Beantwoord

0906 nrs

  • 16 April 2020
  • 69 reacties
  • 4689 keer bekeken

Goedemiddag

Op mijn rekening staat dat ik  service nr 09060400380 heb gebeld maar dit is zeker niet zo

Via Google zie.ik dat het een dubieus tel.nr en graag wil ik 0906 nrs geblokkeerd hebben op mijn beide telefoons

 

Hoop gauw te horen want die bedragen zijn geen kattenpis die ten onrechte van mijn Rekening wordt afgeschreven

 

Mvrgr

Miranda diepenhorst 

 

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 16 April 2020, 17:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

69 reacties

Reputatie 7
Badge +28

@Miranda.diepenhorst

Je bent waarschijnlijk het slachtoffer geworden van een soort “phishing” . 
 

Je kunt deze nummers inderdaad laten blokkeren.

Als je een mobiel nummer hebt, dan kun je het beste met 1200 bellen. Of 0800-0402 vanaf een vaste lijn. Want dan regelen ze het meteen voor jou. 
 

Heb je een vaste telefoon thuis?, dan kun je het ook zelf regelen via Mijn KPN. 

 

Gaat  het om mobiele nummers? Dan kan een moderator het ook voor jou blokkeren. Hiervoor hebben ze wel de  06-nummers nodig alsmede de postcode, huisnummer en laatste 3-cijfers van het IBAN nr. 

Deze gegevens kun je invullen in je profiel. Laat het maar weten als je het liever via het forum regelt. Alleen kan het wel een paar dagen duren voordat het dan geregeld is. 
 

Een beller is sneller. 

Reputatie 7

Je bent waarschijnlijk het slachtoffer geworden van een soort “phishing” . 

Het kan eigenlijk niet dat je geconfronteerd wordt met gesprekskosten zonder dat daar daadwerkelijk vanaf jouw eigen toestel naar gebeld is.

Het toestel.zou dan dus eigenlijk geïnfecteerd moeten zijn met een "dialer" die zelfstandig dat 0906 nummer belt.

Zie je het gesprek vermeld staan in de kostenspecificatie op de factuur?

Zo ja:

- Betreft het één gesprek of een serie van gesprekken?

- In welk tijdslot wordt zo'n gesprek gevoerd?

 

Kosten staan op.de faktuur specificatie en betreft 2 bespreken van totaal 11 min a 1 euro.per.minuut

Reputatie 7

Kosten staan op.de faktuur specificatie en betreft 2 bespreken van totaal 11 min a 1 euro.per.minuut

En in welk tijdslot zijn die gesprekken gevoerd?

Overdag, 's nachts of is dat niet terug te zien op de factuur?

Reputatie 7
Badge +28

@Miranda.diepenhorst


 

Je kunt deze nummers inderdaad laten blokkeren.

Als je een mobiel nummer hebt, dan kun je het beste met 1200 bellen. Of 0800-0402 vanaf een vaste lijn. Want dan regelen ze het meteen voor jou. 
 

 

@Miranda.diepenhorst 

Heb je de blokkade van de 0906-nummers inmiddels telefonisch geregeld? 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Miranda.diepenhorst Welkom hier! Bedankt voor je bericht. Ik zie dat onze community al met je mee denkt, dat is fijn. Ik wil ook wel even met je meekijken of ik kan achterhalen waar het vandaan komt. Tevens zou ik, mocht je dit wensen, 0900 nummers kunnen blokkeren, zodat het niet nog eens voorkomt. 

Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Inmiddels contact gehad met kpn en alle service nrs laten blokkeren dus probleem zou opgelost moeten zijn.

 

Reputatie 7
Badge +28

Fijn @Miranda.diepenhorst , dat scheelt weer onverwachte ongewenste kosten in de toekomst.  

Reputatie 7
Badge +17

@Miranda.diepenhorst Goed om te horen! Bedankt voor de terugkoppeling. Fijne avond:blush:

Goedenavond,

Tot mijn verbazing zie ik vandaag op mijn rekening dat ik een servicenummer zou gebeld hebben, waar ik nu € 19 voor moet betalen. ik zou gebeld hebben met nummer 09060400380. nooit naar dit nummer gebeld. heb ook gegoogeld en deze nummer is nergens aan gekoppeld of gelinkt. ik zie dat meerdere mensen hier de dupe van zijn geworden. Staat op meerdere sites. 

