Zorgeloos mobiel internet met Unlimited Data van KPN

  • 7 June 2021
  • 76 reacties
  • 4710 keer bekeken
Zorgeloos mobiel internet met Unlimited Data van KPN
Reputatie 7
Badge +20

Ken je de KPN Unlimited abonnementen al? Met onze Unlimited Data abonnementen kun je zorgeloos en onbeperkt internetten op je mobiel. :smiley: Dat betekent eindeloos films, series en muziek streamen, online gamen, (thuis)werken via je hotspot en meer! 

 

Verruiming dagbundel en EU bundel

Per 4 juli 2022 kan je de volgende verbeteringen verwachten:

  • De dagbundel wordt verhoogd van 8 GB naar 10 GB.
  • Dagbundel op? De extra bundel die je kunt activeren blijft 2 GB. Je kunt een extra bundel bestellen via je MijnKPN account of door NL2000 AAN te sms’en naar naar 1266. 
  • De EU bundel gaat van 25 naar 50 GB.
  • Het aantal MB’s dat je kunt delen met je huishouden blijft 50 GB.

 

KPN Unlimited en roaming binnen de EU

Binnen de EU krijg je nu 50 GB data per maand. Ben je door je 50 GB EU bundel heen? Dan wordt je snelheid net als in Nederland verlaagd naar 64 Kb/s downloadsnelheid en 32 Kb/s uploadsnelheid. Wil je gewoon verder gaan op de 4G snelheid? Dat kan! Voor slechts € 1,99 (was voorheen € 2,99) kan je een EU top-up van 1000 MB aanvragen. Je kunt deze bundel aanvragen via MijnKPN of door NL-EU 1000 AAN te sms’en naar 1266.

 

Verbruik van je MB's bekijken

Je kunt jouw verbruik én bundels bekijken via MijnKPN en via de MijnKPN app.

 

Meer lezen over KPN Unlimited? Bekijk het artikel in onze Kennisbank:

 

 

Laatste update: 29-07-2022


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

76 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Ik ben zelf heel blij met mijn unlimited abonnement, eergisteren heb ik heerlijk bij mijn Zusje op het balkon gezeten waar het Wifi knap waardeloos is (Geen KPN klant trouwens ;)  ). Dankzij mijn databundel kon ik heerlijk stabiel werken zonder mij zorgen te hoeven maken :-)  

Reputatie 4
Badge +2

Hier ook heel blij met mijn Unlimited en wil Kpn ook bedanken voor de wijzigingen die doorgevoerd zijn en de wens van velen vervullen.Mag ook wel eens gezegd worden :)

Reputatie 7
Badge +19

@SjorsK @albert2110 Wat fijn om te horen! Dank voor het delen :blush:

Reputatie 1

In de EU krijg ik met mijn Unlimited 25GB per maand om zelf te gebruiken. Maar wat gebeurt er met die 50GB die ik mag delen met mijn huisgenoten? Zijn die ook in het buitenland beschikbaar of werken die slechts tot aan de grens? 

Reputatie 6
Badge +2

Persoonlijk absoluut geen fan van dagbundels en extra bundels. Je hebt unlimited of niet. En dan ook nog maar een extra bundel van max 2GB. Unlimited wordt zo wel bewust tegen gewerkt lijkt het wel. Maar goed, dat doen alle providers (let wel, dat maakt het geen goede ontwikkeling).

 

Net zo goed als ik max 25GB in strijd vind met "geen dataroaming". 

Reputatie 7
Badge +30

In de EU krijg ik met mijn Unlimited 25GB per maand om zelf te gebruiken. Maar wat gebeurt er met die 50GB die ik mag delen met mijn huisgenoten? Zijn die ook in het buitenland beschikbaar of werken die slechts tot aan de grens? 

Gedeelde data is in de hele EU te gebruiken, @RJWG 

Reputatie 1

In de EU krijg ik met mijn Unlimited 25GB per maand om zelf te gebruiken. Maar wat gebeurt er met die 50GB die ik mag delen met mijn huisgenoten? Zijn die ook in het buitenland beschikbaar of werken die slechts tot aan de grens? 

Gedeelde data is in de hele EU te gebruiken, @RJWG 

Dus als ik een opzegbare 1GB data sim voor €6 per maand aanschaf en die als tweede sim in mijn dualsim toestel zet of in mijn MiFi, dan kan ik per maand 25GB van mijn Unlimited bundel en 50GB gedeelde data tetheren met mijn toestel? Correct? 

Reputatie 3
Badge +1

Data delen of onbeperkt, aanbiedingen kortingen  combivoordelen etc. het blijft een warboel en gehussel.

 

Nou het blijft onoverzichtelijk bij KPN laat staan het gehussel, zelf de forum een onoverzichtelijk puinhoop, het wordt voor de consument er niet makkelijker op gemaakt  met al die ondoorzichtelijke abonnementen.

Dit gezegd te hebben, wij hebben Alles-in-1 Instap glasvezel  wij hebben als gezin 3 mobiele telefoons verschillende providers en abonnementen daar komt 1 bij voor mijn dochter totaal 4 die gaat naar voortgezet onderwijs.

