Beantwoord

Automatisch MB's delen

  • 4 April 2019
  • 40 reacties
  • 1973 keer bekeken

Ik heb inmiddels reactie! Het is bekend dat dit een grote wens van veel klanten is. Het staat dus min of meer op de planning, maar er is nog geen datum bekend wanneer dit gaat gebeuren. Het kan eind dit jaar zijn, maar ook volgend jaar.. Maar overall goed nieuws lijkt me :D

10 maanden geleden. Worden we aan het lijntje gehouden?

*afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door Katana321 12 April 2022, 16:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

40 reacties

Het zou netjes zijn om even een update te geven wanneer de beloofde wijziging wordt doorgevoerd.
Nou KPN reageert niet. Ik denk dat we allemaal wel weten wat dit betekent..... Dit komt er niet. Ik zou alle lezers willen wijzen op de mogelijkheid om bij Vodafone met meerdere abonnementen echt een bundel te delen. Hoef je nooit iets voor te doen, gaat vanzelf. Pakketkorting met Ziggo is er ook natuurlijk.
Jammer KPN dat het zo moet. Stel je klanten voorop i.p.v. je systemen.
Reputatie 7
Badge +21
@Mariavanaf Ik zou je graag een update willen geven, helaas is er op dit moment niet bekend wanneer het mogelijk is om automatisch MB's te delen. KPN is aan het onderzoeken of we onze systemen kunnen aanpassen zodat we het mogelijk kunnen maken om automatisch MB's te delen. Zodra hier meer over bekend is, laten we het weten.
Het zou netjes zijn om even een update te geven wanneer de beloofde wijziging wordt doorgevoerd.
Ik heb inmiddels reactie! Het is bekend dat dit een grote wens van veel klanten is. Het staat dus min of meer op de planning, maar er is nog geen datum bekend wanneer dit gaat gebeuren. Het kan eind dit jaar zijn, maar ook volgend jaar.. Maar overall goed nieuws lijkt me :D10 maanden geleden. Worden we aan het lijntje gehouden?

*afgesplitsten eigen topic voor je vraag aangemaakt

Dag KPN. Ik ben nieuw op dit forum. Heb net onze telefoon abonnementen overgezet naar 1 abonnement met mb's en 1 zonder. Echter kom ik er nu pas achter dat ik niet automatisch mb's kan delen. Dit is erg lastig! Er is al veel over geklaagd lees ik op dit forum, maar er wordt niks aan gedaan. Dus ook ik heb de wens om automatisch mb's te kunnen delen. Ook aan mijn wens zal waarschijnlijk geen gehoor gegeven worden, maar ik hoop dat als zoveel mogelijk mensen reageren kpn toch een keer aan de wens van haar klanten tegemoet zal komen!
Reputatie 7
Badge +21
@Richa KPN is er zeker mee bezig. Ik hoop dat we snel met goed nieuws kunnen komen.
Hallo KPN, Uit deze conversatie maak ik op dat het niet voor het eerst is dat de vraag gesteld wordt waarom automatisch delen niet mogelijk is. Het is des te opvallender dat uw medewerkers die dit product verkopen in de advisering hierover niets melden, en dat je er proefondervindelijk achter moet komen dat dat dus blijkbaar niet werkt. En als het zich alleen zou beperken tot het maandelijks delen van de MB's, niets is minder waar. Je moet ook de gezinsleden op de laatste dag van de maand erop wijzen dat ze of 4G uitzetten, of netjes de WiFi aanzetten. Anders wordt je onverwacht geconfronteerd met een rekening waarop vermeld staat dat er buiten de bundel internet is verbruikt, en wel tegen een flink ongunstiger tarief daar waar je gezinsbundel ruimschoots toereikend zou zijn geweest. Kortom, snel een oplossing implementeren. Denk daarbij in oplossingen als zou ik automatisch overboeken naar een spaarrekening = bestaande technologie.
Reputatie 7
Badge +21
@Kampen Deze vraag is inderdaad vaker gesteld. Op dit moment is het helaas niet mogelijk om automatisch MB's te delen. We zijn bezig om dit in de toekomst mogelijk te maken. Wanneer je een mobiel abonnement afneemt met data ontvang je een sms zodra je 50% of 75% van de internettegoed hebt verbruikt. Als je geen tegoed meer hebt wordt de internetsnelheid verlaagd en kan je (zonder extra kosten) gebruik blijven maken van internet. Je kan dan MB's delen vanuit een ander mobiel abonnement of een bundel aanschaffen om jouw internetsnelheid te verhogen.

