Sticky

Alles over Voicemail op je mobiel

Reputatie 7
Badge +27

Voicemail op je mobiel

Voicemail, een ideale oplossing als je even niet bereikbaar bent. Bellers worden na 20 seconden automatisch doorgeschakeld en kunnen een berichtje voor je achterlaten. Je ontvangt een sms'je om je te laten weten dat er een bericht is. Die kun je dan afluisteren wanneer je zelf tijd hebt. Buiten het inspreken en afluisteren van berichten zijn er nog meer mogelijkheden. Je vindt dat allemaal in dit topic terug!

Algemene informatie

Hoe beluister ik mijn voicemail?
In Nederland, vanaf je mobiel: Bel 1233
In Nederland, vanaf een ander toestel: Bel naar het nummer waarop de voicemail is ingesteld en druk op *⃣ tijdens de begroeting. Toets vervolgens jouw eigen telefoonnummer in en sluit af met een #⃣. Typ daarna de pincode in, gevolgd door een #⃣
In het buitenland, vanaf je mobiel: Bel 1233
In het buitenland, vanaf een ander toestel: Bel +316 1200 1233

Hoe schakel ik de voicemail in of uit?
VoiceMail aanzetten? SMS "AAN" naar 1233.
VoiceMail uitzetten? SMS "UIT" naar 1233
Deze en andere instellingen zijn ook aan te passen in het menu van de voicemail. Bel hiervoor naar 1233.

Bellen vanaf een ander toestel
Het is mogelijk vanaf elk ander toestel je voicemails af te luisteren. Bel naar het nummer waarop de voicemail is ingesteld en druk op *⃣ tijdens de begroeting. Toets vervolgens jouw eigen telefoonnummer in en sluit af met een #⃣. Typ daarna de pincode in, gevolgd door een #⃣

Wat kost het gebruik van de voicemail?
Voicemail ontvangen: gratis
Ontvangstbevestiging sms: gratis
Voicemail beluisteren: standaard tarief
Voicemail beluisteren buitenland: internationaal tarief

Cijfers rondom voicemail
  • De maximale lengte van een voicemailbericht is 3 minuten.
  • Het maximaal aantal berichten (nieuw en bewaard) is 40.
  • Als de voicemail 90% gevuld is ontvang je een bericht dat je mailbox bijna vol is.

Veelgestelde vragen

Gaat KPN Visual Voicemail ondersteunen?
Ja! Voor iOS komt Visual Voicemail beschikbaar tussen 4-6 april 2018 middels een update van Apple. Voor Android is een app beschikbaar. Zie ook Hoe werkt de KPN Visual VoiceMail app [faq]

Is het mogelijk om informatie over de beller en de datum/tijd uit te schakelen?
Dat kan! Bel daarvoor naar de voicemail, kies voor 2⃣ (Instellingen), vervolgens 2⃣ (Afspeelinstellingen) en 1⃣ (Berichtinformatie). Na het wijzigen hoor je alleen het bericht van de beller. Druk tijdens het afluisteren op 5⃣ om alsnog te horen wie er belt.

Welke welkomstbegroetingen zijn mogelijk?
Je kunt kiezen voor 3 soorten welkomstbegroetingen:
  1. Zelf ingesproken begroeting: Spreek zelf de hele tekst in die de beller krijgt te horen
  2. Ingesproken naam: Spreek alleen je naam in
  3. Nummerbegroeting: Je nummer wordt voorgelezen

Hoe lang worden voicemailberichten bewaard?
Voicemailberichten worden 7 dagen bewaard. Dit geldt voor beluisterde én onbeluisterde berichten. Wil je een bericht langer bewaren, sla hem dan op middels menu keuze 2. Hij wordt dan opnieuw 7 dagen bewaard. Dit proces kan je blijven herhalen zolang je het bericht wilt blijven bewaren.

