Beantwoord

4G verbinding blijft wegvallen

  • 7 February 2021
  • 15 reacties
  • 961 keer bekeken

Goede dag, Bij mijn iPhone se 2020 valt ook regelmatig de 4 g weg. Tekentje boven in scherm 4g blijft wel staan. Als ik dan vliegtuigmodus aan of uit zet dan werkt het weer. Telefoon staat nu op 3G en dan geen last. Simkaart ook al vervangen.Iemand een idee bvd

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 11 February 2021, 18:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op ons forum, @iPhone se 2020! Jammer dat je problemen met jouw 4G verbinding ervaart. Heb je onze probleemoplosser voor geen of beperkt internet op je telefoon al doorlopen?

Als je er hiermee niet uit komt, kan je dan een zogenaamde kruistest uitvoeren? Hierbij stop je jouw simkaart in een ander toestel en een andere simkaart in jouw toestel. Hoe gaat het met de internetverbinding wanneer jouw simkaart in een ander toestel zit? En hoe gaat het met de internetverbinding op jouw toestel wanneer je hier een andere simkaart in hebt? Zou je daarnaast je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt, dan kan ik je verder helpen.

Bedankt voor de reactie, ik heb inmiddels een andere telefoon ook een iPhone se gekregen en daar is het probleem precies hetzelfde.

Reputatie 7
Badge +17

En heb je ook dezelfde problemen als je een andere simkaart in jouw toestel stopt? Zou je ook nog de gevraagde gegevens in jouw profiel willen invullen?

Heb al een nieuwe simkaart gehad. het vreemde is dat 3G wel gewoon blijft werken. En bij 4G niet. Mijn nummer staat op naam van zaak

Reputatie 7
Badge +17

Ik snap dat het met jouw simkaart niet goed werkt in jouw toestel, maar werkt het wel goed als je de simkaart van iemand anders in jouw toestel stopt? Antwoord op deze vraag kan mij helpen de oorzaak van het probleem te achterhalen.

Ja dat werkt goed

Reputatie 7
Badge +17

Dan lijkt het probleem niet aan jouw toestel te liggen, dat is positief. Dan ligt het aan jouw simkaart of aan het netwerk. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt, dan kan ik kijken wat ik voor je kan betekenen.

Ben er inmiddels achter dat het probleem bekent is bij iPhone en bij KPN maar beide zeggen dat het niet aan hun ligt. Dus de keuze is om over te stappen naar Android of een andere provider. Raar dat deze grote bedrijven dit niet kunnen of willen oplossen.

Reputatie 7
Badge +17

Dat zou niet de oplossing moeten zijn. Je mag verwachten dat jouw KPN abonnement gewoon in jouw iPhone werkt. Ik heb over dit specifieke probleem nog niet eerder signalen binnen gekregen, het komt ons niet bekend voor. Kan je mij vertellen hoe je erachter bent gekomen dat dit een bekend probleem zou zijn?

Heb mijn tussenpersoon gebeld en die heeft KPN gebeld. En deze wist te vertellen dat het een bekend probleem is. Inmiddels mijn collega ook een IPhone se, en deze heeft exact hetzelfde probleem. Ik heb zelf nu weer mijn oude Samsung en dan geen probleem

Reputatie 7
Badge +17

Dat is wel interessant. Ik weet dat er wel problemen zijn met roaming in het buitenland in combinatie met iPhone, maar van dit probleem had ik nog niet eerder gehoord. Als je wilt, kan ik nog een melding maken bij onze technische dienst. Dan kunnen zij het verder uitzoeken. Zou je dan nog kunnen aangeven wat voor Samsung en iPhone je gebruikt?

Samsung a40 en iPhone de 2020

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt! Ik kan op jouw telefoonnummer noch op de combinatie van postcode en huisnummer een mobiel abonnement bij KPN vinden. Heb je wel een mobiel abonnement bij KPN? Zo ja, zou je het klantnummer dan nog willen invullen in jouw profiel?

Wij hebben onze contracten bij David Consultansy lopen, op het netwerk van KPN. Inmiddels weer een iPhone se met hetzelfde probleem. Dus 3 telefoons van iPhone en allemaal hetzelfde probleem. 3 verschillende telefoonnummers met KPN netwerk. Volgens KPN medewerker is dit al een probleem van een paar maanden. Is gekomen naar een update van iOS 14.??

Reputatie 7
Badge +17

Ah, dat verklaart een hoop. Omdat je geen abonnement bij KPN hebt, kan ik je hier helaas niet verder bij helpen. Ik moet je vragen om contact op te nemen met jouw provider. Jouw provider kan eventueel een netwerkklacht indienen om dit uit te laten zoeken.