Beantwoord

Bellen naar een specifieke set nummers lukt niet

  • 3 December 2020
  • 13 reacties
  • 229 keer bekeken

Hallo,

Ik kan niet meer bellen naar de vaste telefoon van mijn werk. Sterker nog, ik kan geen enkel intern nummer bellen. Telefoonnummers van mijn werk hebben de vorm 000 [netnr] 123 [werk prefix] xxxx [intern nummer]. ICT is bijvoorbeeld 000 123 2233, P&O 000 123 4578, etc.*

Andere nummers uit de regio, met hetzelfde netnummer, kan ik wel bellen. Met een andere telefoon kan ik het nummer van mijn werk ook gewoon bellen. Ik heb geprobeerd anoniem te bellen, maar ook dat lukt niet.

De telefoon gaat niet over. Als ik op bellen druk, probeert hij 1 seconde te verbinden, dan klinkt er een korte tuut en staat er ‘Call ended’ op mijn Android telefoon. Wanneer de problemen precies begonnen zijn, weet ik niet, maar begin dit jaar kon ik in ieder geval nog gewoon bellen met deze nummers.

Telefoon: ZTE AXON 7
Android: 8.1.0 (Ja, ik moet updaten :nerd: )
OS: LineageOS 15.1

Wie o wie kan er meer duidelijkheid scheppen over deze situatie?

Groeten,

T_G

 

* Dit is - uiteraard - geen echt nummer, ik heb het omwille van de privacy veralgemeniseerd.

icon

Beste antwoord door T_G 17 August 2021, 14:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Is je nummer of die van je werk onlangs geporteerd, van aanbieder veranderd ?

Hier op te zoeken :

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken

Bedankt voor je reactie. Ik heb het opgezocht, en de laatste keer dat het nummer geporteerd was, was in 2017. De aanbieder is BT Nederland N. V. Oorspronkelijk was de nummersreeks waar het telefoonnummer deel van uitmaakt toegekend in 1997, door KPN. Dit lijkt dus niet de oorzaak van het probleem te zijn.

Als je een nummer kiest met aan het begin 2 nullen zal het netwerk sowieso denken dat je een internationaal nummer kiest. Dus 0031 ofzo. Maar een 0 achter de 00 bestaat dan weer niet.

Volgens mij zou je het dus met +31 of 0031 ervoor moeten kiezen.

Dat was maar een fictief nummer als voorbeeld. Die drie nullen staan voor het netnummer. Het gaat dus niet om een internationaal nummer. Het zou bijvoorbeeld 020 kunnen zijn.

Als eens geprobeerd van af een ander nummer te bellen? (dus andere mobiel of vast nummer)

. . .Met een andere telefoon kan ik het nummer van mijn werk ook gewoon bellen.

 

Okee. Overheen gelezen. Dat heb je als je ca. 20 topics per dag doorleest…

Dan. Wel te bellen met jouw telefoon met andere sim erin?

Of… jouw sim in andere telefoon?

Dat heb ik nog niet geprobeerd, ik zal het eens een poging geven. Dat is niet problematisch voor de andere telefoon, toch? Ik gebruik daar namelijk de iPhone van mijn vriendin voor.

Dat is niet problematisch voor de andere telefoon, toch?

Volgens mij moet wisselen van een simkaart gewoon kunnen….:rolling_eyes:

Reputatie 2
Badge

Hallo @T_G, Welkom op het Forum. Goed dat je hier je vraag stelt. Ik ben benieuwd of je met de goede hulp van @PeterG het probleem kunt verhelpen.

Reputatie 2
Badge

We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

Het is even geleden maar ik ben er toch aan toegekomen, omdat er nu plotseling nog een nummer is dat niet op mijn telefoon werkt.

Ik heb mijn SIM in een andere telefoon gestopt en toen kon ik die nummers wél bereiken. Het lijkt dus aan mijn telefoon te liggen. Ik ga nu eerst maar eens updaten en kijken of het zo verholpen kan worden. Bedankt voor de hulp tot nu toe.

Ik zie nu dat ik dit topic nooit beantwoord heb. Ik heb het antwoord uiteindelijk gevonden door gewoon stelselmatig door de settings te gaan. “Enhanced 4G LTE Mode” bleek de boosdoener. Die staat standaard aan op Android. Als ik die uitzet, dan heb ik nergens problemen meer mee.

 

Te vinden onder Settings → Network & Internet → Mobile network → Toggle ‘Enhanced 4G LTE Mode’.