Beantwoord

3G versus 4G iPhone 4G minder bar/bereik

  • 17 September 2020
  • 5 reacties
  • 278 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb met de iPhones gemerkt dat de 4G minder goed bereik geeft dan 3G, gek genoeg. 

Na iOS 14 werd mijn iPhone 8 automatisch op 4G gezet en direct minder streepjes (2 streepjes) en slechter bereik ook via WiFi. 

Zet ik het terug op 3G ook tezamen met WiFi dan heb ik volluit bereik (3-4 streepjes)

Is dit een iPhone issue of heeft het misschien met de sim kaart te maken iod? 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 21 September 2020, 16:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Anneke-Anna ,

Het heeft niets met jouw iPhone te maken. Het is wel zo dat 3G en 4G verschillende netwerken zijn. Op deze dekkingskaart kun je de verschillen zien. Ik weet niet waar jij precies woont, maar je kunt het zelf ook bekijken op deze kaart : 

 https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart.htm

 

 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Noordzee, dank je.
 

Ik had er al op gekeken inderdaad. Ook daar kwam ik tot de conclusie dat 3G gek genoeg een betere dekking heeft dan 4G terwijl het anders wordt aangegeven. Ik woon in Twente, maar niet (te) dicht bij de Duitse grens.

Sinds iOS 14 is dit verslechterd. Dus nog minder bereik op 4G. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Anneke-Anna! Ik heb ook niet zo snel een verklaring waarom het sinds de update minder is, misschien dat hij het nu accurater aangeeft en de dekking altijd al zo is geweest. De update moet volgens mij geen invloed hebben op de daadwerkelijke ontvangst.
Als je weet wat voor snelheden je eerder haalde zou je nog een speedtest kunnen doen of dat nu minder is maar ik weet niet hoe haalbaar dat is :sweat_smile:

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Anneke-Anna! Ik heb ook niet zo snel een verklaring waarom het sinds de update minder is, misschien dat hij het nu accurater aangeeft en de dekking altijd al zo is geweest. De update moet volgens mij geen invloed hebben op de daadwerkelijke ontvangst.
Als je weet wat voor snelheden je eerder haalde zou je nog een speedtest kunnen doen of dat nu minder is maar ik weet niet hoe haalbaar dat is :sweat_smile:

Hoi @Thomas Er was een storing las ik elders hier op het forum, kan het topic niet zo snel terug vinden. 

In het topic had men soortgelijke klachten met 4G na iOS 14.

Reputatie 7
Badge +20

Sorry, je hebt helemaal gelijk, ik heb hier vanochtend nog een mail over gehad maar volledig overheen gelezen. Mijn fout!