Heb zojuist een klacht hierover ingediend bij KPN. wordt vervolgd.

Het is belachelijk dat KPN ( de grote telecom provider ) tot nu toe niks hieraan heeft gedaan. Het enige wat ze vertellen is, ja je moet het betalen omdat je naar dit nummer hebt gebeld. nou, dat is niet waar!

Dit bedrag wordt dus ten onrechte van mijn rekening afgeschreven. 

Ik heb ook de 0900 servicenummers nu geblokkeerd. 

 

Reputatie 6
Badge +8

Goedenavond,

Tot mijn verbazing zie ik vandaag op mijn rekening dat ik een servicenummer zou gebeld hebben, waar ik nu € 19 voor moet betalen. ik zou gebeld hebben met nummer 09060400380. nooit naar dit nummer gebeld. heb ook gegoogeld en deze nummer is nergens aan gekoppeld of gelinkt. ik zie dat meerdere mensen hier de dupe van zijn geworden. Staat op meerdere sites. 

Heb zojuist een klacht hierover ingediend bij KPN. wordt vervolgd.

Het is belachelijk dat KPN ( de grote telecom provider ) tot nu toe niks hieraan heeft gedaan. Het enige wat ze vertellen is, ja je moet het betalen omdat je naar dit nummer hebt gebeld. nou, dat is niet waar!

Dit bedrag wordt dus ten onrechte van mijn rekening afgeschreven. 

Ik heb ook de 0900 servicenummers nu geblokkeerd. 

 

Het betreft een doorschakelservice, veelal te vinden op google als je ‘bedrijfsnaam’ klantenservice invult en je op de advertenties klikt i.p.v. door te scrollen naar de officiële website van de partij die jij zoekt.

Als ik 'kpn klantenservice' in google intyp is het eerste zoekresultaat een advertentie van www.snelincontact.nl die eigenlijk heel transparant zijn in het feit dat ze een doorschakelservice bieden en je graag verder helpen/doorverbinden door op de knop "Bel ons gerust" te drukken. En direct daaronder, zonder verder te hoeven scrollen staat: "Een gesprek met ons telefoonnummer kost honderd cpm. Deste kosten zijn ook geldig na het doorverbinden. Deze dienst wordt aangeboden door customer connect bv. "

Als ik op die grote groene knop drukt, krijg ik het nummer te zien in de bel applicatie van mijn toestel en dat is heeeel toevallig 09060400380. Als ik dit nummer bel, krijg ik ook eerst een bandje te horen over de kosten.

Vind het echt niet kunnen dat je hiervoor een klacht indient en geld terugvraagt… Je bent hier volledig zelf verantwoordelijk voor.

In het gevolg het gratis nummer bellen van KPN. 0800-0402

Ik ben niet een debiel, ik weet heus wel hoe een google zoek machine werkt.

En, bovendien kunnen jullie niet bewijzen dat ik via een site op "Bel ons gerust" heb aangeklikt. 

ik heb nu in google  'kpn klantenservice'  ingetypt en ik krijg GEEN advertentie met de in uw bericht genoemde website. Wel zie ik veel klachten van mensen over hetzelfde nummer en de onterechte kosten door KPN!! 

 En, zoals u omschrijft lijkt het erop dat jullie op de hoogte zijn van het feit dat KPN op de advertentie websites staat. dit is schandalig. zo verdienen jullie dus geld mee. 

zojuist gebeld door jullie klachtenafdeling, n.a.v. mijn klacht. hele onvriendelijke mevrouw die verder niks kon zeggen dan dat ze de kosten niet kan crediteren. In mijn klacht heb ik ook niet specifiek gevraagd om een creditering, maar een oplossing. deze mevrouw heeft vervolgens in mijn oor opgehangen. 

Ik heb het recht om een klacht in te dienen, maar jullie hebben niet het recht om zo op een onbeschofte manier met mensen om te gaan! dus hier ben ik niet van gediend, had meer verwacht van KPN. Misschien serieus over nadenken om over te stappen bij een andere provider! 

 

Reputatie 7

ik heb nu in google  'kpn klantenservice'  ingetypt en ik krijg GEEN advertentie met de in uw bericht genoemde website. Wel zie ik veel klachten van mensen over hetzelfde nummer en de onterechte kosten door KPN!! 

