Beantwoord

4g doet het niet in India

  • 25 October 2019
  • 1 reactie
  • 212 keer bekeken

Mijn vrouw en zijn recent in India geweest. Wij hebben hetzelfde abb. bij KPN. Mijn vrouw heeft een iPhone 6 en ik een 5plus. Zij heeft een bundel gekocht “buiten eu 100” ik  niet. Vrij vlot kreeg zij een sms dat al 50 % was verbruikt gevolgd door een met al 75% verbruikt. Het lukte evenwel niet om een verbinding met 4 g tot stand te brengen, er kon dus geen gebruik worden gemaakt van internet. Wel kon er een keer gebeld worden via 4g met een indiaas nummer. Alle instellingen in beide telefoons stonden hetzelfde. Ik kon wel gebruik maken van 4g. Is er iemand die dit kan uitleggen waar het probleem zit?

icon

Beste antwoord door Paul van KPN 29 October 2019, 10:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +25

Hi@Pushkar, welkom op het forum. Achteraf is het lastig om een verklaring te geven eerlijk gezegd. Het kan zijn dat er bijvoorbeeld (app)updates zijn uitgevoerd binnen die “Buiten EU 100” bundel. Dan ben je al snel door die 100 MB heen namelijk. Je geeft aan dat 4G niet werkte daar, en dat internet dus niet werkte. Ze had dus ook geen 3G-verbinding? Als VoLTE wel een keer werkte was er dus wel verbinding met een netwerk. Mijn advies zou dan zijn om handmatig een ander mobiel netwerk te selecteren indien mogelijk.

Zoals ik aangaf is het achteraf wat lastig analyseren, maar ik hoop dat je hier wat aan hebt.