Vraag

Apple watch 3

Waarom doet KPN niet mee met de simkaart en Singapore dat je kan bellen met je nieuwe Apple watch KPN fix iT nu kan de nieuwst Apple watch niet 100% gebruik van maken wat je er mee kan ....

27 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi Nino1223, welkom op het Forum! Ik wil je graag helpen, maar ik begrijp niet helemaal wat er aan de hand is. Je hebt een simkaart van ons en daarmee wil je met de Apple Watch bellen naar Singapore? Klopt dit of bedoel je wat anders? Hoor graag van je! 🙂
Reputatie 6
Badge +7
Ik geloof dat hij bedoelt dat kpn geen esim ondersteunt, waardoor niet van alle functionaliteit van de nieuwe apple watch gebruik gemaakt kan worden. En in Singapore is er een provider die het wel ondersteund.
https://www.wearablesmagazine.nl/2017/09/apple-watch-3-met-lte-gepresenteerd-maar-niet-voor-nederland/
Reputatie 7
Badge +29
Mwa, met zo'n ESIM geef je ook direct wel weer heel wat uit handen.
Natasja schreef:

Hi Nino1223, welkom op het Forum! Ik wil je graag helpen, maar ik begrijp niet helemaal wat er aan de hand is. Je hebt een simkaart van ons en daarmee wil je met de Apple Watch bellen naar Singapore? Klopt dit of bedoel je wat anders? Hoor graag van je! :-)

Singapore was een tik fout maar ja een e sim word niet onder steunt door KPN zag ik in de Keynote van Apple dinsdag
Reputatie 7
Badge +10
@Nino1223, ik heb intern de vraag uitgezet of dit iets dat in de toekomst ondersteunt gaat worden. Er zitten bepaalde nadelen voor providers aan, dus ik kan qua uitkomst niks garanderen. Ik zou er niet te hoge verwachtingen van hebben 🙂 Je hoort het van mij, zodra ik meer weet.
Reputatie 1
Het probleem os dat grote providers zo log zijn dat ze niet snel genoeg meekunnen met de innovaties. Uiteraard worden dan niet ter zake doende argumenten genoemd. De mobiele markt gaat met iot (internet of things)! compleet veranderen en een smartwatch als de Apple Watch 3 is slechts het begin. Het is uitermate teleurstellend dat telecombedrijven door het niet supporten van bijv E-sims de ontwikkelingen vertragen (als fervent sporter is een smartwatch die ik kan gebruiken zonder te telefoon een droom en ik stap direct over naar de eerste de beste provider die dat support), maar uiteindelijk zullen de bedrijven die niet snel genoeg mee-innoveren het nakijken hebben.
Reputatie 7
Badge +29
Hoi,

Als je een goed argument hebt waaruit blijkt dat het niet aanbieden van E-SIMs de markt belemmerd kan je, zoals eerder genoemd, een klacht indienen bij het ACM. Zij zijn de partij die de grote providers aan kunnen pakken.

Verder, IoT is mooi, maar dit gaat echt niet allemaal over het LTE(-A) netwerk gebeuren. Ik reken eerder op LoRa(WAN) en NB-IoT/ Cat 0,1,M1 (ook LTE maar andere variant). Je zit namelijk in veel gevallen met het accugebruik en eventueel met licenties

Persoonlijk denk ik dat dit gewoon een manier van Apple is om de E-SIM te pushen. Er zijn al smartwatches met nano SIMs

Robin
Mensen, wat ik niet kan begrijpen, dat in omliggende landen de esim van Apple Watch 3 wel werkt, en natuurlijk in Nederland niet???
Reputatie 4
Badge +3
RobinFlikkema schreef:

Persoonlijk denk ik dat dit gewoon een manier van Apple is om de E-SIM te pushen. Er zijn al smartwatches met nano SIMs

Het grote voordeel van de esim is dat deze hetzelfde nummer gebruikt als je nummer in je telefoon.
Een heel groot voordeel wamt je hoeft geen 2 nummers te gaan gebruiken maar bent gebowld bereikbaar onder 1 en hetzelfde nummer.
Reputatie 7
Badge +10
Natasja schreef:

@Nino1223, ik heb intern de vraag uitgezet of dit iets dat in de toekomst ondersteunt gaat worden. Er zitten bepaalde nadelen voor providers aan, dus ik kan qua uitkomst niks garanderen. Ik zou er niet te hoge verwachtingen van hebben 🙂 Je hoort het van mij, zodra ik meer weet.

Op dit moment kan ik helaas nog niks concreets vertellen over een eventuele ondersteuning van E-sim in de toekomst. Het is een interessante ontwikkeling die we in ieder geval nauwlettend in de gaten houden. Mocht me iets ter oren komen, dan deel ik dat hier ook op het forum 🙂
Reputatie 7
Badge +29
Roos79 schreef:

RobinFlikkema schreef:

Het grote voordeel van de esim is dat deze hetzelfde nummer gebruikt als je nummer in je telefoon.
Een heel groot voordeel wamt je hoeft geen 2 nummers te gaan gebruiken maar bent gebowld bereikbaar onder 1 en hetzelfde nummer.