Als je combineert internet en mobiel krijg je ergens korting iets met gehussel dat hebben wij niet we hebben Alles-in-1 Instap glasvezel .

Ben al enkele weken aan het zoeken en kijken voor een geschikt en voordelig abonnement  bij KPN voor mijn hele gezin dat wordt dan 4 mobiele aansluitingen en internet en tv  glasvezel.

Wat ik heb gelezen je kunt ook data delen  bij kpn stel ik neem als hoofdpersoon een mobiel abonnement met onbeperkt data onbeperkt bellen/sms de andere drie in het gezin nemen alleen maar mobiel abonnement met onbeperkt  bellen/sms maar geen data  nu rijst de vraag kan ik mijn data delen naar mijn gezinsleden, als voorbeeld te noemen hoofdpersoon neemt abonnement onbeperkt data en wil delen naar de rest van het gezin zeg maar partner 5 gb data mijn eerste dochter ook 5 gb en derde dochter ook 5 gb data delen .

Daar kan ik niets over vinden laat staan het gehussel met combivoordeel en korting ze maken wel reclame maar in de praktijk maken ze je het niet makkelijk.

Het wordt er niet duidelijker op voor hoe ik deze combi nou moet samenstellen voor mijn gezin,  en levert het voordeel op is ook nog de vraag.

Alles met verschillende providers mobiel wordt je ook niet vrolijk en er 1 bij komt en alles bij 1 is wat overzichtelijker moet wel voordeel op leveren.

Wat ik voorstelde  internet tv glasvezel en 4 mobiele abonnementen met evt. 1 mobiel telefoon voor mijn dochter

Huidige abonnementen zijn datum al verstreken direct overstappen is van toepassing.

 

Nu vraag ik mij af met welke reactie KPN nu mee of niet komt hoe ik het beste dit kan aanpakken om alles over te zetten naar KPN het glasvezel abonnement hebben we al van KPN instap alles in 1

 

Wacht  met smart af op reactie . Mvg, J.E

Reputatie 7
Badge +17

Hi @J.E! Ik kan me ergens wel wat voorstellen dat de combinatie van oude en nieuwe abonnementen en welke voordelen daarbij passen wat verwarrend kan zijn. Wel is het dus zo dat alle abonnementen die je omzet Hussel abonnementen zullen worden met daarbij de Hussel voordelen. Wat ik in dit geval zou willen aanraden is 0800-0402 te bellen en even iemand te spreken. Het gaat namelijk om een flink aantal producten en ik ben bang dat als we het hier behandelen dat het er niet overzichtelijker van wordt. Telefonisch kunnen ze met je een voor een de abonnementen doornemen om te zien hoe we de contracten zo goed mogelijk bij jou kunnen laten aansluiten. 

Reputatie 3
Badge +1

Dank voor het antwoord zover, hellemaal uitgebreid uitleg hoeft eigenlijk ook niet het gaat specifiek mij om  of de vraag of het mogelijk is wel of niet betreft data delen met je gezin, in mijn uitleg als er 1 lid onbeperkt data abonnement neemt en dat deelt met je gezin terwijl zij geen data nemen alleen onbeperkt bellen/sms.

Dat je door de hussel molen moet  of overgaat naar hussel, het zei zo is niet zo van belang betreft  voordeel of kortingen komen later aan te pas en wat voordelig kan uitpakken.

Het gaat mij specifiek om de vraag dat schept voor ons meer duidelijkheid.

Wacht nog op uw antwoordt simpele vraag eigenlijk.

Communiceren via deze weg vindt ik het prettigst  dan telefonisch contact dat komt evt later te pas. als we overgaan.

Reputatie 7

Ja @J.E, dat kan. Met het Unlimited abonnement kan je elke maand tot 50 GB delen met de andere 06-nummers in hetzelfde huishouden. Zie ook deze pagina voor meer informatie: MB's delen.

Reputatie 1

LS,

overweeg een sim-only unlimited voor in een mifi, voor een adres binnen NL, waar (nog) geen glasvezel beschikbaar is.
Gaan we gebruiken voor wat mailverkeer, iets internet en doormelding inbraak+brandalarm.

Ik las dat ik een max heb van 8 gig per dag.

Maar: STEL dat die 8 gig op is en ik niet ter plaatse ben - heb ik dan nog iets bandbreedte over zodat een alarmmelding nog kan worden doorgegeven? 
(en ik als het nodig is, nog op mijn-KPN kan inloggen om eventueel 2 gig erbij te kopen?)


Hoor graag
Geert van Dijk

 

Hallo @geert van het hout , voor een mifi heb je een speciale sim-only-kaart nodig, een zogenaamde data-kaart die begint met 097, een 06-nummer is niet toegestaan voor dit soort toepassingen.

Als je data op is zit je niet zonder internet, maar wordt de verbinding naar een lage stand teruggezet, waarmee een alarmmelding zou moeten kunnen blijven werken.

