Beantwoord

Bellen via Wifi wanneer?

• 12 april 2018
  • 35 reacties
  • 3698 keer bekeken

Is het juist dat KPN +/-mei 2018 start met proefdraaien met bellen via wifi? Medewerkers van KPN zouden al zijn benaderd om aan mee te werken aan de trial. Indien dit zo is wat is de "verwacht datum van vrijgave" voor KPN abonnee's?.
icon

Beste antwoord door Marina_ 31 oktober 2018, 13:39

Hoi allemaal, Wat @Reynder_ aangeeft klopt helemaal, bellen via WiFi is sinds gisteren beschikbaar voor o.a. een aantal toestellen met Android en iPhone met iOS 12.1 🙂

Deze toestellen zijn geschikt:
Samsung Galaxy A6 Dual-SIM (SM-A600FN - DS)
Samsung Galaxy A7 Dual-SIM (SM-A750FN)
Samsung Galaxy A8 (SM-A530F)
Samsung Galaxy J6 Dual-SIM (SM-J600FN - DS)
Samsung Galaxy Note 9 Dual-SIM (SM-N960F)
Samsung Galaxy S8 (SM-G950F)
Samsung Galaxy S8+ (SM-G955F)
Samsung Galaxy S9 (SM-G960F)
Samsung Galaxy S9+ (SM-G965F)
iPhones met iOS 12.1 (mogelijk op iPhone 6 en hoger)

@leeuwenmol , Hopelijk is jouw toestel beschikbaar voor bellen via WiFi en blijf je klant bij KPN.

Alle informatie over bellen via WiFi staat op onze website. Als jullie er vragen over hebben, stuur ons gerust een bericht!
Bekijk origineel

35 reacties

Ik hoop dat bellen via WiFi mogelijk wordt gemaakt.
Ik ben met mijn mobiele telefoon sinds 1998 klant bij KPN en was altijd tevreden, maar sinds November ben ik in een nieuwe woning verhuisd met heel slecht bereik op het KPN netwerk. Heel graag wil ik bij KPN blijven, maar als WiFi bellen niet mogelijk is, ben ik toch gedwongen naar 20 jaar over te stappen naar Vodafone 😞
Reputatie 2
Badge
Same for me... Ik wil dolgraag naar KPN terug en ben ook bereid te investeren in een toestel met ondersteuning voor WiFi bellen. Ik hoop dat dit nu snel komt voor het grote publiek want dan komen we terug met twee abo's.
Reputatie 7
Badge +19
Hallo Andy. Het is mij niet bekend dat het getest gaat worden door KPN medewerkers, dat zou heel goed kunnen. Het is nog niet bekend wanneer KPN abonnee's hier gebruik van kunnen maken. Ik hoop net als jullie, dat er binnen afzienbare tijd een datum wordt vrijgegeven voor de uitrol van bellen via WiFi.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Andy, Ik heb geen bericht meer van je gehad. Mocht je later nog vragen hebben, kom dan gerust bij ons terug!
Hoi Marina,
Dank voor je antwoord. sorry for the delay .....! Heb nu totaal 4 mobile nummers bij vodafone ondergebracht en daar functioneert "Bellen via Wifi" perfect. Het is alleen bijzonder jammer dat KPN in maart 2016 (zie onderstaande link) al meedeelde dat "bellen via Wifi" in 2017 zal worden gerealiseerd en nu weigert om met zijn klanten te communiceren. De meesten zullen er begrip kunnen opbrengen voor een eventuele vertraging. Maar helemaal niet communiceren toont wel van een enorme arrogantie.
https://overons.kpn/nl/nieuws/2016/volgend-jaar-bellen-via-wifi
Inderdaad heel triest dat KPN zo slecht en traag omgaat met dit verhaal. Hoe moeilijk kan het zijn? Bijna alle andere providers hebben dit allang draaien. Dit kost gegarandeerd klanten! Voor mij ook een reden om bij de volgende verlenging weer bij KPN weg te gaan.
't Is inderdaad droevig dat KPN niet in staat is om de service van Vodafone te evenaren. Ik heb nu ook nog steeds een ABO Vodafone, want thuis is bereik nihil. Dat zou toch echt beter moeten.
Wij hebben bellen over wifi uitgebreid getest bij Vodafone en Tele2. Het lijkt alleen nuttig te zijn op het moment dat je provider bij jou thuis een minder goed bereik heeft. Daarnaast is een belangrijke voorwaarde dat je de telefoon bij de provider koopt waarmee je over Wifi probeert te bellen. Dit laatste wordt door de providers zelf niet gemeld.
Reputatie 7
Badge +10
Daarnaast is een belangrijke voorwaarde dat je de telefoon bij de provider koopt waarmee je over Wifi probeert te bellen. Dit laatste wordt door de providers zelf niet gemeld. Is dat zo ??!! Dan schiet je er ook niet veel mee op !
@KeesYagi We hebben ook niet alle telefoons kunnen testen maar in ieder geval voor Samsung moet je CSC code overeenkomen tussen je provider en je telefoon. In Nederland zijn 4 CSC codes beschikbaar. Daarnaast kun je bij een telefoon kopen met een CSC code uit het buitenland. Om er dus zeker van te zijn dat bellen via wifi werkt moet je je telefoon bij je provider kopen.
Bovenstaande klopt inderdaad. Feitelijk ben je verplicht een zogenaamd branded toestel te kopen bij Vodafone of Tele 2. Dus even een leuk telefoontje via internet of los kopen gaat niet werken. Deze operators binden je dus eerder meer dan minder als je vowifi wil gebruiken.
Kom er zojuist achter, dat VoWiFi is geactiveerd op het KPN-netwerk

