Beantwoord

Apple Watch 3 cellulair eSim ondersteuning KPN

• 23 maart 2018
  • 13 reacties
  • 4640 keer bekeken

Gaat KPN nu of in de toekomst de Apple Watch 3 cellulair ondersteunen. Deze watch wordt inmiddels in diverse eurolanden geleverd en ondersteund door de providers aldaar. Bijvoorbeeld in duitsland T-mobile. In een apple shop in duitsland vertelde men mij dat mogelijk KPN als grootste provider in nederland daar mogelijk wel als eerste mee zou komen. Aangezien ik al jaren trouwe klant bij KPN ben, hoop ik dit. Zodat er een koppeling met KPN mobile abonnement straks mogelijk gaat worden. Ik gebruik nu een Iphone X met KPN abo en een Ipad Cellulair met een data KPN abo. Hoor graag een reactie op deze topic.
Mvgr. Frans
icon

Beste antwoord door Marina_ 18 september 2018, 11:25

Hoi Isdatzo88, We geloven net als jij in de toegevoegde waarde van eSIM. KPN vindt daarbij de toepassing van de GSMA standaarden een vereiste voor succesvolle implementatie van eSIM in de wereld en Nederland in het bijzonder. De technologie om eSIM’s te ondersteunen grijpt in op de kern van onze bedrijfsvoering en is daarmee een tijdrovende innovatie. Daarnaast geldt dat Apple de functionaliteit niet bij introductie van de nieuwe telefoons, maar pas later middels een software update beschikbaar zal stellen. De introductie van de mogelijkheid om smartwatches en smartphones met een eSIM op afstand van een SIM profiel te voorzien, is dan ook niet op korte termijn voorzien. Nog geen uitsluitend antwoord dus, anders dan dat we er mee bezig is en de Nederlandse markt het nu nog niet ondersteunt.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Welkom op het forum Frans! Op dit moment wordt er nog niet actief gewerkt aan esim-ondersteuning voor consumentenabonnementen. De mogelijkheden worden wel onderzocht. In de toekomst zal dit ongetwijfeld mogelijk worden. In dit topic een eerdere discussie over dit onderwerp: Apple watch 3.
Hoi, ik zou ook dolgraaag de Apple Watch met esim willen. In september komt de iWatch 4 alweer uit. Zou mooi zijn als KPN, waar ik al sinds jaar en dag bij zit met meerdere abonnementen, vanaf dan ook de esim zou ondersteunen!
Reputatie 7
Badge +18
Goedemorgen vjoomens1, Dat zou inderdaad erg mooi zijn, maar tot nu toe heb ik nog geen informatie over het ondersteunen van de E-sim. Joran verwijst naar een eerdere discussie over dit onderwerp: Apple watch 3. Ik raad je ook aan om dit topic in de gaten te houden 🙂
Esim komt ook in de nieuwe iPhone. Dus KPN ontkomt er straks niet aan mee te gaan in dat wat door waarschijnlijk helaas NLse kruideniersmentaliteit nog niet mogelijk was tot nu toe (switchen wordt makkelijker, niet meer zon'n rottig simgevalletje nodig). Voorbeeld Denemarken, Zweden wel. Ook Applepay zou mogelijk moeten zijn. Hoef ik niet ingewikkeld met BOON creditcard met Franse registratie dat allemaal te doen.
Tsss. Dat is toch wat. Ben ik eindelijk toe aan een Apple watch WANT het kan eindelijk 3G/4G aan (al een tijdje) kan de provider het niet. Wat een teleurstelling! Mensen bij KPN, we denken hier toch niet dat Apple iets op de markt zet wat niet de toekomst heeft? En als landen om ons heen het wel hebben, dan hebben zij toch ook een business case gemaakt. Jullie moeten toch een keer hierop over, waarom dan de klanten ergeren door er zo lang over te doen?
Ik snap als forum moderator dat je het antwoord niet paraat hebt. Liever zou ik zien dat je het hebt nagevraagd en met een antwoord komt wanneer het wel komt. ‘ Niet weten’ is niet serieus vol te houden. Tuurlijk heeft zich hier ergens een commissie over gebogen. Doe je best en vraag het serieus na en ja, roep ook even dat ze echt niet kunnen achterblijven. Die link naar een pagina geeft geen antwoord.
Reputatie 1
Ik erger mij ook zeer aan de afwachtende houding van KPN. Wat is de reden dat jullie Esim nog niet kunnen aanbieden en waarom weten jullie zelfs niets concreets over wanneer jullie het wel gaan aanbieden. Nederland loopt wat dit betreft achter in vergelijking tot onze buurlanden. Waarom is dit?
Ook mbt Apple Pay, waarom gaat dit allemaal zo traag. Zeer irritant..
Ik stap iig per direct over naar de eerste de beste provider die Esim gaat aanbieden in NL. Ik hoop dat alle klanten van KPN dit zullen doen.
Als je graag marktleider en innoverend wilt zijn laat dat dan ook zien!
Ik sluit me helemaal aan bij Theodoor12, waarom duurt het zo lang voordat er überhaupt actie ondernomen wordt? Ik heb een serie 3 iWatch met E-sim (extra in duitsland gehaald) met de gedachte dat wanneer het in nederland ook ondersteund wordt ik in ieder geval de juiste gekocht heb. Je zou toch van KPN mogen verwachten dat ze voorop lopen met technische hoogstandjes, maar niets lijkt minder waar! Hoeveel klanten kun je niet over de streep trekken met de eerste provider in Nederland die E-sim ondersteund? Ik zit ook al sinds jaar en dag bij KPN met vijf abonnementen zowel mobiel als thuis, maar ik vraag me zo langzamerhand toch af of KPN wel de juiste keus is!
De serie 3 met E-sim is nu al 1 jaar te koop en nog steeds hebben jullie nog geen informatie of er aan gewerkt wordt? Echt!
Kom op zeg, ga aan de slag en laat zien waarom jullie marktleider zijn!
Ik hoor graag een antwoord van jullie.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen Theodoor en Ron,

