Beantwoord

4G buitengebied - Upload wel snel maar uploads worden steeds afgebroken!?



Toon eerste bericht

99 reacties

Hoi Joran,

Ik heb hier (zover ik weet) geen buren met ook 4G buitengebied.
Met 192.168.8.1/api/device/signal krijg ik twee keer 125002, geen verschil dus.
Met http://192.168.8.1/api/dialup/connection krijg ik dezelfde witte pagina met het getal 125002, dat is vast niet de bedoeling?

Mvgr, Henk
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Henk, Joran is er vandaag niet vandaar dat ik even reageer.

Klopt het dat je Internet Explorer gebruikt hebt bij het testen? Volgens de specialist kan dat het verschijnen van de 125002 code veroorzaken. Zou je de beide links nog eens willen testen in Chrome of Firefox?
Reputatie 1
De beide testen via de opgegeven links geven bij mij ook, zowel via Internet Explorer, Firefox als Chrome, de code 125002 als enig resultaat.
Hoi Erik, ik heb Chrome gebruikt en met Firefox en IE hetzelfde resultaat...
Reputatie 1
Via zelf intypen (dus niet op link klikken) van http://192.168.8.1/api/device/signal krijg ik de melding:
Deze feedindeling wordt niet ondersteund.
Via zelf intypen van http://192.168.8.1./dialuo/connection krijg ik het volgende verhaaltje als respons


-

0

600

0

1500

1



@Erik @Joran Zijn jullie daar blij mee?
Reputatie 7
Badge +27
Dank voor het testen, beide! Nog even ter bevestiging, als je deze urls invoert, ben je dan wel daarvoor eerst ingelogd in het 4G modem op de hoofdpagina (192.168.8.1)? Zo niet, willen jullie het nog een keer proberen maar dan wel eerst in te loggen op de hoofdpagina?

Er lopen op dit moment op netwerkniveau testen om te kijken of het ligt aan jullie locatie.
Reputatie 1
Gemelde respons is na inloggen. Zie nu dat bij verzenden kennelijk tekst is weggevallen en alleen de cijfers er nog staan. Ik probeer onderstaand nog een keer de respons weer te geven van http://192.168.8.1/api/dialup/connection


0600015001
Ah, dat eerst inloggen maakt het verschil, ik krijg nu de volgende resultaten:
192.168.8.1/api/device/signal :
417 20229387 -4dB -74dBm >=-51dBm 19dB 7

http://192.168.8.1/api/dialup/connection :
0600015001
Reputatie 7
Badge +27
Top, dank! Ik heb dit doorgegeven aan de specialist. Ik weet niet in hoeverre ze in het weekend hier mee bezig zijn. Lijkt me dat geautomatiseerde testen gewoon doorlopen. Joran en/of ik komt hier sowieso maandag weer op terug.
Ik was nog vergeten een test te doen met een zware upload belasting, bij deze is dit de uitslag:
Zonder uploadbelasting:
417 20229387 -6dB -75dBm -55dBm 22dB 7
Met upload belasting:
417 20229387 -5dB -75dBm >=-51dBm 20dB 7
En een Speedtest uitslag is misschien ook handig?

Reputatie 7
Badge +27
Super, Henk, dank je!

De specialist vraagt of jullie beide het 4G modem willen resetten waarbij hij zeker 5 minuten spanningsloos is. Geef het hier even aan wanneer je dat gedaan hebt, dan gaan ze verder met testen. Tot zover zien ze alleen het goede dat jullie verder ook merken: prima signaal.
Sorry, weer op beste antwoord geklikt terwijl ik in de gouwegijt dacht dat er beantwoorden stond.

Maar resetten is een ruim begrip, bedoel je alleen uitzetten en dan na 5 minuten spanningsloos weer aanzetten of moet er echt een fabrieksreset gedaan worden?

