beantwoordenof doorsturen email op iPhone 5s lukt niet

• 20 juli 2015
  • 9 reacties
  • 2882 keer bekeken

Een ontvangen email uitgelezen op mijn iPhone 5S kan ik niet beatwoorden of doorsturen op mijn iPhone 5S. Ik krijg dan een foutmelding: de server staat relaying niet toe. Ben ik thuis en zit ik met mijn iphone via de Wifi op  mijn eigwb netwerk/experiabox, dan lukt het wel.  Heeft iemand een oplossing? 

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Helaas is het niet mogelijk om mail (@kpnmail) te versturen via de KPN SMTP server vanaf een andere provider.

Als je Gmail of Outlook gebruikt kan je deze wel gewoon verzenden via hun eigen SMTP server.

Robin

Dat begrijp ik niet goed. Voorbeeld. Mijn vriendin en ik hebben alles van KPN, incl. mobiel. Zij stuurt mij een email, ik lees 'm uit op mijn mobiel, maar kan ,m niet beantwoorden als ik elders, dus niet thuis Wifi of elders Wifi, op het netwerk van KPN zit. 

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Er van uitgaand dat je KPNMail gebruikt:

Ja. Je kan email ontvangen en versturen via een KPN Netwerk.
Via (bijvoorbeeld) Ziggo kan je alleen ontvangen.

Robin
Hoi Robin,  Ik ontvang via het KPN netwerk, echter versturen of beantwoorden lukt niet. Ik heb de serveradressen van de email gecontroleerd, dus incl. poortnr.'s, helaas geen resultaat. Gr. Hans 

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Weet je dat zeker? Relaying heeft er mee te maken dat je een niet-KPN verbinding gebruikt.

Heb je misschien een VPN of Proxy?

Misschien dat een andere forum gebruiker het probleem weet?

Robin
Hoi Robin, Ik maak geen gebruik van VPN of proxy. Mijn vriendin heeft exact hetzelfde probleem met haar Phone 6. Overigens heb ik net een email ontvangen van KPN forum, uitgelezen op iPhone 5S, maar ook dat gaat niet; E-mail versturen mislukt. Er is een kopie "Uitgaand" geplaatst. De server accepteert de ontvanger 'forum@kpn.com' niet, omdat de server relaying niet toestaat. Zet ik nu thuis mijn Wifi op mijn mobiel weer aan en er wordt weer verbinding gemaakt via  Wifi, dan wordt alsnog het bericht verstuurd. Gr. Hans

Reputatie 7
Badge +28
Dag Hans,

Erg raar probleem. Via het mobiele netwerk van KPN moet je ook zonder problemen gebruik kunnen maken van de uitgaande mailserver. Is deze nu ingesteld op smtp.kpnmail.nl of mail.kpnmail.nl? Kun je een screenshot van de instellingen plaatsen, zonder het e-mailladres?

Hoi Joran,

Server inkomende post:  Hostnaam: imap.kpnmail.nl, Gebruikersnaam:  .......@planet.nl, Wachtwoord: **********. 

Server uitgaande post: SMTP: smtp.kpnmail.nl (ook als hoofserver Aan;  Hostnaam: smtp.kpnmail.nl, Gebruikersnaam en Wachtwoord niet ingevuld, Gebruik SSL Aan Serverpoort 587 

Geavanceeerd: >>  Inkomend-Instellingen:  Gebruik SSL Aan, Serverpoort: 993  S/MIME Uit.

Ik heb het precies zo ingesteld al aangegeven op www.kpn.com >> toestelhulp >> iPhone5 >> Email : Instellingen KPNmail controleren.  Groeten, Hans 

Reputatie 7
Badge +28
Dag Hans,

Dat is inderdaad exact wat er staat. Kun je dezelfde instellingen proberen, maar dan mét gebruikersnaam en wachtwoord? Die kun je op dezelfde manier invullen als de inkomende server, het volledige e-mailadres en het wachtwoord. Er zijn recent wat aanpassingen geweest aan de mailserver, hoewel de gegevens die jij gebruikt ook moeten werken ben ik zeer benieuwd of dit misschien de oplossing is.

Reageer