Beantwoord

APN veranderd, bellen in buitenland

  • 27 September 2019
  • 6 reacties
  • 430 keer bekeken

Kon niet bellen in Spanje. Op forum de oplossing gevonden. Ik moest
Andere provider kiezen. Roaming aanzetten. APN instellen op portal.mmm.nl, 3-G alleen instellen. Ging erg goed. Maar nu in Frankrijk kan ik niet meer op internet.
Hoe zet ik alles terug in de "normaal" stand?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door RBxx 27 September 2019, 23:25

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hallo @OMASPOOKJE
Heb je wel bereik? Staat de telefoon misschien nog handmatig op de Spaanse provider?
Zet de telefoon dan weer op "automatisch" of zoek handmatig een Franse provider.
Probeer evt. ook weer met 4G. APN op 'portalmmm.nl' is goed.
Status nu: roaming blijft grijs, kan ik niets mee. Als ik een Franse provider zoek, is dat beveligd met een slotje. Ik heb een Samsung A50 en een abonnement onbeperkt vrij bellen en internetten in heel Europa. Heel merkwaardig allemaal.
Ik heb het ook weer geprobeerd met 4G/3G/2G/ (automatisch verbinden).
Zou het helpen als ik Wifi uitschakel en dan kijk wat er gebeurd?
Dank in ieder geval voor je reactie. Misschien heb je nog andere suggesties?
Margot
Reputatie 7
Badge +21
Hallo Margot, staat onder Gegevensgebruik de schakelaar Mobiele gegevens wel op AAN?
Als ik die op mijn Samsung uit zet, wordt Roaming ook grijs. Misschien (per ongeluk?) uit gezet?
Heb je ook al eens de telefoon opnieuw opgestart?
Hallo Ruud,
Gouden greep, in ga deze email inlijsten. Heel erg bedankt! Het was inderdaad de knop mobiele gegens.
Margot
Reputatie 7
Badge +21
Heel mooi, je hebt dus weer verbinding? Veel plezier verder in Frankrijk.
Mazzel dat ik ook een Samsung heb, daarmee kon ik wat experimenteren 😉
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @OMASPOOKJE Wat goed dat je al zo duidelijk hebt gekregen van @RBxx Het is soms even puzzelen, met dit soort dingen. Gelukkig werkt alles nu zoals het moet. Laat het vooral weten als je toch nog ergens tegenaan loopt.

Reageer