Als je het werkelijk gebruikt zoals je schrijft krijg je die 8 Gieg niet eens op op een dag. Misschien wel als je Netflix en dat soort streamingsdiensten in een hoge kwaliteit gaat gebruiken.

Ik verstook als 2-persoons gezin ongeveer 15 Gieg per maand, inclusief mobiel data gebruik.

 

 

Reputatie 1

dank u voor de info.

MBT data-kaart: die zie ik zo niet staan op de website. Weet u waar kan ik die kan vinden? 
Weet u of die ook beschikbaar zijn met meer dan 8 gig per dag?|
er zijn hier nl enkele medewerkers die dit ook als wifi-station zullen gebruiken.
(en ik hou van extra zekerheid)

 

mvrgr
Geert van Dijk





 

Hallo @geert van het hout , zie onderstaande link:

update: zie de link van @RBxx 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @geert van het hout 

Informatie over de data-only kaart vind je hier:  data only abonnementen.
Datagebruik van 8GB per dag is ver weg, je kan kiezen voor 1GB of 10GB per maand.

Als je hiernaast een Mobiel unlimited-data abonnement hebt, kan je wel 50 GB data per maand vanaf dat abonnement naar het data only abonnement toe delen.

Reputatie 3

"Dat betekent eindeloos films, series en muziek streamen, online gamen, (thuis)werken via je hotspot en meer!"

Misschien even deze tekst aanpassen aangezien het niet klopt. Als je via hotspot gaat gamen zijn partychats niet mogelijk en wie gamed er nou zonder communicatie met mede gamers? Niemand.

Reputatie 1

"Dat betekent eindeloos films, series en muziek streamen, online gamen, (thuis)werken via je hotspot en meer!"

Misschien even deze tekst aanpassen aangezien het niet klopt. Als je via hotspot gaat gamen zijn partychats niet mogelijk en wie gamed er nou zonder communicatie met mede gamers? Niemand.

inderdaad - IETS te makkelijk gezegd!

 

Reputatie 3

"Zorgeloos mobiel internet met Unlimited Data van KPN"

 

Tijd om de titel van dit topic ook maar even goed onderhanden te nemen.

 

De volgende 2 topics bewijzen dat het niet zorgeloos is.

In feite ik heb nog nooit van me leven zoveel stres gehad.

 

https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/service-van-kpn-abbonement-werken-slecht-niet-545359

https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/mijnkpn-app-werkt-vaak-snachts-niet-501416

Reputatie 7
Badge +30

@Dig4tal ik zie dat jouw twee topics inderdaad nog steeds lopen, dus ik wil er hier verder niet inhoudelijk op ingaan. Wil je een bericht in een van je eigen topics plaatsen als je er nog vragen/opmerkingen over hebt? Het blijft wel mobiel internet hè, het is nog steeds geen vervanging voor een vaste internetlijn. Ook al is dat op jouw adres niet beschikbaar, is het er nog geen vervanging voor. 

Reputatie 3

@Dig4tal ik zie dat jouw twee topics inderdaad nog steeds lopen, dus ik wil er hier verder niet inhoudelijk op ingaan. Wil je een bericht in een van je eigen topics plaatsen als je er nog vragen/opmerkingen over hebt? Het blijft wel mobiel internet hè, het is nog steeds geen vervanging voor een vaste internetlijn. Ook al is dat op jouw adres niet beschikbaar, is het er nog geen vervanging voor. 

 

Dat is jouw mening.

Internet = internet. En het heeft al die jaren perfect gewerkt totdat het neppe 5G kwam. ( opgevoerd 4g)

Ik ben van mening dat een vaste internetlijn ouderwets is.  Mobiel internet is de toekomst.  En het is zeer fijn aangezien als je naar buiten gaat of naar een ander deel van het land je altijd je internet bij je hebt.

Dus dat van geen vervanging is onzin.

We leven in 2021 niet 1999

Reputatie 7
Badge +24

Ik ben van mening dat een vaste internetlijn ouderwets is. 

Ja... vandaar dat providers miljarden investeren in glasvezel. 

Reputatie 3

Ik ben van mening dat een vaste internetlijn ouderwets is. 

Ja... vandaar dat providers miljarden investeren in glasvezel. 

En als je vaak onderweg bent heb je geen moer aan glasvezel🤷‍♂️

Mijn vraag is makkelijk eigenlijk,

 

krijg bij mijn abonnement KPN unlimited data en onbeperkt bellen/sms onbeperkt data nederland en 50GB EU (stond op de site bij mijn verlenging, maar kijk ik in mijn app en daar staat nu 25GB.

Hoe is dat mogelijk?

 

mvg,

 

Angelo

Admin: Verplaatst naar algemeen topic over KPN Unlimited

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Angelo Haberland,

Het klopt dat je vanaf 04-07 een 10GB dagbundel en 50GB EU bundel krijgt bij unlimited. Er lijkt alleen iets niet helemaal lekker te gaan in de MijnKPN app. 

Als het goed is moet het nu goed staan, want ik zie in MijnKPN namelijk 10GB dagbundel en 50GB EU.