Beste KPN,

Het laatste bericht is alweer 1 jaar geleden.

Wat is de status van het automatisch delen?

Zou fijn zijn als je dit kan instellen.

Voor mij zou de functionaliteit niet meer hoeven te zijn dan een automatische overboeking van een vast aantal MB's per maand. Lijkt me geen hogere wiskunde!

Groeten Robbie

Reputatie 7
Badge +24

Wat is de status van het automatisch delen?

Die is nog steeds hetzelfde: het kan niet.

Als je wilt dat een abonnement aan het begin van elke maand (meer) data heeft, dan kun je het abonnement in MijnKPN aanpassen en kiezen voor een data bundel naar keuze.

Inmiddels meer forum berichten gelezen en snap dat deze aanpassing (waarschijnlijk) nooit zal worden uitgevoerd.

 

Helaas sluit hetgeen mij verteld is door kpn niet aan op het gewenste gebruikersgemak, dus ik ga mijn gekozen abonnementen maar aanpassen.

Heel jammer!

Als KPN technisch in staat is om het oude beltegoed na 30 dagen te laten vervallen dan is KPN toch ook in staat om te regelen dat mb’s iedere maand automatisch worden gedeeld?

Badge +19

Waarschijnlijk zal dat wel lukken maar het heeft blijkbaar geen prioriteit. 

Reputatie 7
Badge +24

Als KPN technisch in staat is om het oude beltegoed na 30 dagen te laten vervallen dan is KPN toch ook in staat om te regelen dat mb’s iedere maand automatisch worden gedeeld?

Natuurlijk kan dat. Maar KPN wil dat gewoon niet.

Hallo @Fref47 , zie het speciale topic over mb's delen binnen dit topic dat een moderator deze week geschreven heeft. Automatisch delen gaat niet komen.

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @JanD , kan je een link daarheen plaatsen?
Een nieuwkomer als Fref47 is waarschijnlijk nog niet zo bedreven op het forum om dit snel te vinden.

Reputatie 7
Badge +20

Kan ik MB's automatisch delen?

Nee, dit is niet mogelijk. Op deze manier hou je controle over je internetbundel. Je kunt meerdere keren achter elkaar MB’s delen. Zolang je zelf maar 50 MB overhoudt.

Hoi @JanD , kan je een link daarheen plaatsen?
Een nieuwkomer als Fref47 is waarschijnlijk nog niet zo bedreven op het forum om dit snel te vinden.

Hallo @RBxx ,ik kan het helaas niet terugvinden, een aantal moderatoren heeft afgelopen week een aantal specials geschreven. Het zou wel handig zijn als je die ook weer eenvoudig terug kunt vinden.

 

Kan ik MB's automatisch delen?

Nee, dit is niet mogelijk. Op deze manier hou je controle over je internetbundel. Je kunt meerdere keren achter elkaar MB’s delen. Zolang je zelf maar 50 MB overhoudt.

Dank voor uw antwoord maar ik vind het motief nogal twijfelachtig. Ik heb een onbeperkte bundel waarvan ik 20 GB wil delen met mijn vrouw. Mijn vrouw heeft een abonnement met 0 GB. Ik moet dit nu iedere maand delen terwijl mijn vrouw deze 20 GB bij lange na niet gebruikt. Als KPN serieus wil dat ik controle houd, laat dan het maandelijkse restant van mijn vrouw gewoon staan zodat ikzelf en mijn vrouw in de gaten kunnen houden of delen al dan niet noodzakelijk is. Nu word ik gedwongen om direct op de 1e van iedere maand te delen omdat zij anders geen internet kan gebruiken. KPN ontzorgt op deze manier en is daarmee ook nog eens klantvriendelijk.

Reputatie 7
Badge +20

Ik zal je feedback meenemen. Bedankt daarvoor. 

Maar het restant wat ze niet gebruikt zal niet blijven staan. De data die je maandelijks krijgt is namelijk geldig in de factuurperiode. Is die voorbij, begint de nieuwe factuurperiode en vervalt alle data etc. van de vorige periode. 

