Vraag

4g dekking in het duingebied

  • 21 November 2019
  • 8 reacties
  • 227 keer bekeken

Ik werk in het duingebied bij Castricum en heb hier een hele slechte tot geen 4g dekking,

merendeels van de dag en week ben ik hier en betaal ook genoeg voor mijn abonnement.

nu is er een nieuwe telefoonmast in het duin gezet tussen Castricum heemskerk maar het bereik word niet beter.     klopt dit?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Misschien is die nieuwe mast nog niet aangezet. Kan je zolang even niet terug naar 3G? Of werkt dat ook niet goed? 

 

Mast is al in werking. Schijnt alleen vodafone op te zitten. Die dekking is ondertussen 100% goed. Waarom kpn niet?

Reputatie 7
Badge +30

Welkom op het forum, Turbogeit! Vervelend dat je bereikissues ervaart. Wil je het forumprofiel invullen met je eigen gegevens, en het adres van waar je in Castricum bent in het veld ‘persoonlijke opmerking’? Dan kan ik dit hier nakijken. Laat even weten hier als je het hebt ingevuld.

Ik krijg me forumprofiel niet op orde momenteel

 

maar het gaat om de volgende locatie

 

camping geversduin

1901NH

beverwijkerstraatweg 205

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, turbogeit! Ik zie dat we op dat adres ook maar een beperkt bereik verwachten. Ik verwacht dat de nieuwe mast dan ook nog niet actief is. Wat 4G betreft is bereik op de 1800 band niet goed, maar zou het op de 800 band wel goed moeten zijn. Controleer of je toestel die band wel ondersteunt. Let ook op hoesjes. Die kunnen in de weg zitten van de antenne en zo de ontvangst blokkeren.

Beste,

 

de mast is wel in werking maar alleen voor vodafone. Omdat er nog geen kpn op de mast zit heb ik me laten vertellen door de monteur bij de mast een aantal weken geleden,  nu is er verderop in heemskerk dit bericht gekomen,

Beste klant, tussen 08-12-2019 en 14-12-2019 vervangen we de zendmasten van het mobiele netwerk in uw buurt. Misschien hebt u daardoor tijdelijk minder of geen bereik in uw buurt. Op kpn.com/netwerkupgrade vindt u tips om toch te kunnen bellen en internetten. Groet, KPN
 

alleen op de nieuwe mast is nog niks gekomen of gebeurt.  Terwijl me het wel beter lijkt als het gelijk op zn nieuwe mast komt

 

kwa het aantal band heb ik geen idee hoe dit werk maar heb een iphone 10s dus neem aan dat dit goed is

 

 

 

groet 

 

Reputatie 7
Badge +30

Mooi dat er in Heemskerk werkzaamheden waren. Dat wil alleen niet direct zeggen dat er dan ook wat gebeurt met de nieuwe mast. Dat hangt van de verdere planning af en dingen als beschikbare mankracht en materieel. Wel kan het betekenen dat die mast dan ook binnenkort aan de beurt is. Helaas kan ik je verder niets anders vertellen dan afwachten. Data heb ik niet beschikbaar.

Heel vreemd over het duingebied bij Castricum.  Ik heb hierover onlangs bericht gehad van Kpn en krijg dit onbevredigend bericht:


Wij hebben een mobiele netwerkklacht van u ontvangen voor de camping in Castricum.

Onze zendmast staat op 1,26 km aan de Oosterweg in Heemskerk. De camping wordt echter omgeven door vele bomen die het signaal moeilijk  laten binnenkomen.

De indoor dekking zal hier nauwelijks tot niet aanwezig zijn, slechts outdoor, maar de omgevingsfactoren spelen hier een grote rol, waardoor u moeilijk kan bellen en internetten.

De zendmast aan Rijksstraatweg is niet van KPN. 

U gebruikt een Iphone 7, dit toestel geeft wel een mogelijkheid om over WIFI te bellen. U kunt dit vinden onder instellingen/mobiel netwerk/WIFI bellen. Ik weet echter niet of u op de camping beschikt over WIFI.

Helaas kunnen wij verder met de bestaande netwerkinstellingen geen verbetering aanbrengen.