Beantwoord

ben opgelicht door SMS 7090

• 24 december 2015
  • 21 reacties
  • 917 keer bekeken

Ik zie op mijn factuur dat ik 5 keer op een avond gebruik zou hebben gemaakt van SMS dienst 7090. Dit heeft mij Euro 15 gekost.

Ik heb helemaal geen gebruik gemaakt van deze dienst, en weet niet hoe ik me daar op zou hebben geabonneerd.

Hoe kan ik mijn geld terug laten storten?

Vriendelijke groet

Charlie

icon

Beste antwoord door Joran 26 december 2015, 14:17

Dag Charlie,

Ontzettend vervelend dat je hiervan de dupe bent geworden. Ik kan zorgen dat deze kosten worden gecrediteerd, dat maak ik graag voor je in orde. Ik heb je hierover een privébericht gestuurd. Kun je daarop reageren? Zodra ik je gegevens heb zorg ik dat deze kosten met de eerstvolgende factuur worden verrekend.

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Geen antwoord op je vraag maar wel relevant:
Je kan deze eenmalige en terugkerende SMS diensten blokkeren via PayInfo

Robin
RobinFlikkema schreef op 24 dec '15 om 15:06u
Hoi,

Geen antwoord op je vraag maar wel relevant:
Je kan deze eenmalige en terugkerende SMS diensten blokkeren via PayInfo

Robin 
Bedankt voor je antwoord Robin. Ik heb dit inmiddels wel gedaan en ook een SMS met STOP naar 7090 gestuurd. Ik vraag me af hoe ze mij als klant kunnen aanmerken, want ik kan me echt niet herinneneren dat ik me voor welke betaalde SMS dienst dan ook heb geabonneerd.

Charlie

Reputatie 7
Badge +28
Dag Charlie,

Ontzettend vervelend dat je hiervan de dupe bent geworden. Ik kan zorgen dat deze kosten worden gecrediteerd, dat maak ik graag voor je in orde. Ik heb je hierover een privébericht gestuurd. Kun je daarop reageren? Zodra ik je gegevens heb zorg ik dat deze kosten met de eerstvolgende factuur worden verrekend.

Ook ik ben opgelicht door 7090. Heb dit nu stopgezet via payinfo.nl. Is dit genoeg? Ik ben 13 keer gesmst dit koste mij € 39,01.

Groet Mirjam

Reputatie 7
Badge +30
Eventueel zou je het ook direct kunnen blokkeren via PayInfo
Waarom krijgen mensen hun geld terug? Als je de klantenservice belt wordt er gezegd dat je jezelf hebt aangemeld doordat je een advertentie hebt aangeklikt tijdens een spelletje. Ik speel geen spelletjes op mijn telefoon. Hoe kan dat? 

Ik heb gekeken op mijn verbruik deze maand en daar hebben ze mij ook goed te pakken €48,01, dus totaal bijna €90,00, kassa.

Groet Mirjam

Reputatie 7
Badge +28
Beste ,

Welkom! Altijd vervelend als je je per ongeluk aanmeld voor diensten waar je eigenlijk geen gebruik van wilt maken. Wij, en dus eigenlijk ook de telefonische klantenservice, bieden zeker een coulanceregeling in dit geval. Jammer dat jij hier niet op gewezen bent. 

Kan je reageren op het privébericht wat ik je stuur? Dan ga ik kijken wat ik voor jou kan betekenen. 

Ook ik ben opgelicht door SMS 7090. Kennelijk heb ik een reclameboodschap van IKEA aangeklikt, maar daar verder niets van gehoord. Tot mijn verbazing zie ik op mijn rekening dat er op 20 en 25 november voor 27,01 Euro aan SMS-diensten van 7090 is afgeschreven. 

Ook in de huidige periode, van 01-01 t/m 31-01 is er al een bedrag van 12 Euro in rekening gebracht. Ik heb nergens om gevraagd en zeker geen abbonement aangegaan.

Ik heb inmiddels wel via Payinfo dit abbonement geblokkeerd, maar ben toch al bijna 40 Euro kwijt.

Reputatie 7
Badge +28
Hoi ,

Balen, zeg! Goed dat je het geblokkeerd hebt via www.payinfo.nl. Heb je het abonnement ook stopgezet via payinfo of per sms? Dat is wel belangrijk, omdat het abonnement anders gewoon door blijft lopen. 

Ook ik heb hier mee te maken, dit door te klikken op de sms van 7090 en toen ik zag dat dit niet geheel pluis was heb ik de dienst direct weer afgebroken en als spam gemarkeerd.

Ook ik heb nergens om gevraagd en zeker geen abbonement aangegaan.

Toch zie ik nu op mijn rekeneing dat er voor deze dienst €. 39,00 is afgescheven.

Nu heb ik ook via www.pauinfo.nl dit geblokkeerd.

Ik hoop nu dat erniet verder geld wordt afgescheven door deze dienst.

Reputatie 7
Badge +24
; welkom op het forum. Super vervelend dat je hiermee te maken hebt. Goed dat je het inmiddels geblokkeerd hebt, dat voorkomt kosten op volgende facturen. Ik ga voor je kijken of je in aanmerking komt voor coulance. Dit kun je alleen krijgen als je dat hier nog niet eerder voor hebt gehad en is eenmalig. Je ontvangt zometeen een privébericht van me met de vraag om gegevens. Beantwoord je die? Dan help ik je verder. 