Voorbeeld van zo'n advertentie in Google.

 

Ik vind het overigens belachelijk dat KPN nog altijd geen functionaliteit in mijnKPN heeft opgenomen om 09xx nummers te kunnen blokkeren op een mobiel abonnement.

T-Mobile biedt dergelijke functionaliteit al vele jaren.

 

Bedankt voor je reactie 

maar, ik heb ze niet gebeld via een advertentie website. en bovendien zou ik nooit een nummer bellen dat 90cent per min kost. ik ben jarenlang klant bij KPN> en betaal altijd een vaste bedrag per maand. 

Zo te zien staat KPN op zulke advertentie sites. en ze weten het zelf ook! zo kunnen ze lekker mensen oplichten. daar komt het op neer. 

En de klachtenafdeling totaal niet professioneel, echt schandalig.

Handig dat t-mobile deze functionaliteit biedt, misschien ga ik toch overstappen!

bedankt voor de tip.

 

Reputatie 7

Zo te zien staat KPN op zulke advertentie sites. en ze weten het zelf ook! 

KPN kan er ook niets tegen ondernemen immers het zijn gewoon legitieme organisaties die die 0906 nummers beheren.

In dit geval is de organisatie achter dat nummer Customer Connect B.V.

...zo kunnen ze lekker mensen oplichten. daar komt het op neer. 

Ik neem aan dat je met ze niet KPN maar Customer Connect B.V. bedoelt.

 

het nummer op mijn factuur is NIET van Snelincontact.nl 

zie hieronder

ze zijn idd wel legitieme organisaties met KVK nummer enz. Maar de servicenummers verhuren ze dus aan oplichters. google op Massxess B.V. 

maar de vraag is hoe komt zo’n bedrijf aan die servicenummers. deze hebben ze ergens van gekocht. en verhuren deze dus door aan oplichters. KPN is de marktleider van telecom, kan me niet voorstellen dat ze hier niks aan kunnen doen! 

 

Reputatie 6
Badge +8

Ik ben niet een debiel, ik weet heus wel hoe een google zoek machine werkt.

En, bovendien kunnen jullie niet bewijzen dat ik via een site op "Bel ons gerust" heb aangeklikt. 

ik heb nu in google  'kpn klantenservice'  ingetypt en ik krijg GEEN advertentie met de in uw bericht genoemde website. Wel zie ik veel klachten van mensen over hetzelfde nummer en de onterechte kosten door KPN!! 

 En, zoals u omschrijft lijkt het erop dat jullie op de hoogte zijn van het feit dat KPN op de advertentie websites staat. dit is schandalig. zo verdienen jullie dus geld mee. 

zojuist gebeld door jullie klachtenafdeling, n.a.v. mijn klacht. hele onvriendelijke mevrouw die verder niks kon zeggen dan dat ze de kosten niet kan crediteren. In mijn klacht heb ik ook niet specifiek gevraagd om een creditering, maar een oplossing. deze mevrouw heeft vervolgens in mijn oor opgehangen. 

Ik heb het recht om een klacht in te dienen, maar jullie hebben niet het recht om zo op een onbeschofte manier met mensen om te gaan! dus hier ben ik niet van gediend, had meer verwacht van KPN. Misschien serieus over nadenken om over te stappen bij een andere provider! 

 

 

Voor de duidelijkheid, ik ben geen forum moderator en spreek hier niet namens KPN. Ik zit op dit forum net zoals vele anderen als mede klant.

 

Ik krijg op mijn pc met addblock aan ook geen advertenties, maar op mijn telefoon waar ik net het ‘kpn klantenservice’ op zocht wel. En voor de zekerheid nog een keer gechekt, en ik krijg ze nog steeds.

KPN staat niet op de advertentie website, de advertentie maakt gebruikt van de KPN naam om uw er te laten klikken en u dan door te verbinden met KPN.

Ik krijg tevens bij ‘ziggo klantenservice’, ‘postnl klantenservice’ of ‘zilveren kruis klantenservice’ ook allemaal advertenties met verschillende doorschakeldiensten met allemaal verschillende 0906 nummers. Dit is geen samenwerking tussen die bedrijven en de dienstverleners maar enigszins malafide bedrijven die misbruik maken van de onoplettendheid van consumenten. Vrijwel iedereen kan bij google advertentie ruimte inkopen en deze laten koppelen aan specifieke zoekopdrachten voor mensen uit een bepaalde regio.

