Beantwoord

Bellen via wifi werkt niet goed

  • 16 September 2019
  • 16 reacties
  • 1976 keer bekeken

Beste @Bart_ , bij mij werkt het wifi bellen niet. Vandaag contact gehad met 1200 klantenservice en alle instellingen kloppen. Net weer de optie wifi aan en uit gezet maar nog steeds geen resultaat. Kan jij hier misschien even naar kijken? Ik woon namelijk in een nieuwbouw woning en vandaag een uurtje of 4 niet bereikbaar geweest voor de zoveelste keer.

Groet Cindy

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door cindyk 26 September 2019, 13:06

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Ha @cindyk Ik heb je aansluiting vanuit hier een refresh gegeven. Zou je je telefoon eens helemaal uit willen zetten om 'm daarna weer in te schakelen?
@Bart_ ik heb mijn telefoon helemaal uitgezet maar helaas nog steeds geen bellen via wifi.
ik heb mijn telefoon helemaal uitgezet maar helaas nog steeds geen bellen via wifi.

Hallo @cindyk , inderdaad, als je de telefoon uit zet kun je niet bellen via WiFi, maar ook niet via 4G.
Beste @Jan-D , als mijn telefoon daarna nog uitstond en niet meer had aangezet, kan ik ook niet reageren op de reactie van bart.
Beste @Jan-D , als mijn telefoon daarna nog uitstond had ik niet kunnen reageren op de reactie van bart.
Hallo @cindyk , ik reageer op fora alleen via de PC, aan de smartphone heb ik nooit gedacht, sorry.
Reputatie 7
Badge +20
@Bart_ ik heb mijn telefoon helemaal uitgezet maar helaas nog steeds geen bellen via wifi.
Da's jammer, @cindyk Wat voor een telefoon heb je? Je hebt verder geen problemen met wifi, alleen met bellen via wifi?
Hoi @Bart_ , ik heb een Iphone S6 a1688. Ik heb geen problemen meer met wifi sinds mijn nieuwe experia v10a.
Reputatie 7
Badge +20
Duidelijk, @cindyk Het is belangrijk dat je IOS 12.1 hebt geïnstalleerd. Je krijgt dan ook een update van je netwerk aanbiederinstellingen. Deze update is nodig om de functie beschikbaar te maken. Als je deze melding niet hebt ontvangen dan kan je deze oproepen door op de iPhone naar " instellingen" -> " algemeen" en dan voor "info" te kiezen. Je krijgt dan opnieuw de popup melding om de netwerk aanbiederinstellingen bij te werken. Zou je dat eens willen checken?
Hoi @Bart_ , de Iphone is bijgewerkt 12.4.1. Als ik naar instellingen, algemeen en dan info ga krijg ik geen popup melding helaas.
Reputatie 7
Badge +20
Duidelijk. Je hebt de goede versie draaien. Nu kan het even duren voordat het weer werkt; ik heb je nummer zo straks een reset gegeven en ik vermoed dat het er in zit dat we even moeten wachten. Als je het inschakelt via je instellingen, dan zie je wel het vinkje staan?

  1. Ga naar instellingen > Mobiel Netwerk > Opties mobiele data
  2. Klik op 'Schakel 4G in'
  3. Klik vervolgens op 'Gesprekken en data'.
  4. Zodra er een vinkje verschijnt, kun je na één werkdag bellen via het 4G Netwerk.
Beste @Bart_ , ik kan 4G inschakelen maar optie 3 krijg ik niet. Er staat schakel 4G in en Dataroaming. Als ik op schakel 4G klik wordt hij groen maar verder krijg ik geen opties. Ik krijg dus ook geen vinkje

Reputatie 7
Badge +20
Hoi @cindyk Wil je naar Mobiel netwerk gaan? En dan zou ook direct (de vierde optie) 'bellen via wifi' moeten zien staan. Die moet aan staan. Zou je dat eens willen checken?
Hoi @Bart_ , optie 4 staat aan.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @cindyk Ik begin langzaam aan een beetje door mijn opties heen te raken. Ik kan uiteraard contact leggen met onze Technische Dienst, al vermoed ik dat alles op het netwerk wel goed staat. Wellicht is het toch een instelling. Misschien is het de verstandigste optie om even langs één van onze winkels te lopen. Een collega ter plekke kan je toestel zien en kijken of alles staat zoals het moet.
Hoi @Bart_ , mijn probleem is opgelost. Ik kon geen 4G ontvangen. Ben langs de KPN winkel geweest en het mijn SIM kaart was te oud ( HI ). Ik heb een nieuwe SIM kaart gekregen en het wifi bellen staat nu aan. Bedankt voor je hulp.

groet Cindy
Reputatie 7
Badge +20
Fijn om te horen, @cindyk Dank voor de terugkoppeling!

Reageer