Beantwoord

Bellen over WiFi is niet stabiel

• 24 december 2018
  • 13 reacties
  • 142 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik vind bellen over Wifi niet stabiel, af en toe valt heel kort de verbinding weg en dan hoor ik de andere kant niet. De andere partij heeft geen last dat ik weg val.
Hopelijk wordt dit snel opgelost.

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.
icon

Beste antwoord door Marina_ 28 december 2018, 13:41

Goedemiddag Mustangman1966, Zou je onze WiFi tuner tool eens willen doorlopen? Met deze tool krijg je wifi-advies op maat. Je kunt bijvoorbeeld wat tips krijgen om de kwaliteit te verbeteren, of je krijgt het advies om een wifi-versterker te nemen. Om te bepalen wat jouw huis nodig heeft, doorloop je een aantal stappen via de Wifi Tuner. Het is belangrijk dat je de site opent op een mobiel, tablet of laptop waarmee je door het huis kunt lopen. Ik ben benieuwd naar het resultaat. Houd je mij op de hoogte? Hopelijk zorgt dit voor een betere WiFi verbinding waardoor je thuis beter bereikbaar bent via WiFI.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 1
Badge
@Marina_ ik heb alles geprobeerd van jouw tips. Ik merk dat nu alleen in het begin van het gesprek dat de verbinding onstabiel is, maar later in het gesprek dan wordt de verbinding wel stabiel.
Hopelijk wordt dit in de toekomst nog verholpen, maar ik kan gelukkig wel gewoon bellen.
Reputatie 7
Badge +19
Dan hoop ik dat de tips uit mijn laatste bericht nog helpen om de WiFi verbinding te verbeteren. Houd je mij op de hoogte?
Reputatie 1
Badge
@Marina_ ik heb de Wifi tuner tool gebruikt en deze heeft alles aangepast om het zo optimaal te maken.
Mijn pc heb ik via powerline dus die kan niet storen op het netwerk.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Mustangman1966, Wat jammer om te lezen dat het nog steeds niet stabiel is. Welk advies heb je opgevolgd aan de hand van de WiFi tuner tool? Dat is mij de vorige keer niet duidelijk geworden. Dan kan ik op basis van deze informatie verder zoeken naar een oplossing.

Om je WiFi te optimaliseren kun je ook de informatie en tips gebruiken uit het topic: Uitleg over WiFi en tips om jouw WiFi-verbinding te verbeteren. Vooral het stukje vanaf 'veel voorkomende problemen met WiFi' kan je helpen bij het verbeteren van je WiFi verbinding. Zoals het aanpassen van je WiFi kanaal en de servicetools die worden genoemd bij optie 2 en 3.
Reputatie 1
Badge
Ik merk @Marina_ nog steeds dat het niet stabiel is, ik heb al verschillende mensen aan de lijn gehad en heb gemerkt dat heel kortstondig de verbinding wegvalt.
Het is heel vreemd.
Reputatie 1
Badge
Dat komt goed.
Reputatie 7
Badge +19
Ik ben benieuwd naar het resultaat. Houd je ons op de hoogte? Als er iets onduidelijk is, dan licht ik graag het één en ander toe.
Reputatie 1
Badge
Ik heb de Wifi Tuner tool geprobeerd, dus ik ga het de komende tijd eens testen.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag Mustangman1966, Zou je onze WiFi tuner tool eens willen doorlopen? Met deze tool krijg je wifi-advies op maat. Je kunt bijvoorbeeld wat tips krijgen om de kwaliteit te verbeteren, of je krijgt het advies om een wifi-versterker te nemen. Om te bepalen wat jouw huis nodig heeft, doorloop je een aantal stappen via de Wifi Tuner. Het is belangrijk dat je de site opent op een mobiel, tablet of laptop waarmee je door het huis kunt lopen. Ik ben benieuwd naar het resultaat. Houd je mij op de hoogte? Hopelijk zorgt dit voor een betere WiFi verbinding waardoor je thuis beter bereikbaar bent via WiFI.
Reputatie 1
Badge
@PeterG Ik heb geen accespoints in huis, dus daar kan het niet aanliggen. Mijn pc en server heb ik via powerline aangesloten, dus alleen mijn telefoon draait op de wifi van de Experiabox v9.
Reputatie 7
Dit kan gebeuren als je accesspoints gebruikt. Als de verbinding van de ene naar de andere gaat, je loopt bv van je kantoorruimte naar je huiskamer, dan is er een fractie van een seconde nodig om de verbinding weer te maken. Ook als je een wifi-extender (die zelf al via wifi ontvangt) gebruikt gaat de verbinding kortdurend weg.

Je kunt het oplossen door de accesspoints te vervangen door "Experia wifi's". Deze dienen bedraad met de Experiabox verbonden te zijn en werken als één wifi samen.
Reputatie 1
Badge
@Marina_ Het is vooral thuis over mijn eigen KPN netwerk en in mindere mate op andere netwerken.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Mustangman1966, Lastig dat de verbinding af en toe heel kort weg valt. Ervaar je dit via je eigen WiFi verbinding in huis of ook op andere locaties waar jouw toestel verbonden is met de WiFI? Het zou kunnen dat de WiFi verbinding op die locatie niet optimaal is. Als je gebruik maakt van internet van KPN, dan kan ik je wat tips geven voor WiFi, zodat de verbinding stabieler blijft. Zou je dan ook jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)

Reageer