Reputatie 7
Badge +24
; bedankt voor je gegevens. Ik heb de eenmalige coulance doorgevoerd. Meer informatie vind je in je inbox hierover. 

Goedemiddag KPN forum,

Ik ben ook opgelicht door de sms dienst van 7090. Nu is er € 39,00 afgeschreven voor deze sms dienst. Ik ben hiervan erg geschrokken.

Via www.payinfo.nl heb ik alle sms diensten geblokkeerd. Ik hoop dat ik hiermee de sms dienst 7090 ook heb geblokkeerd en dat ik geen extra kosten meer heb.

Kunt u mij hierover berichten.

Met vriendelijke groet,

As

Reputatie 7
Badge +28
Beste ,

Welkom! Ik kan me goed voorstellen dat je hier van schrikt! Heel goed dat je de dienst geblokkeerd hebt. Ook is het belangrijk dat je 'STOP' naar 7090 sms't om je huidige abonnement te stoppen. Deze loopt namelijk wel door, ondanks de blokkade. Je krijgt dan ook een afmelding per sms. Gaat dat lukken, denk je?

Reputatie 7
Badge +24
; is het gelukt met je afmelding? Hier ga ik op dit moment vanuit, daar we geen bericht meer hebben gezien van je. Als je nog wel hulp nodig hebt, laat dat dan vooral weten. We helpen je graag! 

Beste KPN-medewerker

Ook ik heb vandaag ontdekt hoe het komt dat mijn beltegoed sinds 2 maanden zo snel opraakt en dat terwijl ik mijn pre-paid toestel amper gebruik maar als ik hem inschakel dan krijg ik meteen melding van tig sms-jes en de melding dat ik "gelukkig ook maar" te weinig geld op mijn tegoed heb.

Ik durf mijn gsm niet eerder op te waarderen alvorens ik weet hoe ik dit kan stoppen; als bewijs heb ik nog enkele sms-jes bewaard en de andere heb ik zonder nadenken gewist maar vandaag dacht ik ineens: ga toch maar eens zoeken op internet en kwam op jullie forum terecht.

Is deblokkeren en opozeggen voldoende; wilt u mij dit nog via mail bevestigen s.v.p.

De gemaakte kosten, geraamd 15 euro zou ik graag op mijn "schone" gsm gestort zien worden als dat mogelijk is voor een trouwe klant van uw bedrijf!

Met vriendelijke groet, Amri1

amri1 schreef op 24 feb '16 om 20:42u
 Beste KPN-medewerker

Ook ik heb vandaag ontdekt hoe het komt dat mijn beltegoed sinds 2 maanden zo snel opraakt en dat terwijl ik mijn pre-paid toestel amper gebruik maar als ik hem inschakel dan krijg ik meteen melding van tig sms-jes en de melding dat ik "gelukkig ook maar" te weinig geld op mijn tegoed heb.

Ik durf mijn gsm niet eerder op te waarderen alvorens ik weet hoe ik dit kan stoppen; als bewijs heb ik nog enkele sms-jes bewaard en de andere heb ik zonder nadenken gewist maar vandaag dacht ik ineens: ga toch maar eens zoeken op internet en kwam op jullie forum terecht.

Is deblokkeren en opozeggen voldoende; wilt u mij dit nog via mail bevestigen s.v.p.

De gemaakte kosten, geraamd 15 euro zou ik graag op mijn "schone" gsm gestort zien worden als dat mogelijk is voor een trouwe klant van uw bedrijf!

Met vriendelijke groet, Amri1

Aanvulling:

Heb zonet STOP gesmst naar 7090 maar krijg als antwoord. Je bent niet aangemeld voor deze dienst, hiervan ontvang je geen berichten. Info: 08000220136 Hoe moet ik nu handelen want ga zeker NIET bellen

Reputatie 7
Badge +30
Uh, blokkeren via PayInfo? Daarna Stop SMS'en.

Het nummer is een 0800-nummer waardoor het zeker weten gratis is. Maar, ben je voor 7090 aangemeld dan? Want dat heb ik niet begrepen uit je tekst.

Robin
RobinFlikkema schreef op 24 feb '16 om 21:31u
Uh, blokkeren via PayInfo? Daarna Stop SMS'en.

Het nummer is een 0800-nummer waardoor het zeker weten gratis is. Maar, ben je voor 7090 aangemeld dan? Want dat heb ik niet begrepen uit je tekst.

Robin 
Ik heb via payinfo informatie opgevraagd en zag 4 meldingen van dat nummer 7090; ik heb de sms-jes van vandaag bewaard op mijn gsm maar ben me niet bewust dat ik me ooit heb aangemeld. Zoals gezegd gebruik ik amper mijn mobiel en dan alleen maar om bijv. betaald parkeren te betalen.

Reputatie 7
Badge +24
Welkom op het forum . Wat rot dat je hier ook mee te maken hebt zeg! Goed om te lezen dat je de afmelding hebt gedaan via Payinfo. De sms-diensten zijn geen diensten van KPN. Wanneer je je (per ongeluk) aanmeldt, ga je ermee akkoord dat de kosten van je beltegoed wordt afgeschreven. Beantwoord je zo mijn privébericht? Dan kijk ik of ik iets voor je kan betekenen qua beltegoed, want ik snap dat je hiervan baalt! 

Reputatie 7
Badge +24
; heb je mijn laatste privébericht gezien? Als je je simkaartnummer nog toestuurt, dan help ik je verder. Alvast bedankt! 

Reageer