Beantwoord

Annuleren mobiel abonnement

  • 19 August 2019
  • 6 reacties
  • 175 keer bekeken

Tot twee keer toe annuleerde ik een abonnement voor mijn vrouw. Zij zit nu bij Telfort die opriep om over te sluiten. Oversluiten met nummerbehoud lukt niet. Beide keren krijg ik bericht dat zij een nieuw nummer krijgt en de Sim-kaart onderweg is. Ik moet het ding activeren en anders doet KPN het zelf en gaat de kassa lopen. Ik heb twee keer een bevestiging van de annuleringen gekregen en toch word ik achterna gezeten met de oproep te activeren. Inmiddels bij Telfort verlengd. Wat gaat/kunt u doen om te zorgen dat er geen twee Sim-kaarten worden geactiveerd?
icon

Beste antwoord door Joran 26 August 2019, 16:05

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Folgerts, vreemd dat dit zo omslachtig verloopt. Ik kijk graag even na wat hier mis gaat. Kun je jouw profiel aanvullen met je adresgegevens en het betreffende 06-nummer? Als je een bericht stuurt zodra dat is gebeurd zoek ik dit verder uit.
Reputatie 7
Badge +28
Dag @Folgerts, ik kreeg je privébericht doorgestuurd via Marcia. Ik denk dat daar even iets mis is gegaan.

Los van dit is alleen de eerste aanvraag geannuleerd. De aanvraag met het telefoonnummer eindigend op 07 is wel doorgelopen en dat abonnement is vandaag ingegaan. Wat er mis ging met nummerbehoud is me overigens niet duidelijk geworden. Ik zie dezelfde bevestiging terug waarin niets over nummerbehoud wordt gerept. Heel vreemd.

We kunnen twee dingen doen: Ik kan je in contact brengen met een collega die ook deze aanvraag annuleert. Alternatief is dat we het goede telefoonnummer gaan toevoegen aan dit abonnement. Dat is ook achteraf mogelijk. Als je daar gebruik van wil maken hoop ik dat je het correcte nummer nog kunt doorgeven in een privébericht, dan zet ik mijn collega's aan het werk.
Dag Joran,
Dit zijn de twee nummers/contractnummers die moeten worden/zijn geannuleerd:
*****

Niks eindigend op 07. Of het moet zo zijn dat KPN toch, ondanks het feit dat mij tot tweemaal toe schriftelijk werd gemeld dat er een nieuw telefoonmmuer werd toegekend, overgaat op het overnemen/activeren van het Telfortnummer van mijn vrouw: ****.
Dat moet niet gebeuren. Na de KPN-meldingen (ondanks het verzoek tot nummerbehoud) over de nieuwe nummers heb ik, zoals gezegd, de beide KPN aanvragen geannuleerd en het Telfort abonnement inmiddels verlengd. DAT MOET ZO BLIJVEN.
Kun je dat regelen, Joran?

dank en groet

@p folgerts

Admin: Privégegevens weggehaald omwille van privacy
Reputatie 7
Badge +28
Excuses, ik wou het niet verwarrender maken dan het is. Het gaat inderdaad om het nummer eindigend op 182.

Ik heb contact opgenomen met een collega die deze annulering twee weken geleden niet voor elkaar kreeg. Inmiddels moet het mogelijk zijn. Zodra ik terugkoppeling heb laat ik het weten, we gaan zorgen dat dit wordt opgelost.
Reputatie 7
Badge +28
@Folgerts: Ik heb overleg gehad, deze collega kan het niet meer oplossen omdat de annuleringstermijn is verstreken. Het komt alsnog in orde via een andere route. Ik heb een klachtenprocedure gestart en de situatie zo uitgebreid mogelijk uitgelegd. Er wordt deze week telefonisch contact opgenomen op het goede 06-nummer (eindigend op 07). Hou er rekening mee dat er anoniem wordt gebeld.

Mocht het niet lukken je telefonisch te bereiken sturen we een e-mail, op hetzelfde adres als waar de bevestigingen op zijn aangekomen.
Dat laatste lijkt me het beste. het nummer (eindigend op 07) is van mijn vrouw, zij heeft geen idee wat er speelt.....houen zo.

Reageer