Menu voicemail

1⃣ Begroetingen
▫ 1⃣ Eerste persoonlijke begroeting
▫ 2⃣ Tweede persoonlijke begroeting
▫ 3⃣ Standaard begroeting met ingesproken naam
▫ 4⃣ Standaard begroeting met telefoonnummer
2⃣ Instellingen
▫ 1⃣ Toegangscode
▫ ▫ 1⃣ Wijzigen
▫ ▫ 2⃣ Wanneer wordt toegangscode gevraagd
▫ ▫ 3⃣ Toegangscode per sms
▫ 2⃣ Afspeelinstellingen
▫ ▫ 1⃣ Berichtinformatie
▫ ▫ 2⃣ Berichtopties
▫ 3⃣ Berichten ontvangen
▫ ▫ 1⃣ Berichten ontvangen in/uitschakelen
▫ 4⃣ Notificatie
▫ ▫ 1⃣ Notificatieinstellingen
▫ ▫ 2⃣ SMS na gemiste oproep
9⃣ Engels
0⃣ Uitleg
▫ 1⃣ Uitleg over voicemail
▫ 2⃣ Meer informatie over berichten
▫ 3⃣ Meer informatie over instellingen

Menu tijdens afluisteren

Laatste update: 19 december 2017

35 reacties

Beste,

Ik wil graag weten hoe ik de telefoonnummers van dezegene die mij gebeld heeft opgeslagen kan worden zodat ik dan ook zie in het berichtje wie mij gebeld heeft en wel of geen bericht heeft ingesproken. ( zie bovenstaande foto)

Help please!!!!
Reputatie 7
Badge +29
Isin schreef:

Beste,

Ik wil graag weten hoe ik de telefoonnummers van dezegene die mij gebeld heeft opgeslagen kan worden zodat ik dan ook zie in het berichtje wie mij gebeld heeft en wel of geen bericht heeft ingesproken. ( zie bovenstaande foto)

Help please!!!!

Sorry, maar wat wil je precies? Als het goed is houdt je telefoon een lijst bij met (gemiste) oproepen en afhankelijk van je telefoon kan je het telefoonnummer van zo'n oproep direct aan je contacten toevoegen.
Reputatie 7
Badge +15
Hoi Isin, welkom op het forum. Heb je iets gehad aan het antwoord van Robin? Zoals hij schrijft houdt je telefoon een lijst bij van iedereen die jou ( niet afgeschermd ) gebeld heeft. Mocht je vraag toch anders zijn, stel die gerust.
Reputatie 6
Hallo @Joran,

Zou je even naar mijn topic willen kijken en dit zsm even intern willen factchecken?

[Visual Voicemail!] Goed nieuws voor alle fans van VV!!!

Super bedankt alvast! 😎
Reputatie 6
BerendDeMeyer_ schreef:

Hallo @Joran,

Zou je even naar mijn topic willen kijken en dit zsm even intern willen factchecken?

[Visual Voicemail!] Goed nieuws voor alle fans van VV!!!

Super bedankt alvast! 😎

Hallo @Joran,

Op het ZMF is het inmiddels bevestigd!:

https://zakelijkforum.kpn.com/mobiele-abonnementen-en-toestellen-11/visual-voicemail-status-voor-de-zakelijke-kpn-klant-9791/index1.html#post16839

Zou je dit morgen ook op het CMF kunnen/willen doen? 😎
Reputatie 7
Let op lezers: bovenstaand topicstart is van 9 oktober 2017! En niet van "1 jaar geleden" wat er boven staat. Het oude bericht is nml in hetzelfde venster vervangen.

Verder is het jammer dat je de wachttijd (20 sec) ook nu weer niet kunt verlengen. Ik zal vm derhalve niet gebruiken.

Vraagje aan webcare:
Worden berichten 7 dagen voor of na beluisteren bewaard? En ik neem aan dat dat voor zowel vaste als mobiele voicemail geldt. (?)
Reputatie 7
Badge +27
Ik heb een edit toegevoegd aan het beginbericht met de datum van update. Hoe het zit met de bewaartermijn check ik, daar kom ik maandag op terug.
Reputatie 7
Badge +27
Ik heb antwoord, Peter. Het is toegevoegd aan het startbericht 🙂
Reputatie 7
Thanks. Nog een reden voor mij om een antw.app. te blijven gebruiken. Wat een gedoe om een bericht te bewaren.

