Beantwoord

Gebeld door 044-nummers

  • 3 August 2020
  • 2 reacties
  • 3488 keer bekeken

Wordt de laatste tijd veel gebeld door Engelse nummers. Als ik in het nederlands zeg dat ik geen Engels spreek wordt ik 5 minuten later gebeld door Duits sprekend persoon. Nummers worden door mij geblokkeerd maar het zijn steeds andere nummers.

Kan ik ook een land blokkeren?

 

Admin: titel aangepast i.v.m. volledigheid

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 12 August 2020, 15:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7

Hallo @Lutina, welkom bij ons op het forum. Dat je zo vaak lastiggevallen wordt door Engelse nummers is erg naar! Het lastige met zoiets is, is dat het geen echte nummers zijn die ze gebruiken. Het zijn nummers die worden ‘gespoofed’ zoals dat heet. Daarmee kunnen doen alsof ze vanaf elk willekeurig nummer en zelfs land bellen, en daar is weinig tegen te doen. Als je het ene nummer blokkeert kiezen ze een willekeurige andere en proberen ze het weer. 

Een heel land blokkeren is helaas niet mogelijk, de meeste toestellen hebben daar geen mogelijkheid voor. Wij kunnen ook geen nummers blokkeren.

Op onze site hebben we een pagina over telefonische overlast, daarbij staat ook dat we niets kunnen als het over buitenlandse nummers gaat. Ook worden er tips gegeven waar je misschien wat aan hebt.

Reputatie 7

Hoi @Lutina, ik heb geen reactie meer van je gezien, ik ga er vanuit dat het met bovenstaande duidelijk is geworden. Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.