We zien deze vraag steeds meer terug, de vraag is nu ook intern doorgezet of hier meer informatie over te geven valt. Zodra we hier antwoord hebben zullen we erop terugkomen in dit topic!
Zodra er een andere aanbieder is die wel de eSim gaat indersteunen ben ik weg bij KPN, zelfde geld voor ApplePay eerste bank die er mee werkt stap ik op over, als meer consumenten zo zouden handelen geeft dat miss meer druk op de lakse houding van grote bedrijven, wij lopen in Nederland hopeloos achter terwijl omringende landen het allemaal al hebben, dus onderzoek doen? Naar wat? Het kan gewoon al!
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Isdatzo88, We geloven net als jij in de toegevoegde waarde van eSIM. KPN vindt daarbij de toepassing van de GSMA standaarden een vereiste voor succesvolle implementatie van eSIM in de wereld en Nederland in het bijzonder. De technologie om eSIM’s te ondersteunen grijpt in op de kern van onze bedrijfsvoering en is daarmee een tijdrovende innovatie. Daarnaast geldt dat Apple de functionaliteit niet bij introductie van de nieuwe telefoons, maar pas later middels een software update beschikbaar zal stellen. De introductie van de mogelijkheid om smartwatches en smartphones met een eSIM op afstand van een SIM profiel te voorzien, is dan ook niet op korte termijn voorzien. Nog geen uitsluitend antwoord dus, anders dan dat we er mee bezig is en de Nederlandse markt het nu nog niet ondersteunt.
Bedankt voor je reactie, echter blijf ik het apart vinden waarom Nederland dan zou afwijken van landen als Spanje of Duitsland?

Daarnaast is deze technologie niet opeens gisteren geïntroduceerd.
Reputatie 1
“Nederlandse providers ondersteunen ingebouwde simkaart iPhone XS niet”

www.nu.nl/mobiel/5466704/nederlandse-providers-ondersteunen-ingebouwde-simkaart-iphone-xs-niet.amp

“Volgens Bart Gravelink van Telecompaper speelt er nog een ander argument mee: een eSIM maakt het makkelijker om over te stappen op een andere provider, omdat je geen nieuwe fysieke simkaart meer aan hoeft te vragen. Providers willen deze overstap het liefst niet te makkelijk maken.”

Aha, dat is het dus, de grote providers spelen onder een hoedje omdat met een esim overstappen te makkelijk wordt. Vandaar de geheimzinnigheid en het ontwijken van vragen door te zeggen dat men het niet simpelweg niet weet...
“Nederlandse providers ondersteunen ingebouwde simkaart iPhone XS niet”

www.nu.nl/mobiel/5466704/nederlandse-providers-ondersteunen-ingebouwde-simkaart-iphone-xs-niet.amp

“Volgens Bart Gravelink van Telecompaper speelt er nog een ander argument mee: een eSIM maakt het makkelijker om over te stappen op een andere provider, omdat je geen nieuwe fysieke simkaart meer aan hoeft te vragen. Providers willen deze overstap het liefst niet te makkelijk maken.”

Aha, dat is het dus, de grote providers spelen onder een hoedje omdat met een esim overstappen te makkelijk wordt. Vandaar de geheimzinnigheid en het ontwijken van vragen door te zeggen dat men het niet simpelweg niet weet...

Inderdaad. Dat argument van kern bedrijfsvoering heb ik hier al op gereageerd. Zie ook: https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/esim-bij-kpn-mogelijk-458970/index1.html#post669456

Reageer