Nadelen t.o.v. antw.app.
- Ingesproken berichten beluisteren kost geld
- Lastig aan/uit zetten. Lastiger dan antw.app.
- Bewaartermijn berichten
- En op mobiel de tijd van overgaan tot voicemail.

Dus hier thuis antw.app. (als die uit is wordt het gesprek na 5 x doorgeschakeld naar mobiel anders na 4 x antw.app.)
En op mobiel voicemail uit zodat ik de tijd heb 'm uit mijn broekzak te halen en aan te nemen.
Mooi is dat, ben ik in het buitenland. Zie ik dat ik 0,90 betaald heb ivm voicemail sms. Dit wil ik natuurlijk niet dus zoek ik op kpn hoe ik dit kan stopzetten. Bel gratis nr. 0800-0105 vraag om stopzetten van voicemail. Dit is niet mogelijk geeft vriendelijke adviseur aan. Vreemd wordt wel aangegeven op kpn.com. OK dan volg ik t Advies op en bel 12239 helaas 10x geprobeerd werkt niet. Nu zie ik dat er zelfs 12,- in rekening wordt gebracht voor het bellen naar een gratis nummer?!! Niet te geloven toch. Terwijl ik de adviseur vroeg of dit inderdaad een gratis nummer was. Dus nu nog steeds voicemail op mijn mobiel en 12,90 lichter.......niet leuk. Durf nu niet meer 1233 te sms'en bang dat er weer kosten in rekening gebracht worden.
Reputatie 7
Het 0800 nummer (werkte dat v.u. het buitenland?) is v.u. het buitenland niet gratis overigens. Normaal is de helpdesk mobiel v.u. het buitenland +31 6 1200 1200.

Je kunt sms-notificatie uitzetten via het menu via 1233.

Onlangs is het voicemailsysteem vernieuwd. Voicemail uit- en aanzetten gaat nu anders.

Sms UIT naar 1233 om, euh, uit te zetten
Sms AAN naar 1233 om aan te zetten
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Heero, welkom op het forum! Jammer te horen dat het stopzetten van de voicemail zo moeizaam ging. Een 0800 nummer is inderdaad alleen gratis vanuit Nederland. Vanuit het buitenland betaal je daar reguliere belkosten voor. Is het met de tip van Peter gelukt om het alsnog uit te zetten? Voor het zelf sms'en naar 1233 worden geen kosten in rekening gebracht. Voor het ontvangen van de sms zou je ook geen kosten horen te krijgen, maar kan zijn dat dit in het buitenland dan wel gebeurt.

Als het nog niet gelukt is om het uit te zetten kijk ik hier graag voor je wat ik kan doen.
Vraagje: Kan de voicemail ook zo ingesteld worden dat men een bericht hoor maar niets kan inspreken en is het mogelijk omdat zo in te stellen dat men sneller naar voicemail worden omgeleid ipv 20 seconden?
Reputatie 7
Badge +27
Welkom MjvA! Ik ben bang dat ik je in beide vragen moet teleurstellen. Als je "Berichten ontvangen" uitschakelt hoor je alleen een standaardtekst dat er geen berichten achtergelaten kunnen worden. Een persoonlijke boodschap wordt dan niet afgespeeld. Hoe lang het duurt voor doorgeschakeld wordt is (nog) niet aanpasbaar. Ik hoop dat, nu we het voicemailplatform in eigen beheer hebben, er in de toekomst ruimte komt voor dit soort aanpassingen.
Ik gebruikte bij de voicemail heel vaak toets 1 om iemand terug te bellen. Hoe eenvoudig kon het zijn, vooral in de auto. Waarom is die functie uitgeschakeld? Anders gezegd, waarom zou je een stuk gebruiksgemak afpakken?
Reputatie 7
Frank1962 schreef:

. Waarom is die functie uitgeschakeld?

Hierdoor gebruikte je 2 lijnen v.d. voicemailcentrale. 2 lijnen waarop men voicemails kan uitluisteren.
Als jij de verbinding verbreekt (nu dus moet verbreken) om mensen terug te bellen dan zijn die lijnen vrij. Er zijn dan goed beschouwd minder lijnen nodig op die centrale. Danwel grotere capaciteit t.b.v. voicemail met de bestaande lijnen.

