Beantwoord

33 euro naar 0906 doorschakelnummer op factuur

  • 26 November 2020
  • 14 reacties
  • 2102 keer bekeken

Er is 33 euro van mijn rekenig afgehaald. Op het factuur staat dat ik met het nummer 09060400380 heb gebeld. Heb net telefonisch contact gehad met een medewerker van KPN en die gaf aan dat ik met een ander nummer heb gebeld. Dit is echter niet waar. Heb mijn abonnomentskosten ook terug geboekt. Hopelijk kan dit opgelost worden?

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 1 December 2020, 14:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Het storneren van je afschrijving is niet handig want dan is de kans zeer groot dat je aanmaningen krijgt.

Heb je de afgelopen maand gezocht naar telefoonnummers van een klantenservice via Google en je laten doorverbinden door een bedrijf, terwijl het nummer anders gratis was?

Reputatie 3
Badge +2

Wat staat er in je telefoon in je gesprekken overzicht? Met welk nummer heb je gebeld, die op de factuur staat of een andere?

Als ik op Google zoek, heb ik het vermoeden dat dit een service is om door te verbinden.

Ik heb destijds gewoon naar kpn gebeld. Inderdaad opgezocht via het internet..

Reputatie 7
Badge +21

Een voor de hand liggende en ook vaker gekozen oplossing, maar storneren is de verkeerde keuze @shantihuigens . Dit leidt in het automatische factureringsproces tot betalingsherinneringen, herinneringskosten, aanmaningen en uiteindelijk tot afsluiting.

Het is beter om de factuur te betalen en daarnaast uit te zoeken waar dit 0906 nummer vandaan komt.

Ik heb destijds gewoon naar kpn gebeld. Inderdaad opgezocht via het internet..

Ai, dan ben je bij een duur ‘doorschakel bedrijf’ terecht gekomen. Jammer, want KPN is gratis bereikbaar via 0800 0402.

Reputatie 3
Badge +2

Hier overigens nog een topic over hetzelfde nummer Linkje

Ik heb destijds gewoon naar kpn gebeld. Inderdaad opgezocht via het internet..

Dan is de kans zeer groot dat u zich heeft laten doorvervinden. KPN is te bellen op het gratis nummer 0800-0402.

Kan ik het geld dan overmaken naar KPN met het factuurnummer?

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @shantihuigens 

Kan ik het geld handmatig overmaken?

Het is ook mogelijk om een betaling te doen via internetbankieren. Vermeld daarbij altijd je debiteuren- of klantnummer en kies het juiste KPN-rekeningnummer:

  • TV, Internet en bellen: rekeningnummer NL41INGB0000467598 ten name van KPN B.V.
  • Thuisbellen: rekeningnummer NL59INGB0001148020 ten name van KPN B.V.
  • Mobiel: rekeningnummer NL83INGB0000325513 ten name van KPN B.V.

bron: https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/betaalmogelijkheden.htm

Bedankt ik heb het geld terug over gemaakt. Maar ik zie dat ik gewoon naar 0800 heb gebeld. Dus geen ander nummer? Vind dit erg vreemd..

Reputatie 7
Badge +21

Tja, als mede-forumlid en KPN klant kan ik niet ‘meekijken’. Maar als er een 0906 nummer op de factuur staat, is er een gesprek geregistreerd. Een KPN medewerker reageert hier binnen een paar dagen.

Bedankt ik heb het geld terug over gemaakt. Maar ik zie dat ik gewoon naar 0800 heb gebeld. Dus geen ander nummer? Vind dit erg vreemd..

Op de factuur zou dit nummer niet moeten staan. 0800-nummers zijn gratis en daarom wordt er niets in rekening gebracht. Het nummer staat dan ook niet in de kostenspecificatie. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @shantihuigens, welkom op het forum! 
Helaas kan ik het niet veel anders maken. Als een nummer op de factuur staat heeft het gesprek plaatsgevonden.
Er zijn helaas doorverbinddiensten die betaald doorschakelen naar gratis nummers.
Voor de afgelopen factuur heb ook ik helaas geen oplossing maar in het vervolg kun je ons altijd bereiken op ons gratis nummer: 0800-0402

ik lees deze opmerkingen en ben zelf ook “slachtoffer”geworden. Kijk eens op de site wieheeftergebeld.nl.

ik heb een SMS gehad met tekst - uw rabobankpas vervalt, neem contact op. Heb die helemaal niet dus ook niet geopend of op gereageerd. Dacht gelijk aan phising etc en heb bericht verwijderd. Tot mijn verbazing krijg ik op fact.Kpn ineens €11,- euro omdat ik gebeld zou hebben. KPN kan hier niets aan doen zeggen ze . Dus ook zonder dat je zelf beld of iets opent wordt het doorbelast, zie ook de reacties op de vermelde site wieheeftergebeld.nl. Lijkt dus hele handige oplichtings truuk waar niks aan gedaan (kan) worden.