat komt evt later te pas. als we overgaan.

Reputatie 7
Badge +19

Ja @J.E, dat kan. Met het Unlimited abonnement kan je elke maand tot 50 GB delen met de andere 06-nummers in hetzelfde huishouden. Zie ook deze pagina voor meer informatie: MB's delen.

Reageer