Beantwoord

Afdeling KPN Risicobeheer

• 20 september 2016
  • 8 reacties
  • 2797 keer bekeken

Heden gebeld (op antwoordapparaat) door "KPN Risicobeheer" met telefoonnummer in Groningen te weten 050-5518860. Ik ben er niet zeker van dat dit inderdaad een dienst is van KPN.
Kan iemand dit bevestigen ?
De boodschap was dat er met ons vaste nummer 4 x naar een 0900 nummer gebeld was in verband met "een Creditsysteem" en dat daarvoor een tarief van € 116 berekend was.
icon

Beste antwoord door Justin_ 21 september 2016, 10:26

Hoi Chris, welkom op het forum! Ik kan me voorstellen dat zo'n bericht op je antwoordapparaat vragen oproept.

Ik hoop dat het antwoord van hrh je al enigszins gerust heeft gesteld. Dit telefoonnummer is inderdaad van ons. Ik wil je adviseren contact met mijn collega's op te nemen. De afdeling Risicobeheer is op werkdagen van 8:00 uur tot 17:30 telefonisch te bereiken.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Dit lijkt mij legitiem nummer. KPN is inderdaad gevestigd in Groningen, en 050 is het netnummer van Groningen. Bovendien heeft KPN daadwerkelijk een afdeling Risicobeheer.

Zou je eens in MijnKPN kunnen kijken of je daar iets terug kan vinden op jouw facturen/verbruik? Als het daar ook staat weet je zeker dat het klopt. Hoe naar dat tarief is ook is.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Chris, welkom op het forum! Ik kan me voorstellen dat zo'n bericht op je antwoordapparaat vragen oproept.

Ik hoop dat het antwoord van hrh je al enigszins gerust heeft gesteld. Dit telefoonnummer is inderdaad van ons. Ik wil je adviseren contact met mijn collega's op te nemen. De afdeling Risicobeheer is op werkdagen van 8:00 uur tot 17:30 telefonisch te bereiken.
Geldt dit ook voor telefoonnummer 050-5824600?
Reputatie 7
Badge +23
Hoi Sonja, welkom op het forum. Is er ingesproken op je voicemail met afzender of zit de vork anders in de steel?
Mijn ouders hebben een brief ontvangen (per ouderwetse post) van KPN op hùn adres maar op míjn naam. In de brief ging het over een aanvraag voor een internetaansluiting. Mijn ouders, woonachtig in Leeuwarden, hebben al een KPN aansluiting voor internet. Ikzelf, woonachtig in Zwolle, heb Ziggo. Zowel mijn ouders als ik hebben nooit deze aanvraag gedaan. Mijn vader heeft gebeld met het telefoonnummer in de brief (050-5824600) en daar werd gezegd dat er toch ècht een aanvraag was gedaan door een mevrouw. Het referentienummer in de brief heb ik ook (geef ik niet op deze chat ?). Graag zou ik willen weten:

- of dat echt een telefoonnummer van KPN is
- hoe deze aanvraag tot stand is gekomen. IP-adres, ingevuld formulier, voicelog o.i.d.
- hoe ik degene die dit heeft gedaan kan aanpakken

Ik ben er nu al degene avond mee bezig. Ben er echt klaar mee!
Mijn ouders hebben een brief ontvangen (per ouderwetse post) van KPN op hùn adres maar op míjn naam. In de brief ging het over een aanvraag voor een internetaansluiting. Mijn ouders, woonachtig in Leeuwarden, hebben al een KPN aansluiting voor internet. Ikzelf, woonachtig in Zwolle, heb Ziggo. Zowel mijn ouders als ik hebben nooit deze aanvraag gedaan. Mijn vader heeft gebeld met het telefoonnummer in de brief (050-5824600) en daar werd gezegd dat er toch ècht een aanvraag was gedaan door een mevrouw. Het referentienummer in de brief heb ik ook (geef ik niet op deze chat ?). Graag zou ik willen weten:

- of dat echt een telefoonnummer van KPN is
- hoe deze aanvraag tot stand is gekomen. IP-adres, ingevuld formulier, voicelog o.i.d.
- hoe ik degene die dit heeft gedaan kan aanpakken

Ik ben er nu al de hele avond mee bezig. Ben er echt klaar mee!
Reputatie 7
Badge +23
Hoi Sonja, wat een vervelende situatie is dit. Is de aanvraag gedaan op jouw adres of op dat van je ouders? Het nummer is van KPN en van onze afdeling Klantacceptatie. Ik raad je aan om contact op te nemen met het telefoonnummer dat in de brief staat. Zij kunnen je ook uitleg geven hoe de aanvraag tot stand is gekomen. Ik kan niet bij alle gegevens waar Klantacceptatie bij kan. Dat heeft te maken met privacy. Heb je zo voldoende informatie van me?
Reputatie 7
Badge +23
Hoi Sonja, hebben mijn collega's je duidelijkheid kunnen geven? Ik hoop het!

Reageer