Dat laatste is net gebeurd omdat ik in het begin van dit traject een nieuw modem moest gaan proberen :P
Dus geef maar door dat het niet in het modem gezocht moet worden, ik heb er nu dus al twee versleten met allebei hetzelfde upload gedoe!
Reputatie 1
Ik heb het Huawei modem ruim 5 minuten spanningsloos gehad en het is ook weer opgestart.
Reputatie 7
Badge +27
@Henk: Alleen uitschakelen is nodig, vervolgens minimaal 5 minuten zo laten. Het exacte doel van deze test weet ik niet precies maar het onderzoek beperkt zich zeker niet tot het modem :)

@Dispirited: Dank!
Zonet ook het Huawei 4G modem 6 minuten van de spanning af gehad, hopelijk levert het iets op..
Reputatie 7
Badge +27
Mooi, dank je, Henk. Morgen gaat de specialist met het modem op pad om buiten aanvullende tests te doen. Ik ben benieuwd wat daar uitkomt.
Reputatie 7
Badge +27
Nieuwe opdracht vanuit de specialist! Hij vraagt of jullie de APN willen veranderen en dan opnieuw de uploads testen.

Log hiervoor in op het modem en volg onderstaande stappen:
  • Klik op het startscherm op verbindingsinstellingen (log in met admin/admin)
  • Klik links op Profielbeheer
  • Zet het profiel op KPN Internet 2G-3G-4G


Als je die APN niet hebt kun je hem aanmaken door te klikken op Nieuw profiel, vuld onderstaande in en klik op pas toe.
Profielnaam: KPN Internet 2G-3G-4G
APN: internet
Het wonder is geschied, met deze aanpassing gaan de uploads goed!!!

Bedankt voor jullie hulp! 😳
Reputatie 1
HELAAS. Bij mij lost het niets op. Ik heb het profiel aangepast naar KPN Internet 4G-3G-2G. Het stond op KPN Fast Internet 4G-3G-2G. Uploaden naar zowel Owncloud als Dropbox wordt onmiddellijk weer afgebroken.
Of moet de Profielnaam echt KPN Internet 2G-3G-4G. Dus andere volgorde van letters. Ik heb ook al geprobeerd letterlijk dit profiel aan te maken, maar dat lukt me niet omdat die naam te lang is. Ik krijg niet de kans om de tekst zo in te voeren als naam.
Reputatie 1
Nog een aanvulling: de instructie is inloggen met admin/admin maar dat gaat niet want ik heb een ander wachtwoord waar ik mee inlog. Het zal niet uitmaken, maar ik meld het toch maar. Overigens staat in de vakjes 'gebruikersnaam' en 'wachtwoord' onder de Profielnaam niets ingevuld. De vakjes zijn grijs en niet benaderbaar. In het vakje APN staat wel 'internet' ingevuld.
Nog iets geprobeerd: nieuw profiel aangemaakt Profielnaam KPNInternet 2G-3G-4G (spatie weggelaten tussen KPN en Internet en dan past het). Geprobeerd met admin/admin alsook met eigen wachtwoord. Toepassen van de nieuwe profielen maakt geen verschil voor het uploaden. Lukt onveranderd nog steeds niet. HELAAS.
Te vroeg gejuicht
Ik heb geen idee waarom het even volledig goed ging, maar nu ik weer kijk is hetzelfde gedonder met afgebroken uploads weer terug :'(
Man man, ik snap echt niet dat er niet meer mensen hier last van hebben...
Reputatie 7
Badge +27
Dat is jammer! We hadden de hoop hiermee op het goede spoor te zitten. Hoewel de test niet is geslaagd geeft dit ons wel waardevolle informatie om dit verder uit te zoeken. Mijn oprechte dank voor jullie geduld en medewerking! We hebben dit teruggekoppeld en laten het direct weten als er meer informatie is.

@Dispirited: De volgorde bij de naam maakt inderdaad niet zoveel uit, het gaat om de apn-instelling.
Reputatie 7
Badge +27
De specialist heeft aanvullende mobiele specialisten ingeschakeld. Maandag gaan ze hier met z'n allen voor zitten. Joran of ik zal hier dan op terugkomen zodra we van hen meer horen!
Reputatie 7
Badge +27
Het is even wat stil geweest aan onze kant maar er wordt nog hard gewerkt aan het onderzoek. Vanaf afgelopen maandag is het team van specialisten hier mee bezig. Zodra er concreet nieuws is laten we dat direct weten!

Reageer