Jammer dat u nog steeds denkt dat KPN hier iets aan verdient heeft. De kosten die op uw factuur staan, gaan naar de partij waar u naar toe heeft gebeld. Voor KPN is dit ook imagoschade, al die boze reacties die je leest zijn klanten net als u, die er heilig van overtuigd zijn dat ze door KPN besodemietert worden, terwijl KPN alleen dat doet wat ze horen te doen, u verbinden met het nummer wat u in uw toestel invoert (of via een snelkoppeling in laat voeren) en met de bel toets bevestigd.

Laat ik is een ander voorbeeld geven.

U wilt een tenaamstellingcode voor uw auto aanvragen want die bent u kwijt. Typt u in google in (op een toestel zonder addblock) ‘tenaamstellingscode aanvragen’ zijn de eerste 2 zoekresultaten advertenties, deze 2 partijen bieden voor 29,95 en 34,95 aan voor u de tenaamstellingscode te regelen.

Deze zou u zelf via de RDW voor 1,05 kunnen aanvragen natuurlijk, maar als u even niet oplet betaalt  u dat via een tussenpartij die daarvoor 29,95 rekenen. In dit geval ontvangt de RDW nog steeds 1,05, maar de overige kosten gaan volledig naar de tussenpartij. Dit is volkomen legaal, albeit moreel van een laag niveau.

Als u hier achter komt zou u ook niet proberen dit bedrag bij de RDW terug te vorderen lijkt mij, of, ik hoop dat u begrijpt waarom zo’n verzoek complete onzin zou zijn.

Het grootste verschil tussen deze 2 situaties is, dat u bij de tenamstellingcode gebeuren, zelf de betaal handeling uitvoert. En bij een provider laat u dit door de provider doen, verder is de situatie vrijwel gelijk. U zit met hoge kosten, de partij waar u contact mee zocht zit met een slechter imago en moet de klachtenafhandeling doen, die dan ook nog is niet bevalt want de klacht is ongegrond, en de tussenpartij heeft er geld aan verdient en gaat vrolijk verder.

Er zijn al duizenden voor u geweest en er zullen er nog duizenden volgen. Bij het aangaan van een abonnement kunt er voor kiezen direct 0900 nummers te laten blokkeren, en naderhand kunt u dit via klantenservice altijd nog aanvragen, maar u blijft zelf verantwoordelijk.

 

 

het nummer op mijn factuur is NIET van Snelincontact.nl 

zie hieronder

ze zijn idd wel legitieme organisaties met KVK nummer enz. Maar de servicenummers verhuren ze dus aan oplichters. google op Massxess B.V. 

maar de vraag is hoe komt zo’n bedrijf aan die servicenummers. deze hebben ze ergens van gekocht. en verhuren deze dus door aan oplichters. KPN is de marktleider van telecom, kan me niet voorstellen dat ze hier niks aan kunnen doen! 

 

 

Voor uitgifte en controle op 0900 nummers is de ACM verantwoordelijk.

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-aanvragen-overdragen-en-opzeggen/informatienummers/kies-bewust-welk-informatienummer-u-aanvraagt

bedankt voor je uitleg

U spreekt niet namens KPN, maar de klachtenafdeling van KPN is verantwoordelijk om mijn klacht op een professionele manier af te handelen. 

Op de manier hoe ze mijn klacht hebben afgehandeld,  wordt hun imagoschade er niet beter van. 

Dit is niet de manier hoe je met je klanten omgaat of het nou om een gegronde reden of een ongegronde reden gaat. 

Misschien kan KPN hier niks aan doen maar ze kunnen op z’n minst hun klanten op de hoogte brengen van zulke sites en/of de mogelijkheid bieden om de nummers zelf te kunnen blokkeren net als bij T-Mobile. Het is natuurlijk GEEN oplossing om de 0900 nummers te blokkeren, want je hebt bedrijven zoals DHL en de Politie die ook 0900 nummers hebben. dus dat betekent dat je deze organisaties niet meer kan bellen. 