 

@JanD. Binnenkort weer. ;)

Alle hoop die ik kreeg na het lezen van de eerste zin in uw reactie slaat u met de volgende alinea weer direct de bodem in.

Ik kan misschien nog enig begrip op brengen voor uw punt m.b.t. het restant tegoed voor telefoon/sms, dit is immers uw verdienmodel.

Voor de gedeelde GB’s is het een heel ander verhaal. Vanuit mijn onbeperkte bundel deel ik met mijn vrouw. Ik betaal iedere maand voor deze onbeperkte bundel waarvan ik, op 50 Mb na, iedere maand alles weg zou kunnen geven. Dit heeft dus niets te maken met enig verdienmodel. Mijn vrouw hoeft immers niets bij te kopen, zij krijgt de GB’s voor niets.

KPN bewandelt, gelet op de vele reacties, al jaren hetzelfde pad. Het zou KPN als grote speler op deze markt sieren als zij aantoont ook flexibel te kunnen zijn en rekening te willen houden met goede suggesties die niet ten koste gaan van het verdienmodel. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik begrijp het, verwacht niet dat het zo veranderd. Data is een periode geldig. Dat geldt ook voor de data die je deelt. Gaat een nieuwe periode in, dan geldt dat voor eigen bundel en gedeelde data. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb een onbeperkte bundel waarvan ik 20 GB wil delen met mijn vrouw. Mijn vrouw heeft een abonnement met 0 GB. Ik moet dit nu iedere maand delen …

U gebruikt mb's delen op een manier die KPN nooit zo bedoeld heeft. Mb's delen is bedoeld voor een incidentele situatie waarbij er 1 abonnement aan het einde van de maand iets te weinig data heeft. Bij u is er sprake van een abonnement zonder data. Dat heeft aan het begin van elke factuurperiode niets. En daarbij zal dus meteen gedeeld moeten worden.

Dat is nooit zo bedoeld door KPN. De bedoeling is dat elk abonnement gewoon z'n eigen data heeft. De manier waarop u het gebruikt is voor u goedkoper, maar KPN loopt daar inkomsten mee mis. Het volkomen logisch dat KPN deze manier niet makkelijker gaat maken. Want dan gaan nog veel meer mensen het doen en loopt KPN nog veel meer inkomsten mis.

... terwijl mijn vrouw deze 20 GB bij lange na niet gebruikt. Als KPN serieus wil dat ik controle houd, laat dan het maandelijkse restant van mijn vrouw gewoon staan ...

Dit heeft niks met mb's delen te maken. Bij alle abonnementen vervalt de overgebleven data aan het einde van de factuurperiode. Bij andere providers ook.

KLACHT ! Recent ben ik overgestapt van Vodafone naar KPN. Mijn KPN abonnementen (3) heb ik telefonisch afgesloten in overleg met een medewerker van KPN. Ik heb verteld dat ik bij Vodafone een gedeelde bundel van 200GB had waarvan de data door 3 nummers werd gebruikt. Op de vraag of KPN een dergelijk product heeft werd mij verteld dat dit zo is en een 3-tal abonnementen geadviseerd: 1 abonnement onbeperkt data en 2 abonnementen met 0GB. Ik zou dan 50Gb kunnen delen. In de praktijk is dit voldoende dus het terug gaan van 200 naar 50 was geen probleem. Nu blijkt inderdaad dat ik dit iedere maand handmatig en wel direct aan het begin van de periode moet doen omdat de 2 nummers met 0GB anders geen mobiel internet hebben. Ik voel me ronduit misleid. Als de medewerker mij bij het verkoopgesprek had verteld dat delen iedere maand direct een handmatige actie vereist was ik niet overgestapt van Vodafone naar KPN. Ik heb vandaag telefonisch contact gehad met KPN en hoewel ik netje ben geholpen is mij geen oplossing geboden. Dit valt me zwaar tegen !

Kan ik MB's automatisch delen?

Nee, dit is niet mogelijk. Op deze manier hou je controle over je internetbundel. Je kunt meerdere keren achter elkaar MB’s delen. Zolang je zelf maar 50 MB overhoudt.

Ik zou een oplossing verwachten waarbij je het delen instelt en dat deze instelling wordt onthouden bij de overgang naar de volgende periode. Maak dat een instelling.

Reputatie 7
Badge +20

Ik snap dat je baalt. Ik zal de feedback meenemen. Wie weet komt het in de toekomst.Â