Beantwoord

Bellen vanuit EU land

  • 12 October 2019
  • 3 reacties
  • 95 keer bekeken

Ik ben op vakantie in Kos . Krijg van KPN steeds bericht dat ik in Turkije zit en in mijn toestel staat Turkicell.
aardig wat extra belkosten al in mijn account terwijl ik in een eu land zit.
vorig jaar ook in Kos gezeten en niks aan de hand.
Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 15 October 2019, 12:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Hallo @Hannyhoi , kies handmatig een Griekse provider, dan zit je weer binnen je bundel, Turkije is geen EU
Is inmiddels gelukt omdat ik gegoogled heb.
Jammer dat daar niet over gewaarschuwd is, kreeg uiteraard berichten dat ik mij in Turkije bevond maar daar sloeg ik verder geen acht op.
Best zuur dat je dan een flinke aanvulling op je rekening krijgt.
Reputatie 7

Hallo @Hannyhoi, sommige Griekse eilanden liggen inderdaad dicht bij het Turkse vaste land. Het toestel pakt automatisch het sterkste netwerk, als het Turkse netwerk het sterkste is op de plek waar jij je bevindt verbind je daarmee. Op het moment dat je verbinding met zo'n Turks netwerk maakt, krijg je een sms'je. Daarin staat ondere andere dat je met een Turks netwerk bent verbonden en wat de bijbehorende kosten zijn. Die sms'jes zijn dus juist de waarschuwing dat er hogere kosten met dat netwerk kunnen zijn.
Door handmatig met een Grieks netwerk te verbinden zoals Jan aangeeft kan je voorkomen dat het toestel zelf voor het sterkste netwerk kiest.