Beantwoord

APN voor WDmycloud

• 30 november 2018
  • 9 reacties
  • 157 keer bekeken

Graag wil ik extern inloggen op mijn WDmycloudex4100. Dat lukt niet, volgens de helpdesk van WD zou dit kunnen liggen aan de APN van KPN, dat deze aangepast moet worden om via het mobiele kpn netwerk toegang te kunnen krijgen tot mijn NAS. Maar... hoe doe ik dat?
icon

Beste antwoord door Joran 12 december 2018, 12:17

UPnP is min of meer automatische portforwards. Als je dat inschakelt hoef je verder niets meer te doen en zou het moeten werken. Als dat niet het geval is kun je UPnP uitschakelen en handmatig de portforwards instellen (via de eerdere link van WD Support). Als dat óók niet werkt kun je het beste even navraag doen op de Ziggo Community: Thuisnetwerk & Software | Ziggo Community
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi kuiwolf, welkom op het forum! De APN aanpassen is eigenlijk alleen nodig in speciale gevallen. Bijvoorbeeld als je een server wil draaien op een mobiel apparaat. Ik ben niet bekend met deze NAS, log je in op het apparaat zelf of op een dienst van WD? In het eerste geval kan het zijn dat er poorten opengezet moeten worden in de Experia Box. Volgens de supportsite van WD is UPnP inschakelen genoeg. hebben ze toegelicht waarom een APN wijziging nodig zou zijn?
Hallo Joran, hartelijk dank voor je reactie. Ik wil (en eerder/ 1 jaar geleden) lukte dit wel, extern inloggen op deze NAS van WD, zodat ik elders, dus buiten mijn homenetwerk om, bij de bestanden kan die op de harde schijven van deze NAS staan. Volgens de helpdesk van WD zou het kunnen zijn dat de apn instellingen aangepast moeten worden bij kpn.En daar houd mijn kennis op. Heb je hier iets aan? Vriendelijke groet Rob
Reputatie 7
Badge +28
Ik stel voor dat we het APN gedeelte nog even vergeten, ik kan geen zinnige reden bedenken hoe dat zou helpen. Met je mobiel (of tablet) probeer je de NAS te bereiken. Dat betekent dat de mobiel niets speciaals doet, dit werkt hetzelfde als elke website die je bezoekt.

Het kan wel zijn dat er wat instellingen op de NAS en de Experia Box aangepast moeten worden. WD biedt zelf deze supportpagina: Accessing My Cloud Dashboard from a Remote Location | WD Support. Nadat Cloud Access is ingeschakeld moeten er nog poorten worden opengezet, of UPnP moet worden ingeschakeld. De laatste optie maakt automatisch de benodigde portforwards aan, maar is ook een minder veilige optie. Welke Experia Box gebruik je precies? Dan kunnen we de instellingen even controleren/doorlopen.
Beste Joran, ok, hartelijke dank, begin het te begrijpen. Punt is dat ik mobiel een kpn abonnement heb, maar thuis loopt het via Ziggo. Ik zit 'dus' het verkeerde forum denk ik.
Reputatie 7
Badge +28
Voor dat gedeelte wel. Maar als je weet hoe je inlogt op het Ziggo modem kun je even kijken of er een UPnP optie is, en of het wel werkt als je dat inschakelt. Ik ben wel benieuwd 🙂
Dag Joran, ik kan inloggen op het Ziggomodem, en zie de UPnP-optie. Daar kan ik helaas geen nieuwe regel aan toevoegen, die link werkt niet. En in het overzicht van lokale IP-adressen staat de WD niet vermeld. Heb je hier iets aan?
Reputatie 7
Badge +28
UPnP is min of meer automatische portforwards. Als je dat inschakelt hoef je verder niets meer te doen en zou het moeten werken. Als dat niet het geval is kun je UPnP uitschakelen en handmatig de portforwards instellen (via de eerdere link van WD Support). Als dat óók niet werkt kun je het beste even navraag doen op de Ziggo Community: Thuisnetwerk & Software | Ziggo Community
Dag Joran, het werkt! Ik kan weer extern inloggen, heel fijn. Hartelijk dank voor je geduld en ondersteuning.
Reputatie 7
Badge +28
Super! Heel graag gedaan 🙂

Reageer