Beantwoord

Appele Watch Cellular (eSim)

• 15 september 2018
  • 6 reacties
  • 616 keer bekeken

Beste KPN,

Wanneer komt er bij u de mogelijkheid om gebruik te maken van de nieuwe Appele Watch Cellular ?

Gr. Freddie
icon

Beste antwoord door Paul_ 18 september 2018, 11:40

Hoi Freddie, welkom. Zoals je waarschijnlijk wel weet gaat Apple de watch 4 cellular niet in Nederland leveren en wordt dan ook niet ondersteund. Jouw vraag gaat uiteindelijk denk ik om het ondersteunen van de eSIM. Dit is de info die ik daarover heb.

KPN gelooft in de toegevoegde waarde van eSIM. KPN vindt daarbij de toepassing van de GSMA standaarden een vereiste voor succesvolle implementatie van eSIM in de wereld en Nederland in het bijzonder.
De technologie om eSIM’s te ondersteunen grijpt in op de kern van onze bedrijfsvoering en is daarmee een tijdrovende innovatie. Daarnaast geldt dat Apple de functionaliteit niet bij introductie van de nieuwe telefoons, maar pas later middels een software update beschikbaar zal stellen.
De introductie van de mogelijkheid om smartwatches en smartphones met een eSIM op afstand van een SIM profiel te voorzien, is dan ook niet op korte termijn voorzien.
Nog geen uitsluitend antwoord dus, anders dan dat KPN er mee bezig is en de Nederlandse markt het nu nog niet ondersteunt.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Daar is op dit moment niets concreets over bekend.
Zal met gemak toch eens een keer tijd worden dat een telecom bedrijf het hier in Nederland oppakt.
In ons omringende landen is het al tijden mogelijk, waarom lopen we in Nederland altijd achter de feiten aan.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Freddie, welkom. Zoals je waarschijnlijk wel weet gaat Apple de watch 4 cellular niet in Nederland leveren en wordt dan ook niet ondersteund. Jouw vraag gaat uiteindelijk denk ik om het ondersteunen van de eSIM. Dit is de info die ik daarover heb.

KPN gelooft in de toegevoegde waarde van eSIM. KPN vindt daarbij de toepassing van de GSMA standaarden een vereiste voor succesvolle implementatie van eSIM in de wereld en Nederland in het bijzonder.
De technologie om eSIM’s te ondersteunen grijpt in op de kern van onze bedrijfsvoering en is daarmee een tijdrovende innovatie. Daarnaast geldt dat Apple de functionaliteit niet bij introductie van de nieuwe telefoons, maar pas later middels een software update beschikbaar zal stellen.
De introductie van de mogelijkheid om smartwatches en smartphones met een eSIM op afstand van een SIM profiel te voorzien, is dan ook niet op korte termijn voorzien.
Nog geen uitsluitend antwoord dus, anders dan dat KPN er mee bezig is en de Nederlandse markt het nu nog niet ondersteunt.
Best Paul,

Lijkt mij normaal dat Apple de iWatch 4 Cellular niet levert in Nederland want er is niet één bedrijf wat hem ondersteund. Jammer dat wij in Nederland de tweede generatie iwatch Cellular weer niet kunnen gebruiken.
Bij de achtste of negende generatie zal het wel een keer werken in Nederland😡
Reputatie 7
Badge +24
Ja, de achtste of negende moet lukken zou je zeggen. Ik hoop al wel wat eerder.
Nog steeds geen mogelijkheid bij kpn
ongelooflijk slap dat het niet in een land als Nederland kan.heeft kpn stil gezeten ?
of wordt er aan gewerkt en is er een data inzicht?

Reageer