Vraag

Activatie Wifi bellen lukt niet op Samsung S10e

  • 3 April 2019
  • 8 reacties
  • 574 keer bekeken

Omdat mijn telefoon hard toe was aan vervanging en omdat ik geen bereik binnenshuis heb, deze week maar de nieuwe Samsung S10E gekocht. Super tevreden mee, maar ik mis een belangrijk werkend element. En dat betreft het bellen over Wi-fi. Deze week al tweemaal gebeld met de klantenservice; de eerste keer werd er gezegd dat ik het wifi bellen aan moest zetten (welke ik uiteraard al aan had staan inclusief de telefoon rebooten) en de tweede keer werd er gezegd dat mijn telefoon nog niet geschikt is ervoor. Kan iemand mij vertellen wanneer dit werkend gemaakt wordt voor mijn telefoon en/of wat ik zelf moet doen om te kunnen bellen en gebeld te worden via Wi-fi?!

Uiteraard verschillende testen gedaan met de instellingen maar niks werkte. Mijn pa heeft de A8 en daarop werke het in ieder geval wel.

Hoor het graag!

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

8 reacties

Hallo @Rbeijers ,
jouw telefoon staat er bij volgens mij zie onderstaande link:
https://www.kpn.com/beleef/mobiel/supersnel-bellen-over-het-4g-netwerk-van-kpn.htm
Ja ok, maar heb al die handleidingen gevolgt maar werkt niet.
Hallo @Rbeijers ,
Als je het binnen je telefoon hebt aangezet help het vaak de telefoon opnieuw op te starten zodat het kan gaan werken anders kan ik je helaas niet verder helpen.
Misschien dat een moderator nog een advies voor je heeft.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Rbeijers Jouw telefoon is zeker wel geschikt om te bellen via wifi. Volgens mij staat dat standaard ingeschakeld, maar dat kun je zelf ook even checken. Hier lees je er iets meer over.

Ik begrijp dat je 4G-bellen ook al hebt ingeschakeld? Het helpt inderdaad wel om je toestel volledig uit te zetten en daarna weer in te schakelen. Als dat niet helpt, kijk ik graag mee wat ik kan vinden. Zou je in dat geval je KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Huh? Kom net thuis en nu werkt het opeens?!
Reputatie 7
Badge +20
Ha! Dat is mooi om te horen. En had je nog iets met je toestel gedaan? Soms is het een kwestie van een reset op het netwerk, door het in- en uitschakelen van je toestel of door de verbinding met je wifi kwijt te zijn geraakt. Hoe dan ook: ik ben blij dat het werkt.
Ja ik ben ook blij dat het werkt, maar heb helemaal niks ermee gedaan. Zal toch bij KPN liggen denk ik dan.
Reputatie 7
Badge +20
Ik heb zelf in elk geval niets voor je gewijzigd. Er zal iets ten goede zijn veranderd, maar hoe het precies zit weet ik niet.

Reageer