Beantwoord

Bellen via wifi

Is er al nieuws wanneer het mogelijk is om gebruik te maken van "Bellen via Wifi bij KPN". Nog maar 40 dagen, dan is 2017 (het introductiejaar) voorbij. Het zou KPN sieren als ze klanten zouden informeren!!!
icon

Beste antwoord door Justin_ 21 november 2017, 18:16

Hoi Andy, welkom op het forum! Een concrete datum voor de uitrol van VoWiFi heb ik helaas nog niet voor je. Van onze Technische Dienst begrijp ik dat er aan gewerkt wordt, maar wanneer en voor welke toestellen het beschikbaar wordt, is op dit moment nog niet duidelijk.

Met slecht bereik thuis en op je werk, begrijp ik uiteraard dat VoWiFi voor jou een uitkomst is. Het enige dat ik je nu kan vragen, is geduld. Als er meer over bekend is, dan lees je dat op het forum. 🙂

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Introductiejaar, waarvan? Er is nergens vermeld dat KPN dat dit jaar zou introduceren. Als je dat wel ergens gezien hebt, dan zou ik graag de link daarvan weten. (want dan klopt die info niet)
[quote=PeterG]Introductiejaar, waarvan? Er is nergens vermeld dat KPN dat dit jaar zou introduceren. Als je dat wel ergens gezien hebt, dan zou ik graag de link daarvan weten. (want dan klopt die info niet)[/quoteKPN gaat klanten vanaf 2017 mobiel laten bellen via wifi.

Dat heeft de provider bekendgemaakt in een presentatie op zijn eigen Capital Markets Day.
Hierbij de link:
https://www.btg.org/2016/03/08/kpn-kondigt-bellen-over-wifi-aan/
Reputatie 7
Hmm, 🤔

Op de hele kpn-site wordt er over VoWifi met geen woord over gesproken . . . 😶
Ook niks op de zakelijke site.

Slordig dit.
Klopt en bij KPN webcare moet je de mensen uitleggen wat bellen via Wifi betekent en na 8 tot 10 berichtjes krijg je te horen dat men nog aan het testen is.
Dus blijft de vraag: WAANEER KAN IK MET KPN ABONNEMENTEN GEBRUIKMAKEN VAN "BELLEN VIA WIFI".
Reputatie 7
VoWifi is bedoeld als je slecht bereik in huis hebt. Heb je dat? Bij bellen via Wifi gaan de belminuten ook van je bundel tenzij je een onbeperkt bundel met Zorgeloos hebt.
De slechte ontvangst in mijn huis, tevens mijn kantoor, is juist het probleem. Moet nu een buitenantenne en signaalversterker kopen met alle gevolgen. Kosten en legaliteit!
Reputatie 7
Pfoeh. Dan hoop ik,ook voor jou maar ook voor iedereen met nieuwbouwhuizen, dat KPN hier volgend jaar dan toch mee komt. Anders wordt het overstappen naar Vodafone voor de mobiele aansluiting. Het maakt overigens niet uit waar je dan je vaste internet van hebt.
....... of overstappen naar Vodafone dan werkt VoWifi en weg € 5.- KPN compleet korting per nummer!
Fijne dag toegewenst!
Reputatie 7
Misschien ben je bij Vodafone sowieso wel goedkoper uit dan je abonnement min €5 bij kpn. Staar je niet blind op Compleet. Is niet altijd een voordeel.
Reputatie 7
Badge +10
Er zijn al meerdere "draadjes" over dit onderwerp, oa deez :
https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/bellen-via-4g-of-wifi-440054
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Andy, welkom op het forum! Een concrete datum voor de uitrol van VoWiFi heb ik helaas nog niet voor je. Van onze Technische Dienst begrijp ik dat er aan gewerkt wordt, maar wanneer en voor welke toestellen het beschikbaar wordt, is op dit moment nog niet duidelijk.

Met slecht bereik thuis en op je werk, begrijp ik uiteraard dat VoWiFi voor jou een uitkomst is. Het enige dat ik je nu kan vragen, is geduld. Als er meer over bekend is, dan lees je dat op het forum. 🙂
Ook ik heb een tiental telefoontjes naar KPN mobiel gepleegd. Woon pas in een dorp in Drenthe , bereik is bijna nul. KPN medewerkers totaal niet op de hoogte van bellen over WiFi , enkele antwoorden : dan belt u toch over 4G ! Haha - kunt u niet buiten staan ? - stapt u over naar een andere provider !! -
Ligt aan uw toestel , net een S7 bij KPN aangeschaft , dat zou wel beter gaan , dus niet. De laatste reaktie van een dame die kennelijk wat hoger op de ladder staat : als u een GSM repeater koopt , wil KPN u € 100,00 vergoeden. Ten eerste kost dat ding bijna € 600,00 en ten tweede kun je een slecht buiten signaal niet versterken , zeker niet in huis.
Clem
Dus het bericht https://tweakers.net/nieuws/109045/kpn-begint-in-2017-met-mobiele-telefonie-over-wifi.html is onzin? Of hadden we Joost Farweck niet moeten geloven en vorig jaar naar Vodafone moeten overstappen?

Net als bij sommige anderen is het bereik in mijn woonplaats namelijk beroerd. Ook van andere providers trouwens.
Aanrader en ter info:
Aangezien KPN nog steeds niet in staat om bellen via wifi aan te bieden aan zijn abonnees heb ik mijn probleem opgelost en heb de mobiele KPN abonnementen opgezegd en ben over gegaan naar Vodafone. Tevens heb ik via marktplaats voor € 15.- een SignaalPlus Femtocel Vodafone gekocht, aangesloten op mijn KPN Experiabox V10 en activeert bij Vodafone.
Resultaat: Overall in ons huis waar een goed wifi-signaal is (3 verdiepingen), hebben wij een perfect mobiel signaal voor alle Vodafone en Hollands Nieuwe abo's.
Kom er zojuist achter, dat VoWiFi is geactiveerd op het KPN-netwerk

Het werkt perfect op mijn Samsung Galaxy Note9

Reageer