En nogmaals, ik heb niet specifiek om een creditering van de kosten gevraagd. Ik weet dat ik het nummer niet heb ingetoetst op mijn mobiel en ook niet via een advertentie site, en opeens zie ik het op mijn factuur staan.  Dus, vrij normaal dat je hierover een klacht gaat indienen. Ik verwacht dus ook een professionele afhandeling van deze klacht. en, niet dat iemand in mijn oor gaat ophangen. 

Ik zie dat ACM 1 dag geleden alle 0906 nummers geblokkeerd heeft. ook betalingen aan dat nummer zijn opgeschort. ze verrichten nu verder onderzoek

https://www.nu.nl/tech/6126382/acm-blokkeert-betaalde-doorschakeldienst-voor-gratis-coronatestnummer.html

 

Reputatie 7

Ik zie dat ACM 1 dag geleden alle 0906 nummers geblokkeerd heeft. ook betalingen aan dat nummer zijn opgeschort. ze verrichten nu verder onderzoek

Dan lees je toch iets anders dan dat ik lees.

Bron.

U geeft aan dat u op dit forum zit net zoals vele anderen, ik ben eigenlijk nieuwsgierig of u ook zoiets meegemaakt hebt bij KPN. 

Als ACM deze dienst voor specifiek GGD kan blokkeren dan kunnen ze dat ook doen voor KPN lijkt me. Waarom heeft KPN dit nooit aangevraagd? Wie is hier verantwoordelijk voor? 

 

Goedenavond,

Tot mijn verbazing zie ik vandaag op mijn rekening dat ik een servicenummer zou gebeld hebben, waar ik nu € 19 voor moet betalen. ik zou gebeld hebben met nummer 09060400380. nooit naar dit nummer gebeld. heb ook gegoogeld en deze nummer is nergens aan gekoppeld of gelinkt. ik zie dat meerdere mensen hier de dupe van zijn geworden. Staat op meerdere sites. 

Heb zojuist een klacht hierover ingediend bij KPN. wordt vervolgd.

Het is belachelijk dat KPN ( de grote telecom provider ) tot nu toe niks hieraan heeft gedaan. Het enige wat ze vertellen is, ja je moet het betalen omdat je naar dit nummer hebt gebeld. nou, dat is niet waar!

Dit bedrag wordt dus ten onrechte van mijn rekening afgeschreven. 

Ik heb ook de 0900 servicenummers nu geblokkeerd. 

ik heb precies hetzelfde!!!!

ik heb precies hetzelfde !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

 

U geeft aan dat u op dit forum zit net zoals vele anderen, ik ben eigenlijk nieuwsgierig of u ook zoiets meegemaakt hebt bij KPN. 

Als ACM deze dienst voor specifiek GGD kan blokkeren dan kunnen ze dat ook doen voor KPN lijkt me. Waarom heeft KPN dit nooit aangevraagd? Wie is hier verantwoordelijk voor? 

 

Dat kun je zelf melden bij de ACM, bij voldoende klachten kan de ACM een onderzoek gaan instellen.

KPN maakt zich er schijnbaar niet te druk over gezien ze hun gratis nummer best goed verstopt hebben op hun site.

ik heb precies hetzelfde !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Er zijn duizenden misschien wel meer mensen met hetzelfde probleem. Google maar op dat nummer. Ook allemaal recent! Ik heb een melding gemaakt bij ACM. Zij houden toezicht op dit soort bedrijven of ze zich aan de regels houden. Dit is een oplichting!

 

U geeft aan dat u op dit forum zit net zoals vele anderen, ik ben eigenlijk nieuwsgierig of u ook zoiets meegemaakt hebt bij KPN. 

Als ACM deze dienst voor specifiek GGD kan blokkeren dan kunnen ze dat ook doen voor KPN lijkt me. Waarom heeft KPN dit nooit aangevraagd? Wie is hier verantwoordelijk voor? 

 

Dat kun je zelf melden bij de ACM, bij voldoende klachten kan de ACM een onderzoek gaan instellen.

KPN maakt zich er schijnbaar niet te druk over gezien ze hun gratis nummer best goed verstopt hebben op hun site.

Zolang ze het hun geld krijgen boeit het hun niet! Ook hun klachten afhandeling, echt schandalig!