Beantwoord

06-bellen via wifi

• 1 mei 2018
  • 15 reacties
  • 2043 keer bekeken

Kan ik (zoals bij Tele2) via best beschikbaar signaal bellen — G3/4 of WiFi? Wat moet ik doen?
Deze vraag stel ik omdat gsm-signaal in en om mijn huis (in Bloemendaal) meestal onmogelijk is.
icon

Beste antwoord door Nadia 31 oktober 2018, 12:07

Hallo iedereen, het lange wachten wordt eindelijk beloond 😃 Sinds gisteren (30 oktober) is het actief voor Android & IOS. Lijst met toestellen die 'Mobiel via wifi' ondersteunen:
  • Samsung Galaxy A6 Dual-SIM (SM-A600FN - DS)
  • Samsung Galaxy A7 Dual-SIM (SM-A750FN)
  • Samsung Galaxy A8 (SM-A530F)
  • Samsung Galaxy J6 Dual-SIM (SM-J600FN - DS)
  • Samsung Galaxy Note 9 Dual-SIM (SM-N960F)
  • Samsung Galaxy S8 (SM-G950F)
  • Samsung Galaxy S8+ (SM-G955F)
  • Samsung Galaxy S9 (SM-G960F)
  • Samsung Galaxy S9+ (SM-G965F)
  • iPhones met iOS 12.1 (mogelijk op iPhone 6 en hoger)

Bedankt @RobbertV voor het delen van het artikel: Mobiel via wifi is redder in nood bij slecht bereik 🙂
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hallo iedereen, het lange wachten wordt eindelijk beloond 😃 Sinds gisteren (30 oktober) is het actief voor Android & IOS. Lijst met toestellen die 'Mobiel via wifi' ondersteunen:
  • Samsung Galaxy A6 Dual-SIM (SM-A600FN - DS)
  • Samsung Galaxy A7 Dual-SIM (SM-A750FN)
  • Samsung Galaxy A8 (SM-A530F)
  • Samsung Galaxy J6 Dual-SIM (SM-J600FN - DS)
  • Samsung Galaxy Note 9 Dual-SIM (SM-N960F)
  • Samsung Galaxy S8 (SM-G950F)
  • Samsung Galaxy S8+ (SM-G955F)
  • Samsung Galaxy S9 (SM-G960F)
  • Samsung Galaxy S9+ (SM-G965F)
  • iPhones met iOS 12.1 (mogelijk op iPhone 6 en hoger)

Bedankt @RobbertV voor het delen van het artikel: Mobiel via wifi is redder in nood bij slecht bereik 🙂
Op mijn iPhone 7 is het beschikbaar en werkt prima!

Ik heb vandaag met mijn Samsung S8 via Vowifi gebeld. Zag boven in mijn scherm een telefoon symbool met wifi teken. Ook wanneer ik zelf bel zie ik in mijn contact lijst een telefoon met wifi teken. Het werkt goed merk geen verschil tussen wifi of 4G. 🙂 Wanneer ik op 4G zit zie ik het symbool van telefoon met wifi niet.
Reputatie 2
Het lijkt er op dat het dan nu toch geactiveerd wordt/is: https://www.kpn.com/zakelijk/blog/mobiel-via-wifi-is-redder-in-nood-bij-slecht-bereik.htm
Hier op de s9 plus nog helemaal niks.
Mijn vriendin haar s9 plus weer wel.
Hoe kan ik het ook krijgen
Ook ik zie het op mijn S9+. Alleen werkt het nog niet. Heb het mobiele netwerk bewust onderdrukt maar geen call set up op Wi-Fi. Overigens is dat dan óók zichtbaar boven in het display met een wifi logo met telefoonhoorntje. Wel vaag dat wifi bellen al zichtbaar is in instellingen.
Kom er zojuist achter, dat VoWiFi is geactiveerd op het KPN-netwerk

Het werkt perfect op mijn Samsung Galaxy Note9

Reputatie 7
Badge +20
Goedenavond Chris1990, updates die gaan volgen zullen inderdaad in (dit) topic worden gezet en dat zal vast niet onopgemerkt blijven!
Reputatie 7
Badge +30
Op het forum zal je t.z.t. een (sticky) topic vinden. Die zal dan vermoedelijk ook op enkele tech websites staan zoals Tweakers.net. Waarschijnlijk zal er t.z.t. ook een persbericht op de KPN website staan.
Is er een officieel communicatiekanaal van KPN waar hier info over wordt gegeven? Ik heb namelijk op twee plaatsen slecht bereik met KPN mobiel, namelijk thuis en op mijn werk. Laten die plekken samen nou net hetgene zijn waar ik het meest te vinden ben. Ik zit erg op deze functionaliteit te wachten. Eerder is VoWiFi al in 2017 beloofd. Nu wordt VoWiFi ergens in de tweede helft van 2018 gezegd.
Reputatie 7
Badge +24
Helaas @rheijmans, dit is niet iets wat bij de uitrol van VoWiFi gaat komen.
Reputatie 7
Badge +24
Poeh, goede vraag. Ik kende deze functie niet eens eerlijk gezegd. Ik weet dus ook niet of dit onderdeel gaat worden van VoWiFi maar ik zal eens kijken of ik daar achter kan komen.
Badge
Dag Rich_Kr. We werken achter de schermen hard aan de introductie van Bellen over WiFi (VoWiFi) en zijn we deze nieuwe technologie ook uitgebreid aan het testen. Zodra deze testen succesvol zijn verlopen en we klanten een feilloze gebruikerservaring kunnen bieden zullen we dit ook gaan aanbieden. Naar verwachting zullen we ergens in de tweede helft van 2018 stapsgewijs Bellen over WiFi (VoWiFi) gaan aanbieden.

Gaat KPN ook "Wi-Fi Calling on supported iCloud-connected devices" aanbieden? Zodat ik op mijn Apple Watch kan opnemen, zelfs als mijn iPhone niet binnen bereik van mijn Watch is? 😁
Reputatie 7
Badge +19
Dag Rich_Kr. We werken achter de schermen hard aan de introductie van Bellen over WiFi (VoWiFi) en zijn we deze nieuwe technologie ook uitgebreid aan het testen. Zodra deze testen succesvol zijn verlopen en we klanten een feilloze gebruikerservaring kunnen bieden zullen we dit ook gaan aanbieden. Naar verwachting zullen we ergens in de tweede helft van 2018 stapsgewijs Bellen over WiFi (VoWiFi) gaan aanbieden.
Reputatie 7
Badge +10
Dat is helaas nog niet het geval, er gaan meerdere draadjes over hier op het forum.
Dit schreef ik er over enige tijd terug :
https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/bellen-via-4g-of-wifi-440054

Meer recent ;
https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/voorlopig-geen-bellen-over-wifi-vowifi-bij-kpn-448852/index1.html#post612383

zoekerm : vowifi

Reageer