Beantwoord

4g op smartphone uit China werkt.

  • 24 September 2019
  • 5 reacties
  • 671 keer bekeken

Hoi, mijn Leioa telefoon uit China werkt niet op 4g, terwijl all telefooninstellingen goed staan. Wie kan mij vertellen hoe dit kan worden opgelost?
icon

Beste antwoord door Anonymous 24 September 2019, 23:30

Bekijk origineel

5 reacties

Hallo @Estherego ,het is goed mogelijk dat de telefoon alleen voor gebruik in Azië gemaakt is en niet voor de rest van de werelden dat de gebruikte frequenties in de telefoon niet gebruikt worden in ons land.
Reputatie 7
Badge +20
Ha @Estherego Ik hoop dat het niet ten koste van mijn geloofwaardigheid gaat, maar dat merk ken ik persoonlijk niet. Waar heb je de telefoon aangeschaft? Zoals Jan heel terecht aangeeft kan het heel goed zijn dat de frequenties in de telefoon niet overeenkomen met die in Nederland.
Badge
Leioa is een Samsung/Huawei immitatie van een of ander vaag chinees merk, deze vind je veel op wish.com als je zoekt op de termen "P35 smartphone".
Toevallig heeft mijn vader er een gekocht en ben ik nu aan het bekijken wat de specs hiervan zijn.

De cpu is een 8 core MT6753, veelal 8GB Ram en 128GB opslag voor redelijke prijzen.
Echter 4G lijkt erg slecht te functioneren en de beloofde 2K of 4K stickers op de advertenties zijn waardeloos, camera's met 1080x720p max (2 tot 4mp)
Badge
Oh btw, ik vergeet te vermelden dat men de naam Leioa gebruikt met op de reclame 2K stickers (lijkend opde bekende 4K UHD merktekens) om zo mensen het idee te geven dat het top toestellen zijn.

Er worden o.a. de volgende merken gebruikt :
HWEI, wat men moet misleiden voor HUAWEI
LEIOA, wat men moet misleiden voor LEICA
en ik zag ook al SNG, wat waarschijnlijk SAMSUNG moet 'voorstellen'.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @rroethof78 Dank voor de toelichting!

Reageer