Dit is ook mogelijk met nano SIMs (en andere typen) opdezelfde manier als dat het met de e-Sim kan maar er zijn veel providers die hun netwerk zo hebben ingericht dat dat op dit moment niet mogelijk is
Reputatie 1
Helemaal eens, dit ding is met 4G helemaal af voor een sporter in 2017, maar ook om gewoon vrij(er) te zijn van je telefoon. Op alle telecom-gebieden the next step. Het kan niet waar zijn dat KPN hier niet in is geinteresseerd! De KPN producten zijn op orde, alles wordt met Compleet keurig aan elkaar gelijmd, altijd voor de troepen uit op gebied van roaming, meer GB's, kids abonnementen etc.. Nu is er een ontwikkeling met enorm nieuw potentieel, (en ik geloof niet dat technisch geneuzel over e-sim's en nano sims de show-stopper kan zijn bij een club als KPN) en de reactie van KPN is in zoveel woorden: we hebben er nog niet zo goed over nagedacht.....? En binnenkort wel een ziljard betalen voor 5G licensie?

Mogelijk een lagging-strategie die wij als consumenten begrijpelijkerwijs niet te weten komen. Daarom een push: Ik sluit me aan bij Stootshorn; ben tot nu toe een tevreden KPN-klant, maar de eerste provider die de Apple watch connectivity regelt wint dit zieltje Compleet...

Mr Stootshorn schreef:

Het probleem os dat grote providers zo log zijn dat ze niet snel genoeg meekunnen met de innovaties. Uiteraard worden dan niet ter zake doende argumenten genoemd. De mobiele markt gaat met iot (internet of things)! compleet veranderen en een smartwatch als de Apple Watch 3 is slechts het begin. Het is uitermate teleurstellend dat telecombedrijven door het niet supporten van bijv E-sims de ontwikkelingen vertragen (als fervent sporter is een smartwatch die ik kan gebruiken zonder te telefoon een droom en ik stap direct over naar de eerste de beste provider die dat support), maar uiteindelijk zullen de bedrijven die niet snel genoeg mee-innoveren het nakijken hebben.

is hier nu al wat meer nieuws over ??
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Marc,

Vooralsnog is er geen nieuwe informatie beschikbaar over de E-SIM. Natuurlijk blijven we de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten houden. Dit blijft dus nog even afwachten.
Reputatie 7
Persoonlijk verwacht ik niet dat er op korte termijn iets zal gebeuren t.a.v. eSim.
Niet alleen in Nederland, maar in vele landen zien we dat de "grote" providers niet staan te trappelen voor het in gebruik nemen van de eSim.
In Amerika loopt er momenteel zelfs een onderzoek naar een mogelijke geheime verstandhouding tussen AT&T, Verizon en GSMA om de eSim tegen te werken (bron).
Nu de verwachte lancering van de Apple Watch 4 nadert, is er inmiddels al bekend of KPN de eSIM in de Apple Watch Cellular (eindelijk) gaat ondersteunen?
Reputatie 7
Badge +27
Helaas niet Thijs. Er wordt wel onderzoek gedaan naar de mogelijkheden van eSIM in de consumentenmarkt maar tot nu toe nog geen concreet nieuws. Ik verwacht dat het nog wel een tijd kan duren.
Spijtig dat technische vooruitgang hierdoor wordt gehinderd
Keynote gekeken KPN? Lijkt me dat jullie er direct mee aan de slag gaan?
Volgens de plaatjes van de keynote gaan Vodafone en T-Mobile de cellular versie ondersteunen
Ja dat zag ik ook. Maar ik heb nu alles van KPN. Ook TV enzo. En wil liever niet switchen...
Ik maak me overigens geen enkele zorgen met de nieuwe CEO van KPN. Hij heeft ook een boekje geschreven over vooruitgang en toekomstbestendig zijn. Lijkt me dat de eSim daar perfect in past!
Bovendien willen ze de zakelijke klant bereiken en vooral die groep zit te wachten op een dual sim iPhone lijkt me.
https://www.libreriauniversitaria.it/be-future-proff-impresa-prova/libro/9788891711434

https://www.mt.nl/business/nieuws-maximo-ibarra/544694
Hier kun je vinden welke providers de Apple Watch Cellular ondersteunen https://www.apple.com/watch/cellular/
In NL dus (toch) nog steeds geen.
Eerlijk gezegd, snap ik persoonlijk het argument er achter niet (verminderde klantenbinding). Ik heb net zo veel of weinig klantenbinding met KPN als met EoN of Nuon, met PostNL of met DHL, met Aldi of met Lidl. Het enige contactmoment is als er iets niet goed gaat. Kan een marketingexpert me dit misschien uitleggen?
Mr Stootshorn schreef:

Helemaal mee eens. We zijn nu een jaar verder en nog steeds gebeurd er niets op dit vlak!
De eerste beste provider die de moed & lef heeft om het te gaan ondersteunen heeft volgens mij een goudmijntje in handen, ik ben dan in ieder geval om!
Joran schreef:

Helaas niet Thijs. Er wordt wel onderzoek gedaan naar de mogelijkheden van eSIM in de consumentenmarkt maar tot nu toe nog geen concreet nieuws. Ik verwacht dat het nog wel een tijd kan duren.

Kan toch niet waar zijn, "een tijd kan duren" we wachten "pas" 1 jaar!
Kom op zeg zo lang hoeft dat echt niet te duren!
Gewoon een beslissing nemen en niet afwachten wat de rest gaat doen, want dan konden jullie nog wel eens van een koude kermis thuis komen!

Reageer