(2 lijnen: via de ene heb je verbinding met de vm-centrale; via de 2de verbinding met je beller)
PeterG schreef:

Frank1962 schreef:

Hierdoor gebruikte je 2 lijnen v.d. voicemailcentrale. 2 lijnen waarop men voicemails kan uitluisteren.
Als jij de verbinding verbreekt (nu dus moet verbreken) om mensen terug te bellen dan zijn die lijnen vrij. Er zijn dan goed beschouwd minder lijnen nodig op die centrale. Danwel grotere capaciteit t.b.v. voicemail met de bestaande lijnen.

(2 lijnen: via de ene heb je verbinding met de vm-centrale; via de 2de verbinding met je beller)

Bedankt voor je antwoord. Het komt er nu op neer dat je weer ouderwets pen en papier bij de hand moet hebben en dat je in de auto eigenlijk je voicemails niet meer moet afluisteren. Een grote stap terug in de tijd. Dan heb ik liever 50.000 MB minder dan dit. Ik heb al sinds 1992 KPN als provider, maar ik heb nog nooit zo'n klantonvriendelijke maatregel meegemaakt.
Reputatie 7
Mijns inziens moet je je in de auto sowieso alleen met autorijden bezighouden . . . 🤔 Mijn telefoon staat altijd uit tijdens een autorit. Evt. klanten moeten maar even geduld hebben. Waarom moet tegenwoordig toch altijd alles maar meteen?
Dit is een bijzondere reactie. Voor mij werkt het al 25 jaar prima om mensen vanuit de auto terug te bellen, gewoon had handsfree. Het punt is dat het een klantonvriendelijke maatregel van KPN is, of je nu wel of niet vanuit de auto belt.
Reputatie 7
Niet zo bijzonder. Als je ziet dat ook handsfree bellende chauffeurs van hun (rechte) lijn afwijken.
Ikzelf kan en kon me niet op het autorijden concentreren zelfs als ik handsfree belde. Het leidt toch flink af!

Over de wijzigingen heb ik geen mening. Gebruik alleen een antwoordapparaat (vaste lijn).

(maar ja, het blijft persoonlijk hè. Ook al "mag" handsfree; zelfs dat is in mijn optiek niet veilig.)
Reputatie 7
Badge +27
PeterG schreef:

Frank1962 schreef:

Welkom, Frank, goed dat je hier je vraag stelt. Peter geeft het antwoord eigenlijk al. We zijn overgegaan naar een volledig nieuw voicemailplatform. Binnen dat platform is terugbellen met 1 geen optie meer.

Welkom, Frank, goed dat je hier je vraag stelt. Peter geeft het antwoord eigenlijk al. We zijn overgegaan naar een volledig nieuw voicemailplatform. Binnen dat platform is terugbellen met 1 geen optie meer.

Sorry, maar ik blijf het klantonvriendelijk vinden. Waarom is er niet gewacht tot het alternatief. beschikbaar is?
Reputatie 7
Badge +27
Voor terugbellen met 1 komt, in het menu, helaas geen alternatief meer, Frank.

Wel kun je met de Visual Voicemail app terugbellen. Voor Android is deze al beschikbaar. Voor iPhone zal dit ook komen, daar gaan we gebruik maken van de ingebouwde Visual Voicemail. Dat duurt alleen iets langer dan we zouden willen.

Erik_ schreef:

PeterG schreef:

Frank1962 schreef:

Ik ben het met Frank eens. Erg ongebruiksvriendelijk dat terugbellen met de optie 1 niet meer kan. Gaat KPN dit echt niet opnieuw aanzetten? Voor mij dan reden om over te stappen naar andere provider. Geldt voor veel mensen heb ik inmiddels gehoord.
Reputatie 7
Badge +27
Beste @Godfried7, we hebben alle klachten en signalen hierover intern doorgezet. Maar vooralsnog is er geen bevestiging dat het terug gaat komen helaas. Als dat wel nog gaat komen, dan lees je dat hier op ons forum terug!

Reageer