Het werkt perfect op mijn Samsung Galaxy Note9

Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen henklbr, Goed dat je dit met ons deelt. Ik heb nog geen bericht gehad dat Voice over WiFi daadwerkelijk beschikbaar is. Het lijkt erop dat je de functie al wel hebt op je toestel, maar het bellen over WiFi nog niet werkt. In je eerste printscreen staat de voorkeur namelijk nog op mobiel netwerk. Desondanks heb ik de vraag weer uitgezet bij mijn collega's die hierover gaan. Hopelijk kunnen ze mij hier meer over vertellen.
Goedemorgen henklbr, Goed dat je dit met ons deelt. Ik heb nog geen bericht gehad dat Voice over WiFi daadwerkelijk beschikbaar is. Het lijkt erop dat je de functie al wel hebt op je toestel, maar het bellen over WiFi nog niet werkt. In je eerste printscreen staat de voorkeur namelijk nog op mobiel netwerk. Desondanks heb ik de vraag weer uitgezet bij mijn collega's die hierover gaan. Hopelijk kunnen ze mij hier meer over vertellen.

Hoi Marina,

Ik heb het natuurlijk ook uitgetest met "Voorkeur Wi-Fi", en kon uitstekend bellen en/of gebeld worden...
=verwijderd=
Reputatie 7
Badge +19
Ik vind het tof om te lezen dat het bij jou werkt! 😃 Ik ben al aan het rondvragen of dit bij meerdere mensen nu ook werkt. Zelf zijn wij hierover wat verbaasd omdat wij net als jullie al maanden zitten te wachten op de release hiervan. Ik durf niet al te vroeg te juichen en wacht de reacties van mijn collega's die over VoWiFi gaan even af. Zodra ik een reactie heb ontvangen dan deel ik dit met jullie.
Op mijn S7 heb ik de optie "bellen via WiFi" iig (nog) niet... maar het kan zijn dat KPN het per toestel type activeert, net als bij VoLTE
Hoewel de instellingen ook op mijn S9+ staan werkt het nog niet. Het moet ook zichtbaar zijn boven in het display bij Samsung. In dat geval is er een wifi logo met telefoontje te zien. Uiteraard heb ik een call proberen te maken via de 2 wifi belinstellingen. Ontvangst is bij mij slecht, maar geen call via wifi helaas.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi allemaal, Ik heb hierover contact gehad, maar bellen over WiFi werkt nog niet. Naar verwachting zou het over een paar weken moeten werken 🙂
Reputatie 3
Badge
#Marina,

Betekent jouw antwoord ‘zou over een paar weken moeten werken’ van Vowifi voor iedereen, dus ook voor IPhone, beschikbaar is?
Ben daar heel benieuwd naar.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Reynder_, Ook voor de iPhone komt bellen via WiFi beschikbaar, maar ik verwacht niet dat dit voor alle iPhone's beschikbaar komt. We houden jullie op de hoogte zodra we meer weten 🙂
Hallo #marina,

we zijn een paar weekjes verder ;)
Is er al duidelijkheid? Ik wil namelijk overstappen van Vodafone naar KPN maar in mijn nieuwbouwhuis is binnenshuis helemaal geen bereik. Bellen over wifi is dus redelijk noodzakelijk...

Als het zover is dat bellen over wifi beschikbaar is zijn dan alle telefoons die bellen over wifi ondersteunen geschikt of alleen bepaalde toestellen?

Alvast bedankt voor de reactie
Guido
Reputatie 3
Badge
Goed nieuws. WiFi bellen is sinds gisteren beschikbaar voor Android en iPhone met iOS 12.1 !
Reputatie 3
Badge
Kijk hier voor WiFi bellen
https://overons.kpn/nl/nieuws/2018/kpn-verbetert-gebruikerservaring-met-mobiel-bellen-en-smsen-over-wifi
Reputatie 7
Badge +19
Hoi allemaal, Wat @Reynder_ aangeeft klopt helemaal, bellen via WiFi is sinds gisteren beschikbaar voor o.a. een aantal toestellen met Android en iPhone met iOS 12.1 🙂

Deze toestellen zijn geschikt:
Samsung Galaxy A6 Dual-SIM (SM-A600FN - DS)
Samsung Galaxy A7 Dual-SIM (SM-A750FN)
Samsung Galaxy A8 (SM-A530F)
Samsung Galaxy J6 Dual-SIM (SM-J600FN - DS)
Samsung Galaxy Note 9 Dual-SIM (SM-N960F)
Samsung Galaxy S8 (SM-G950F)
Samsung Galaxy S8+ (SM-G955F)
Samsung Galaxy S9 (SM-G960F)
Samsung Galaxy S9+ (SM-G965F)
iPhones met iOS 12.1 (mogelijk op iPhone 6 en hoger)

@leeuwenmol , Hopelijk is jouw toestel beschikbaar voor bellen via WiFi en blijf je klant bij KPN.

Alle informatie over bellen via WiFi staat op onze website. Als jullie er vragen over hebben, stuur ons gerust een bericht!

Reageer