Beantwoord

1330 'INFO UIT' wordt niet verwerkt.

  • 7 December 2019
  • 17 reacties
  • 347 keer bekeken

Badge

Beste,

 

Omdat ik tegen de Belgische grens woon, ontvang ik regelmatig de SMS-berichten 'Welkom in België'.

Deze wil ik niet ontvangen. Ik heb al meerdere malen het 'INFO UIT' bericht verzonden naar 1330 en dan krijg ik ook het automatische antwoord. Wordt binnen 2 werkdagen verwerkt.

Aangezien ik dit nummer/toestel al sinds oktober heb, hoop ik dat u ook snapt dat dit enorm veel irritaties opwekt. Graag hoor ik van jullie wat jullie voor mij kunnen betekenen.

 

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

Daisy-May

 

*Admin: topic naar juiste categorie verplaatst

icon

Beste antwoord door Noordzee 8 December 2019, 13:59

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Wasbeerr 

Wat je hierboven omschrijft dat klopt, maar sms je INFO UIT naar 1330 als je op de buitenlandse netwerk zit, of als je nog KPN NL als netwerk hebt?

Reputatie 7
Badge +28

Wat je ook kunt doen is je netwerkselectie vastzetten op KPN. Dan maakt je telefoon dus enkel verbinding met het KPN-netwerk en schakelt deze pas over op het Belgische netwerk als je dit zo instelt.

Badge

Beste @Wasbeerr 

Wat je hierboven omschrijft dat klopt, maar sms je INFO UIT naar 1330 als je op de buitenlandse netwerk zit, of als je nog KPN NL als netwerk hebt?

Bedankt voor je reactie Dennis,

Volgensmij, alleen via het KPN NL netwerk…

Zou het daar aan kunnen liggen?

Badge

Wat je ook kunt doen is je netwerkselectie vastzetten op KPN. Dan maakt je telefoon dus enkel verbinding met het KPN-netwerk en schakelt deze pas over op het Belgische netwerk als je dit zo instelt.

Naar mijn weten staat dat al zo ingesteld. (Netwerkoperators, handmatifg ingesteld?)

Ook al zou ik dat dus doen, vind ik dat geen oplossing. Persoonlijk vind ik dat het gewoon moet werken, dat INFO UIT gebeuren :)

Reputatie 7
Badge +28

Eens dat INFO UIT gewoon moet werken. Maar mijn tip is bedoeld om jou ergernis te besparen. 
 

Zie onderstaande schermprintjes. Bij mij staat de instelling standaard op automatisch, maar dat kan dus ook handmatig. (Derde plaatje) 

 

Reputatie 7
Badge +28

 

Reputatie 7
Badge +28

 

Badge

Eens dat INFO UIT gewoon moet werken. Maar mijn tip is bedoeld om jou ergernis te besparen. 
 

Zie onderstaande schermprintjes. Bij mij staat de instelling standaard op automatisch, maar dat kan dus ook handmatig. (Derde plaatje) 

 

Ik snap je, en bedankt!

Maar ik had 'm al op handmarig staan... anders zit ik inderdaad 75% van de tijd op BE-netwerk…

Ondanks dat krijg ik alsnog iedere keer:

Beste klant, u bevindt zich in Belgie. In dit land kunt u met uw KPN Mobiel abonnement bellen, sms'en en internetten zonder extra kosten. De buitenbundel beltarieven zijn hetzelfde als in Nederland. Wilt u internetten? Zet wel (data)roaming aan in uw toestel. Meer info op kpn.com/buitenland. Alarmnr 112 is gratis. Meer tariefinfo? Bel gratis +31612001330. Goede reis, KPN. Geen tariefberichten meer? SMS INFO UIT naar 1330

Reputatie 7
Badge +28

@Wasbeerr 

 

Dan blijft er nog maar één advies over. Gewoon nog een keer:  SMS INFO UIT naar 1330

Maar doe dat dan (voor de zekerheid) vanaf een positie iets verder weg van de Belgische grens. 

Badge

@Wasbeerr

 

Dan blijft er nog maar één advies over. Gewoon nog een keer:  SMS INFO UIT naar 1330

Maar doe dat dan (voor de zekerheid) vanaf een positie iets verder weg van de Belgische grens. 

Zal de poging nog eens wagen ;)

Straks zit ik in Drenthe, zal wel ver genoeg zijn toch? :)

Reputatie 7
Badge +28

Daar woon ik dus, maar Drenthe grenst weer aan Duitsland… :joy::joy:

Maar hier in Drenthe gaat het uitzetten je vast lukken. Het leven is goed hier! :wink:

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Wasbeerr. Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat Dennis Schreve en Noordzee jou al op weg hebben geholpen. Is het inmiddels gelukt om het uit te schakelen? Als je nog vragen hebt, dan horen we het graag! 

Badge

Hoi @Wasbeerr. Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat Dennis Schreve en Noordzee jou al op weg hebben geholpen. Is het inmiddels gelukt om het uit te schakelen? Als je nog vragen hebt, dan horen we het graag! 

Hey Vikash,

Jazeker, deze personen hebben mij uitstekend geholpen!

Afgelopen zondag (toen ik door België ben gereden) heb ik geen SMS meer ontvangen.

Dus denk dat het nu goed is!

Reputatie 7
Badge +28

Zie je wel! Hier in Drenthe lukt jou alles.😜👍

Reputatie 7
Badge +21

Wat goed om te lezen dat het is gelukt. :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Wasbeerr 

Wat fijn dat het gelukt is, en dat je niet meer gestoord wordt door die sms’jes.  😉

Ook mijn aanvraag wordt niet verwerkt. 

Al twee weken elke twee dagen opnieuw intoetsen maar geen resultaat. 

Reageer