Beantwoord

Abo dongel niet beëindigd ondanks afspraak

• 17 februari 2014
  • 3 reacties
  • 2353 keer bekeken

Hallo,

Ik heb in september 2012 een dongel + internetabonnement aangeschaft in de KPN-winkel te Utrecht, met de intentie om deze maar kort te gebruiken (1 maand, max 2) terwijl het internet in mijn nieuwe appartement aangesloten zou worden. De jongen die met mij het contract opstelde zei dat het maar voor één maand zou zijn, verlengen moest ik zelf doen en automatische verlenging hoefde ik niet naar om te kijken. Gebruiksgemak, glimlach, goed geholpen, ik was tevreden.

Een maand later werd er alsnog abonnementsgeld afgeschreven voor een tweede maand, ik heb de dongel maar drie-kwart maand gebruikt en heb deze sindsdien niet meer nodig gehad. Ik ging terug naar de winkel, leg mijn verhaal uit, een andere medewerker is het gaan regelen en verzekerde me dat het nu echt geregeld is.

Nu kom ik er, 14 maanden later, achter dat er niets veranderd is: er is zonder mijn weten, na die tweede maand, nog 14 keer €30,50 afgeschreven, voor een service die ik allang niet meer gebruik en dat kan ik bewijzen ook. Jammer dat ik dit niet eerder opmerkte (persoonlijke redenen die ik eveneens kan bewijzen), anderzijds is mij tot twee keer toe met een glimlach verzekerd dat het over-en-uit was. Vijftien maanden loos abonnementsgeld betalen heeft me in totaal €457,50 gekost.

Natuurlijk ben ik hier niet blij mee, en ik weet dat ik wankel sta omdat de afspraak met KPN ter beëindiging tot twee keer toe mondeling gemaakt is, weliswaar met een menselijke vertegenwoordiger in een KPN-winkel maar toch. Graag reactie: wat kan ik doen? Ik kan bewijzen dat ik de service niet heb gebruikt, ik heb een lijst met factuurnummers en afschrijvingsdata uit mijn bankafschriften gehaald, ik ben een open boek. Heel graag zou ik dat voor niets betaalde geld terugwillen, gezien ik dat heel erg goed kan gebruiken (student, karig levend doch net rondkomend).

Bij voorbaat dank voor uw / jullie tijd.

icon

Beste antwoord door Menno 18 februari 2014, 10:46

Hallo joriaan,

Waarschijnlijk heb je destijds een mobiel internet abonnement afgesloten dat maandelijks opzegbaar was. Wanneer er geen opheffing wordt aangevraagd, dan blijft de aansluiting in dienst staan. Er is dus in de winkel gezegd dat de opheffing zou worden uitgevoerd? Ik kan je op voorhand nog niet zeggen wat ik voor je kan betekenen maar wil dit graag verder uitzoeken. Zou je mij in een privébericht je mobiele nummer en postcode/huisnummer willen sturen?

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hallo joriaan,

Waarschijnlijk heb je destijds een mobiel internet abonnement afgesloten dat maandelijks opzegbaar was. Wanneer er geen opheffing wordt aangevraagd, dan blijft de aansluiting in dienst staan. Er is dus in de winkel gezegd dat de opheffing zou worden uitgevoerd? Ik kan je op voorhand nog niet zeggen wat ik voor je kan betekenen maar wil dit graag verder uitzoeken. Zou je mij in een privébericht je mobiele nummer en postcode/huisnummer willen sturen?

Privébericht verstuurd, ik zal het topic updaten met hoe het afgehandeld is. Bedankt voor de aandacht alvast.

Update: oplossing gevonden met Menno, eentje waar ik zeer tevreden mee ben. Bedankt voor de hulp :)

Reageer