Beantwoord

Afgesloten prepaid simkaart - nummer herstellen bij nieuw abonnement

  • 9 March 2021
  • 1 reactie
  • 346 keer bekeken

Hoi KPN,

Omdat ik enige tijd in het buitenland woonde maar wel mijn Nederlandse 06-nummer wilde behouden, had ik bij jullie een prepaid simkaart. Nu ga ik terug verhuizen naar NL en wil ik graag bij jullie een Sim Only abonnement afsluiten, maar kwam ik erachter dat ik te lang mijn simkaart niet gebruikt heb en deze inmiddels is afgesloten. Kunnen jullie toch mijn nummer herstellen en/of mijn oude 06-nummer weer overzetten naar een nieuw Sim Only abonnement? 

 

Bedankt, 

Eline

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 10 March 2021, 21:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +16

Hey @ElineA! Welkom (ook straks weer terug in Nederland :flag_lu::wink:) en goed dat jij jouw vraag hier stelt.

In de veelgestelde vragen over Prepaidtegoed kun je het volgende lezen:

Hoe lang is mijn prepaidtegoed geldig?

Je prepaidtegoed is onbeperkt geldig, maar je moet je mobiele aansluiting 1 keer in de 6 maanden gebruiken (bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen).

Heb je je beltegoed 6 maanden niet gebruikt?

Als je langer dan 6 maanden je aansluiting niet gebruikt, wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen. Om je beltegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen.

  • Waardeer je in deze 90 dagen op? Dan komt het bevroren tegoed weer vrij. Je kunt weer bellen, sms’en en internetten.
  • Waardeer je in deze 90 dagen je prepaidtegoed niet op? Dan kun je niet meer bellen en gebeld worden. Je mobiele nummer en simkaart werken niet meer. Wil je weer kunnen bellen, bestel dan een nieuw prepaidpakket of abonnement. Het is niet meer mogelijk om je oude nummer mee te nemen.

Helaas kan het herstellen of overzetten niet meer, het wordt dan een nieuw abonnement met een nieuw nummer.